16.11.2009

سؤال مجلس و پاسخ عجیب نفتی ها: ما هم نمی دانیم چه کسی از کارت سوخت مردم، بنزین کم می کند!

عصرایران: هر چند که هیچ کس نمی تواند باور کند این حجم بزرگ از بنزین – در مقیاس کشور- هر روز از کارت سوخت مردم کاسته می شود و در صدا و سیما هم راجع به آن تبلیغ می گردد ولیمسوولان وزارت نفت نمی دانند قضیه از چه قرار است!… با این وجود یکی از مسوولان وزارت نفت که در جلسه کمیسیون انرژی حضور داشته در خصوص این موضوع گفته است: هدف از پخش برنامه تبلیغاتی در تلویزیون مبنی بر کسر از کارت سوخت در صورت زود یا دیر برداشتن کارت تنها دادن هشدار به مردم بوده است!
عصرایران – در پی اطلاع رسانی عصرایران و گفت و گوهای پیگیرانه خبرنگار پارلمانی با نمایندگان مجلس درباره کسر 3 لیتر از سهمیه بنزین مردم به بهانه های واهی مانند دیر یا زود برداشتن کارت سوخت و نازل ، برخی نمایندگان که در جریان موضوع نبودند ، قول دادند که مساله را در کمیسیون انرژِی پیگیری کنند.
بر همین اساس ، روز گذشته این نمایندگان به وعده خود عمل کردند و موضوع را با مدیران شرکت پالایش و پخش در میان گذاشتند و از آنها درباره این اقدام غیرقانونی سوال کردند و جالب اینجاست که مدیران این شرکت که در کمیسیون حضور داشتند ، در پاسخ به سوالات نمایندگان مبنی بر علل کسر بنزین از کارت سوخت مردم اظهار بی اطلاعی کرده اند!

به گزارش خبرنگار عصرایران ، در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون انرژی خواستار توضیح مسوولان وزارت نفت درباره دلایل کسر بنزین از کارت سوخت مردم شده اند و مدیران مربوطه ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع اعلام کرده اند در اسرع وقت موضوع را پیگیری و نتیجه را به مجلس اعلام خواهند کرد.

نمایندگان مجلس در این جلسه تاکید کرده اند که اگر سیستم کارت سوخت هوشمند است نباید از کارت مردم بنزین کسر شود و اگر هم این اتفاق می افتد باید بنزین کسر شده به کارت مورد نظر عودت داده شود.

در این جلسه همچنین به مسوولان وزارت نفت گفته شده است که اگر در جریان ماجرا نیستند ، پس موضوع پخش تیزر تبلیغاتی مربوط یه کسر بنزین از کارت ها چیست؟ که در پاسخ یکی از مسوولان حاضر مدعی شده است:هدف از پخش برنامه تبلیغاتی در تلویزیون راجع به کسر از کارت سوخت در صورت زود یا دیر برداشتن کارت تنها دادن هشدار به مردم بوده است!

به هر حال ماجرای کسر سه لیتر در هر بار بنزین زدن به بهانه هایی مانند دیر یا زود برداشتن کارت یا نازل ، آن هم در سیستم “هوشمند” کم کم به موضوع جالبی تبدیل می شود زیرا در حالی که مردم ناباورانه شاهد کم شدن از سهمیه اندک بنزین خود هستند و صدای اعتراض شان هم به جایی نمی رسد ، نه نمایندگان مجلس می دانند که موضوع از چه قرار است و نه متولیان عرضه بنزین در کشور پاسخ درست و حسابی به این سوال می دهند و آنها هم اظهار بی اطلاعی می کنند و البته کسی هم انان را بازخواست نمی کند که ادعای بی اطلاعی از این موضوع ، عذر بدتر از گناه است.هر چند که هیچ کس نمی تواند باور کند این حجم بزرگ از بنزین – در مقیاس کشور- هر روز از کارت سوخت مردم کاسته می شود و در صدا و سیما هم راجع به آن تبلیغ می گردد ولی مسوولان وزارت نفت نمی دانند قضیه از چه قرار است!

البته تا کنون کسی به این پاسخ بسیار مهم نیز پاسخ نداده که مابه التفاوت قیمت بنزین سهمیه ای 100 تومانی و بنزین آزاد 400 تومانی پس از کسر شدن از کارت مردم ، چه می شود؟ به ویژه آن که بدانیم هیچ قانونی این کسر بنزین راتجویز نمی کند و لذا معلوم نیست در این فضای بی قانونی ، چه اتفاقی برای این بنزین معلق رخ می دهد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates