28.11.2009

خداحافظی آیت الله جوادی آملی از نمازجمعه قم

آینده: به گزارش سایت جهان نیوز آیت‌الله جوادی‌آملی امروز آخرین خطبه نماز جمعه‌اش در قم را قرائت كرد و گفت: از تمامی مردم و نمازگزاران كه در طول این سال‌ها به آنها زحمت داده‌ام عذر خواهی می‌كنم.

به گزارش فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: بنده از ادامه حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذورم و از تمامی نمازگزاران در طول این سال‌ها كه نتوانستم به وظیفه خود به خوبی عمل كنم عذرخواهی می‌كنم.
وی تصریح كرد: ائمه جمعه دو مسئولیت مهم روحانیت را بر عهده دارد كه اگر به آنها نتواند عمل كند نزد خداوند مسئول خواهد بود.
آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: یكی از وظایف ائمه جمعه سیر و سفر در من الاخلق الی الحق است و ماموریت دوم نیز پیام آوری دستورات الهی است.
امام جمعه قم اظهارداشت: اگر تقصیری در طول این برنامه‌ها از بنده بوده است، از همه عذرخواهی می‌كنم.

وی با اشاره به ماموریت اول گفت: در این سفر وقتی كسی امام جمعه شد دیگران ساكت هستند و امام به محراب عبادت رفته و به خداوند عرض می‌كند كه ایاك نعبد و ایاك نستعین یعنی خداوندا من و این نمازگزاران تو را می‌پرستیم و از تو مدد می‌جوییم.

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح كرد: خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلی داشتند به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه باید این را امام جمعه بیان كند و اگر بیان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه این است كه خوب بیان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان كند.

امام جمعه قم گفت: اگر در اقامه نماز جمعه بنده این مشكل نیز بوده است از همگان عذرخواهی می‌كنم.

وی تصریح كرد: از سوی دیگر نیز امام جمعه باید در خطبه‌های خود آیات و روایات را بیان كند و یقینا و عالمانه به آن بپردازد و از نظر علمی و با اخلاص بیان كند و باید در گفته‌هایش طهارت و قداست وجود داشته باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: باید این آیات و روایات به گونه‌ای مطرح شود كه بر دل مردم بشیند و چون حرف از دل طبیب بیرون آید دل‌ها را طیب می‌كند.

وی ضمن تقدیر و تشكر از مسئولان اجرایی برگزاری نماز جمعه گفت: باید از مقام معظم رهبری، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران قمی و… تقدیر و تشكر می‌كنم.

لازم به یادآوری است كه پیش از این هیچ گونه اطلاع رسانی در این باره نشده و مطلبی عنوان نشده بود. مراجعه به سایت نماز جمعه قم نیز نشان می دهد كه مسأله بی سابقه بوده است.

در حال حاضر حجت الاسلام سعیدی، حسینی بوشهری و آیت الله امینی و آیت الله استادی نماز جمعه را اقامه می كنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates