28.11.2009

نگرانی نماینده گناباد از تبعید زیدآبادی به این شهرستان

فعالین حقوق بشر: به دنبال انتشار خبر تبعید احمد زیدابادی به گناباد، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با رییس قوه قضاییه دیدار و مراتب اعتراض خود را به این حکم اعلام داشت.

خبرگزاری هرانا – حقوق شهروندی، اندیشه وبیان: به گزارش البرز دکتر مهدی مهدیزاده نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دیدار با آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه مراتب اعتراض و نگرانی خود، مردم گناباد، امام جمعه و فرماندار شهرستان گناباد را بخاطر تبعید احمد زیدآبادی به آن شهرستان اعلام کرده است.

در این دیدار نماینده مردم گناباد و بجستان گفته است:« گناباد تبعیدگاه نیست که هر از چندگاه فردی را به این شهرستان تبعید می کنند. مهدیزاده افزود بیش از ده هزار دانشجو در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند و حضور تبعیدی ها در این شهرستان اثرات منفی بجا می گذارد.

وی همچنین افزوده: در رژیم گذشته علما به گناباد تبعید می شدند ولی باید حساب علما را از این قضیه جدا کرد و این دو موضوع جدای از هم و با دو اثر روحی- روانی متفاوت است.

گزارش البرز حاکی است هاشم آغاجری استاد دانشگاه تربیت مدرس نیز که به دلیل برخی اظهارات در خلال سخنرانی خود در دانشگاه همدان ابتدا به اعدام و سپس به تبعید محکوم شد قرار بود که گناباد برود . البته هیچیک از دو حکم آغاجری اجرا نشد.

احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و دبیركل ادوار تحكیم وحدت، پس از پنج ماه بازداشت از سوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید در گناباد و همچنین محرومیت مادام العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محكوم شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates