26.11.2009

علت عدم شرکت لاریجانی در تشییع جنازه کردان، سوء استفاده از درگذشت کردان برای اهداف سیاسی!

عصرایران: یکی از نمایندگان استان مازندران گفت: مرحوم علی کردان چند روز قبل از درگذشت اش گفته است که همه کسانی که به او ظلم کرده اند را می بخشد ولی یک نماینده هم استانی اش را نخواهد بخشید.
عصرایران- یکی از نمایندگان استان مازندران گفت: مرحوم علی کردان چند روز قبل از درگذشت اش گفته است که همه کسانی که به او ظلم کرده اند را می بخشد ولی یک نماینده هم استانی اش را نخواهد بخشید.
هر چند او ، نامی از این نماینده نبرد ، اما این سخنان ، ذهن ها را معطوف احمد توکلی می کند که در ماجرای کشف و افشای جعلی بودن دکترای کردان ، نقش آفرین بود.

همچنین به گفته یکی از نزدیکان علی کردان وزیر اسبق کشور ،در آخرین وصیت های خود خواستار آن شده است که علی لاریجانی در مراسم تشییع اش حضور پیدا نکند.
به گفته وی ، کردان سال ها با لاریجانی در صدا وسیما همکار بوده و در جریان استیضاحش انتظار داشت که لاریجانی به او کمک نماید ولی او به عنوان رئیس مجلس چنین کاری نکرد و استیضاح کردان رأی آورد و از وزارت معزول شد.

همچنین شنیده ها حاکی است که برخی مقامات دولتی در نشست و برخاست های این روزهایشان که عزادار همکارشان هستند ، مدام بر نقش مجلس در مرگ کردان تاکید و اشاره دارند به گونه ای که یکی از آنها اخیراً گفته است: آنهایی که در مجلس با کردان آن رفتار را داشتند امروز بیایند جواب خون کردان را بدهند!
در همین باره ، خبرگزاری دولتی ایرنا هم در تحلیلی ، فوت کردان را به گردن رسانه ها منتقد و مخالفان دولت احمدی نژاد در مجلس هشتم انداخت و تصریح کرد که اینها باعث تسریع در روند بیماری کردان و نهایتاً درگذشت او شدند.

هر چند که اکنون کردان درگذشته و در فرهنگ ما ایرانی ها ، بر مرده جز رحمت نمی گویند ، اما در تحلیل مسائل سیاسی نباید دچار عواطف شد . به نظر می رسد برخی جریان ها ، می خواهند از با سوء استفاده از وضعیت موجود ، حتی از مرگ دوست خویش نیز بهره برداری سیاسی کنند والا چه کسی می تواند بپذیرد که مجلس به وظایف نظارتی اش عمل نکند چون ممکن است کسی که مورد نقد و نظارت قرار می گیرد ، دچار آسیب شود؟

اینک کردان به دیار باقی رفته است و دیر یا زود ، ما نیز بدان سرا خواهیم شتافت . برای کردان “آمرزش و رحمت الهی” مسالت داریم و برای سیاسیون مان هم که مرگ را با چشم خود می بینند و درس نمی گیرند “دیده عبرت بین”!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates