30.11.2009

هر كس كشور را به سمت تنش ببرد خیانت می كند

جوان فردا: قالیباف كه در چند وقت اخیر مورد انتقاد مخالفان خود قرار گرفته بود،این بار نیز در پاسخ به برخی سوالات و ابهامات ،مدیریت و كار آمدی را در كشور مهمترین چالش امروز دانست و گفت: ما اگر در اتاقمان باز بود و كسی مراجعه نكرد این به معنای قدرت است ولی اگر مردم را پشت دراتاقمان به صف كردیم این به معنای ذلت است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران که در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین شرکت کرده بود عید قربان و عید غدیر خم را به همه تبریک گفت.

وی با اشاره به مباحث شهرداری افزود: ذهن تاریخی مردم ما نسبت به سه سازمان عدلیه، نظمیه و بلدیه ذهنیت درستی نیست و البته این موضوع به جمهوری اسلامی هم مربوط نمی شود.

قالیباف ادامه داد: در مدتی که در نیروی انتظامی بودم بسیار تلاش کردم که ذهنیت مردم را نسبت به این نیرو عوض کنم اما فقط تا این حد موفق شدم که مردم به این موضوع بیاندیشند که می توان به پلیس اعتماد کرد.

شهردار تهران همچنین گفت: در شهرداری تلاش کردم تا به موضوعات عمرانی شهر و همچنین خدماتی شهر خوب توجه شود و رویکرد مسائل فرهنگی واجتماعی را نیز دردستور کار شهرداری قرار دادم زیرا درگذشته به موضوعات اجتماعی در شهرداری کمتر توجه می شد و حتی به فراموشی سپرده شده بود.

قالیباف تصریح کرد: موضوعات اجتماعی در کلانشهری مانند تهران با موضوعات فرهنگی و هنری متفاوت است به گونه ای که باید به موضوعات اجتماعی به طور جدی پرداخته شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران به حوزه هایی مانند مواد مخدر، دختران فراری، زنان سرپرست خانوار، توجه داشته است در حالی که شهرداران قبلی اصلی فکرنمی کردند که این مسائل درحوزه وظایفشان قرار دارد لذا هیچ جا به مانند شهرداری نمی تواند به طور ریشه ای با این گونه موارد برخورد کند تا این مسائل بوجود نیایند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: توجه به رویکرد محله محوری و تبدیل یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی از دیگر برنامه های ما در شهرداری بوده است و بحث نظارت ، شفافیت ، سلامت کاری و فساد اداری از دغدغه های همیشگی شهرداری تهران است به گونه ای که هر کسی مدعی شود که می آید و این مسائل را ریشه کن می کند، امکان ندارد بلکه باید تلاش کنیم تا بیشتر نشود.

قالیباف با اشاره به موضوع شفاف سازی در حوزه مالی شهرداری تهران گفت: این موضوع دغدغه تاریخی شهرداری تهران است و همه اذعان می کنند که در حوزه شفافیت مالی هیچگاه شهرداری به شفافیت امروز نبوده است البته این موضوع به این معنا نیست که دزدی نمی شود بلکه نسبت به گذشته که ثبت و ضبطی وجود نداشته است یا خیلی ناقص بوده است، امروز این جابجایی های مالی در شهرداری کنترل می شود.

وی افزود: بر اساس قانون شهرداری ها باید هزینه و درآمد خود را هر شش ماه یک بار به اطلاع مردم برسانند و از سال 84 تا به امروز همه این مسائل نه تنها ثبت و ضبط شده بلکه در پایان اردیبهشت ماه تحویل حسابرسی می شده است.

شهردار تهران همچنین گفت: هیچ پروژه نیمه تمام و بلاتکلیفی در شهر تهران وجود ندارد که متعلق به شهرداری باشد و ما سعی کردیم برای پروژه ها زمان بندی مشخصی قرار دهیم. وی ادامه داد: کاری که امروز در خصوص مترو انجام می شود با گذشته قابل قیاس نیست و با توجه به این اقدامات هیچگاه از کارهای مهم شهر غافل نشده ایم.

قالیباف کوچک سازی شهرداری را یکی دیگر از مسائل در دستور کار شهرداری خواند و اظهار داشت: من به مردم تهران قول داده ام که ظرف 5 سال آینده شهر تهران جزو 10 شهر کلانشهر دنیا باید و در همین مقام نیز حفظ شود و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تهران یکی دیگر از دغدغه های گذشته شهرداری تهران را جمع آوری و دفن زباله ها دانست و گفت: امروز دیگر این موضوع دغدغه ما نیست.

قالیباف در ادامه سخنانش تصریح کرد: مهمترین چالشی که امروز دشمنان ما درصدد هستند که بتوانند به نسل جوان ما نشان دهند که انقلاب کارایی لازم برای اداره کشور ندارد. لذا باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند با حواشی سیاسی سپری نکنیم چرا که تنها دغدغه ای که در ذهن افراد وجود دارد این است که اقتصاد و چشم اندازها به کجا می رود و ما می ترسیم که این 10 سال را هم از دست بدهیم که این بزرگترین شکست برای ما خواهد بود.

شهردار تهران گفت: واقعا هر کس کشور را به سمت تنش ببرد خیانت می کند زیرا مردم از دعوا کردن متنفر هستند و کاری ندارند که چه کسی راست و چه کسی دروغ می گوید وما خیلی کارهای به زمین مانده و فرصت خیلی کمی در اختیار داریم.

قالیباف تاکید کرد: امروز کشور بدنبال احساسات بدون عقلانیت نمی تواند باشد و ما به عقلانیت و ارزشها نیازمندیم.وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی درخصوص مدیریت بحران وپدافند غیر عامل درشهرداری تهران گفت: در این خصوص کارهای خوبی در شهرداری در حال انجام است.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد کندن مداوم آسفالت ها تصریح کرد: تا زمانی که کارها را به صورت ملی و محلی تدوین نکنیم و امورات را به مردم واگذار نکنیم باز هم شاهد مشکل در این خصوص خواهیم بود.

قالیباف در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص وجود احزاب در کشور خاطرنشان کرد: من مخالفتی با احزاب ندارم و احزاب می توانند بسیار به مشکلات کمک کنند اما حزب جاندارتاکنون نداشته ایم وحزب ها قبل از قدرت تشکیل می شوند و بعد از قدرت هم می روند اما قطعا احزاب می توانند به امور کشور کمک کنند اما سئوال این است که چگونه حزبی؟

وی گفت: بنده برنامه ای را تحت عنوان پیشرفت و عدالت تنظیم کردم و به دوستان خود در مجلس فرستادم، این برنامه 82 جلد است و به اندازه برنامه پنجم از آن کار درآورده ام البته یک گروه 200 نفره در این خصوص کار کرده اند و بنده مدیریت کلان آن را برعهده داشتم و رئوس مطالب را برای آقای احمدی نژاد و وزیران فرستادم لذا اگر احزاب به این گونه عمل کنند حتما به آنان نیاز است و بنده با حزبی که فقط برای بدست آوردن قدرت تشکیل می شود، حتما مخالفم.

شهردار تهران همچنین درپاسخ به سئوالی درخصوص اختلاف شهرداری و دولت درباره مترو گفت: اجازه دهید در این خصوص سکوت کنم زیرا جز اینکه مردم را بیشتر ناراحت کنیم حاصلی بدست نمی آید.

قالیباف اضافه کرد: مجلس، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هریک به عنوان یک مرجع گزارشی را ازعملکرد مترو درآورند و لذا حرفهایی که در خصوص مترو تهران گفته شده به طور حتم مورد تایید من نیست و سعی ما این است که 217 کیلومتر مترو تهران را تا پایان برنامه پنجم برسانیم البته اگر پول باشد.

وی تصریح کرد: در تهران برای هر کیلومتر مترو با واگن ، حفاری و ایستگاه 40 میلیارد تومان هزینه شده است و بنده در جلسه ای به آقای احمدی نژاد گفته ام که من هیچ توقعی ازشما ندارم و50 درصد همان نامه ای را که شما یک روز به آقای خاتمی نوشته اید را می خواهم و 50 درصد آن را می بخشم.

شهردار تهران افزود: برای مترو تهران هیچ وقت دولت پولی را پیشنهاد نداده است.

قالیباف تبصره 13 را یکی از بهترین لوایحی دانست که تاکنون دولت به مجلس ارائه داده است که می توان آن را جزو کارشناسی ترین کارهای اصولگرایان برشمرد ولی باید دید که در اجرا چگونه عمل شده است و یک تیم کارشناسی می تواند این موضوع را بررسی کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: بنده در شورای عالی امنیت ملی گفتم که شرکت مترو دو بخش است و محسن هاشمی مدیر عامل مترو در حوزه ساخت است و بهره برداری مترو با آقای ربیعی است و محسن هاشمی در این خصوص هیچگونه دخالتی ندارد و به آنان گفتم مگر من مرده ام که شخصی بیاید و در کار مردم اختلال ایجاد کند هر کس باشد قلمش را خرد می کنم فقط او را به من معرفی کنید و حرف غیر مسئولانه نزنید.

شهردار تهران تاکید کرد: هر زمان توانستیم در هر تصمیمی خودمان را نبینیم کارمان درست می شود وگرنه تبدیل به فتنه خواهد شد و این یکی از خصوصیت های بسیجیان و رزمندگان بوده است.

قالیباف با بیان اینکه چالش کارآمدی و مدیریت امروز مهمترین چالش ما در کشور است تصریح کرد: ما در منابع انسانی و مالی در کشورمان جلوتر از سایر کشورهای منطقه هستیم ولی در مدیریت وضعمان بد است و زیاد فرقی نمی کند که این یا آن جناح مدیریت را در دست داشته باشند.

وی همچنین گفت: ما اگر در اتاقمان باز بود و کسی مراجعه نکرد این به معنای قدرت است ولی اگر مردم را پشت در اتاقمان به صف کردیم این به معنای ذت است.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص اینکه برخی رسانه های وابسته به شما در خصوص کانون فتنه حتی یک خط هم شفاف سازی نکرده اند و نظر شما در خصوص انتخابات اخیر چیست؟ گفت: این موضوع که شاید هر روزنامه ای که وابسته به جایی است مشکلاتی داشته باشد، درست است ولی اینکه روزنامه های وابسته به ما شفاف سازی نکرده اند و حتی آن طرفی هم عمل کرده اند این موضوع را قبول ندارم ولی اگر بخواهند مانند کیهان عمل کنند نه قبول دارم و نه اجازه می دهم زیرا گاهی اقدامات شما هزینه های زیادی را موجب می شود و این شجاعت نیست.

قالیباف تصریح کرد: هر انسانی ممکن است اشتباه کند و ممکن است روش حمایت من از ولایت با شما و افراد دیگر یکی نباشد. لذا من می گویم دایره خودتان را تا این اندازه تنگ نگیرید.

وی خاطرنشان کرد: چرا با سخنان رهبر معظم انقلاب گزینشی برخورد می کنید و بنده در سالهای 71 و 72 جزو منتقدین جدی آقای هاشمی رفسنجانی بودم لذا بنا نیست حرفهایی را که می توانیم رودررو بزنیم آنها را بیان نکنیم.

شهردار تهران گفت: به هر حال ما می گویم که جزو منتقدین بوده ایم ولی ولایتمداری آن است که باید جایی که نظر مقام رهبری با نظر ما صد درصد مخالف است باید تبعیت کنیم ولی اگر خیلی متدین باشیم سکوت می کنیم اما کجای این رفتار حزب اللهی است.

وی تصریح کرد: من به رسانه های وابسته به شهرداری گفته ام در چالش کشیدن تا جایی پیش برویم که دشمنان انقلاب نتوانند حرف شما را سند کنند و توی سر انقلاب بزنند لذا باید این مرز را رعایت کنند. همچنین به آنان یادآور شده ام که کار خوب دولت را منعکس کنید و کار اشتباه را هم به چالش بکشید ولی مرز موجود را هم رعایت نمایید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates