01.12.2009

خبرهای گوناگون از کنسرت گوگوش در دبی از زبان ایرنا

ایرنا: حمايت امنيتي دولت امارات از برگزاري کنسرت گوگوش در دبي

دبي – دولت امارات تدابير شديد امنيتي را براي برگزاري کنسرت “فائقه آتشين” معروف به “گوگوش” که يکشنبه شب در دبي برگزار شد اعمال کرد.

اين کنسرت که از هفته ها پيش در شبکه هاي ماهواره اي تبليغ برگزاري آن به شدت دنبال مي شد، در محل نمايشگاه هاي دايمي دبي برگزار شد.
براي برخي از شخصيت هاي اماراتي و افراد ايراني بليط اين کنسرت به صورت مجاني ارسال شده بود.
برنامه ريز کنسرت گوگوش در دبي فردي به نام “فرانک محمودي” است که براي اجراي اين برنامه فقط به اين خواننده دوران طاغوت 500 هزار دلار پرداخت کرده است.
ساير عوامل اجرايي اين کنسرت نيز حق الزحمه جداگانه اي دريافت کرده اند. تمامي هزينه هاي اقامت اين برنامه با عوامل آن توسط مجري برنامه تقبل شده است.
در اين کنسرت حضور زنان با وضعيت بسيار نابهنجار و حالتي غير معمول ناشي از مصرف مشروبات الکلي، حيرت ناظران را برانگيخته بود.
وضعيت ظاهري زنان و حتي پسراني که براي تماشاي اين کنسرت به محل نمايشگاه هاي دبي حضور يافته بودند، خارج از عرف معمول در دبي به نظر مي رسيد.
برخي از زنان که آرايش غليظ کرده بودند، با لباس هايي که حتي در فروشگاه هاي دبي نيز به ندرت ديده مي شود، در محل حضور يافته بودند.
نگهبانان و “بادي گاردها”ي حاضر در محل نيز حالت عادي نداشته و احتمالا مشروب الکلي زيادي خورده بود تا بتوانند با جمع کثيري که پشت درهاي محل برگزاري کنسرت بدون بليط مانده بودند، برخورد کنند.
برخي از اين محافظان و نگهبانان نيز آشنايي با زبان انگليسي نداشته و فقط با عصبانيت مراجعه کنندگان بدون بليط را از محل دور مي کردند.
چندين دستگاه الکترونيکي براي بازرسي تماشاگران در مسير آنان تا سالن برگزاري کنسرت در نظر گرفته شده بود و به شدت تماشاگران را تفتيش مي کردند.
تماشاگران به منظور حفظ امنيت اين کنسرت حق همراه داشتن هيچگونه وسيله حتي سيگار، تلفن همراه و کيف جيبي نيز نداشتند و پيش از ورود تمام وسايل آنان ضبط مي شد.
گوگوش نوروز گذشته نيز تصميم به اجراي کنسرت در ورزشگاه 15 هزار نفري الاهلي را داشت که با دستگيري مجري کنسرت، از حضور در اين امارت خودداري کرد.
خاورم/1651**1368

ایرنا: دستگيرشدگان در كنسرت گوگوش همچنان در بازداشت هستند
تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۱۰/۰۹/۸۸‬ سياسي. گوگوش. دبي
دبي – پليس امنيتي دبي كه در جريان برگزاري كنسرت گوگوش حدود ‪ ۵۰‬نفر از ضد انقلابيون را دستگير كرده بود، همچنان آنان را در بازداشت نگه داشته است.

يك منبع موثق روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا در دبي گفت: اين افراد كه به صورت از قبل برنامه ريزي شده در رديف‌هاي جلوي سكوي اجراي كنسرت نشسته بودند، با آغاز برنامه خواننده دوران طاغوت شروع به شعار دادن عليه مقامات جمهوري اسلامي كردند.

وي افزود: پليس امنيتي دبي بلافاصله اين گروه را كه حدود ‪ ۵۰‬نفر بودند، بازداشت و از محل خارج كرد.

يك منبع ديگر نيز با تاييد اين خبر گفت: پليس امنيتي دبي كه بدون لباس فرم در محل حضور گسترده داشت، اجازه هيچگونه سر دادن شعار عليه مقامات جمهوري اسلامي ايران را به اغتشاشگران نداد.

پليس امنيتي دبي نيز در اين رابطه اعلام كرده است:مقامات جمهوري اسلامي ايران مورد احترام دولت امارات قرار دارند و هر گونه شعار عليه مقامات جمهوري اسلامي خلاف قوانين اين كشور است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

در جريان كنسرت گوگوش كه يكشنبه شب در محل نمايشگاه‌هاي دبي برگزار شد، بيش از ‪ ۱۲‬هزار نفر حضور يافته بودند.

اين خواننده دوران طاغوت كه مواضع ضد انقلابي نيز دارد، در جريان اين كنسرت يك لباس فسفري زرد رنگ پوشيده بود كه در زير نور، سبز به نظر مي رسيد.

وي تصميم داشت كه با حركات ضد انقلابي تماشاگران خود را وادار به سر دادن شعارهاي ضدانقلابي عليه جمهوري اسلامي كند كه با دستگيري گروه اوليه كه مشخص بود با هماهنگي در رديف‌هاي جلو قرار گرفته بودند، اين حركت توسط پليس امنيتي دبي خنثي شد.

بيشتر افرادي كه براي تماشاي كنسرت اين خواننده دوران طاغوت در سالن محل برگزاري حضور يافته بودند، حالت غير عادي و مست داشتند و بوي تند مشروبات الكلي سراسر محوطه را پوشانده بود.

در بيرون محوطه محل برگزاري كنسرت گوگوش و داخل سالن هيچگونه مامور اماراتي با لباس فرم ديده نمي‌شد، ولي تدابير شديد امنيتي توسط افرادي كه لباس متحدالشكل مشكي از ديگران جدا شده بودند، براي اعمال نظم و كنترل محل ديده مي‌شد.

تاكنون پليس دبي از سرنوشت افراد دستگير شده در جريان كنسرت گوگوش گزارشي منتشر نكرده است، ولي بر اساس قانون امارات اينگونه افراد از اين كشور اخراج مي‌شوند.

گفتني است فائقه آتشين معروف به گوگوش در شرايطي به جمع حاميان براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران پيوسته كه در اوج كشتار رژيم پهلوي ، به آوازخواني در شوهاي مبتذل و بازيگري در فيلمهاي مستهجني چون در امتداد شب مشغول بوده است .

فائقه آتشين(گوگوش) در سال ‪ ۱۳۷۹‬از طريق كارچاق كني فرزند يكي از مقامات عالي رتبه سابق و با هدف كسب منافع مالي مشترك در برگزاري كنسرت‌هاي خارجي ، از ايران خارج و به آمريكا مهاجرت كرد.

گفتني است در جريان رقابتهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري،رجبعلي مزروعي نيز طي سخناني در شهر بندرعباس اعلام كرده بود:اصلاح طلبان طيفي هستند كه از گوگوش تا سروش در آنها وجود دارد.

سایر خبرها ایرنا از این کنسرت

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates