23.11.2009

باز تهران و ناامنی؛ چه کسی پاسخگوست؟

خُسن آقا: اینها همه از اثرات اسلام ناب محمدی است و تا روزی که ملا بر اریکه قدرت باقی باشد در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
آرمان: جنایت شب گذشته در تهران خانواده ها را در وحشت فرو برده است. رضایی هشدار داده بود که ما در آستانه یک فاجعه فرهنگی اخلاقی و اجتماعی در کشور قرار داریم، و اظهار تعجب می نمود چرا کسی متوجه ابعاد آن نیست. کشور هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر تعداد پرونده های قضایی و دادگاهی اش بمراتب کمتر از 8 میلیون پرونده ای است که سالانه در ایران تشکیل می شود.
خبر قتل فجیع شب گذشته زن و شوهری در غرب تهران در حالیکه در منزل مسکونی خود بوده اند و ناپدید شدن فرزند شش ماهه آنها یک حادثه ساده نیست. همانطور که خبر ورود 3 نفر به منزلی در هفته گذشته در لواسانات و تجاوز به مادری در جلو چشم فرزندانش خبر و حادثه ای نبود که بتوان تنها به به صفحات حوادث روزنامه ها آن را محدود نمود.

در مراسم افتتاحیه سایت “آرمان ایران” دکتر رضایی هشدار داده بود که ما در آستانه یک فاجعه فرهنگی اخلاقی و اجتماعی در کشور قرار داریم، و اظهار تعجب می نمود از اینکه چرا کسی متوجه ابعاد آن نیست. رضایی تاکید می نمود کشور هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر تعداد پرونده های قضایی و دادگاهی اش بمراتب کمتر از 8 میلیون پرونده ای است که سالانه در ایران تشکیل می شود.

هفته گذشته همینکه موج ناامنی در تهران با چند حادثه اخلاقی مهم مطرح شده بود، رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هنوز آمار جنایات 8 ماهه گذشته نسبت به سال قبل افزایشی را نشان نمی دهد سعی کرد وضع را عادی جلوه دهد و البته با این توضیح که 90 در صد جرایم بوسیله آگاهی کشف صورت می گیرد مسئولیت اصلی را بر عهده قوه قضائیه و صدور مجازات های بیشتر شمرد.

موضوع کشف و مجازات جرم نبوده و نیست، موضوع علل افزایش جرایم وحشتناکی است که هر کدام برای ایجاد موج ناامنی در یک کشور کافیست.

در جنایت غروب روز گذشته در میدان نور تهران قاتلان نه تنها اقدام به قتل نموده اند که با بریدن سر زن و شوهر سعی نموده اند جو رعب و وحشت را پدید آورند، از سرنوشت فرزند 6 ماهه این زوج نیز هنوز اطلاعی نرسیده است، در هر حال او هم قربانی جنایت شده است ولو در قید حیات باشد، همانطور که می توان گفت جامعه انسانی تهران امروز قربانی این جنایت است.

31 سال است همه ابزارهای لازم برای ساختن جامعه ای فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی را در دست داریم، صدا و سیما با کانال های متنوعش در اختیار ماست، و در همه جای شهر مامورینی در اختیار داریم که کوچکترین تخلفی را تذکر می دهند، چرا باید شاهد این سقوط اخلاقی و فرهنگی در کشور باشیم؟

در روز 13 آبان در حالیکه پلیس متر به متر خیابان های مرکزی شهر را برای جلوگیری از حضور مخالفین دولت انباشته نموده بود خانمی در نزدیکی قیامدشت اسیر 6 مرد هوسران شده بود و پلیس از آن غافل بود.

دیروز حضور فشرده پلیس در محل برگزاری سالگرد فروهرها مانع از انجام آن مراسم گردید، و در گوشه ای دیگر از شهر جانیانی با آسودگی خاطر به انجام قتل خود مشغول بودند.

واقعیت آنست که در حالیکه ما هنوز بدنبال مقصر پدید آمدن شرایط سیاسی نامتعادل می گردیم، جامعه از درون بحران شدیدی را سپری می کند، بحران اجتماعی، بحران بی خدایی، بحران ناکارامدی، بحران پوچ گرایی، و بحران بی اعتقادی.

وقت آنست که ببینیم در چه شرایطی اوضاع کشور قرار گرفته است، منکر تاثیر مدیریت اجرایی در بهتر شدن اوضاع اجتماعی نمی توان بود اما چه میرحسین موسوی برنده انتخابات می شد و چه رضایی یا کروبی، آیا حکمرانی بر جامعه ای که از درون دچار ناهنجاری و فروپاشی اخلاقی گردیده است می توانست موفقیتی بهمراه داشته باشد؟

و باز سئوال مهم چه کسی پاسخگوی این ناهنجاری ها و ناامنی هاست؟ چه کسی نگران دل نگرانی ها و اضطرابهای مردمی است که باید در فضایی آرام به آینده روشن خود و فرزندانشان امیدوار می بودند؟

آیا با مجازات های شدید قوه قضائیه و یا کشف جرم و یا نرفتن نمودار جنایات به بالاتر از سال گذشته می توانیم دلخوش باشیم که در ایرانی امن و شایسته زندگی می کنیم؟

خبر از فرارو:
قتل فرزند فرمانده شهید جنگ‌های نامنظم

پرچم نوشت: فرزند شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده جنگ های نامنظم عصر امروز به قتل رسید.

سید روح الله هاشمی فرزند شهید سید مجتبی هاشمی که مدیریت موسسه فرهنگی شهید هاشمی را به عهده داشته و به تازگی نیز صاحب فرزندی شده بود بعد از ظهر امروز در حالی که در منزل و در کنار خانواده خود به سر می برد به طرز فجیعی کشته شد.

در این جنایت اسفناک سر سید روح الله هاشمی و همسرش از تن آنان جدا شده است.

هنوز از عاملان این حادثه اطلاعی به دست نیامده است.

گفتنی است که از سرنوشت نوزاد چندماهه سیدروح الله هاشمی خبری در دست نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates