03.12.2009

ادعای سازمان جاسوسی بریتانیا: کره شمالی درسایت فردو با ایران همکاری کرده است !

عصرایران: یکی از موانع عمده انجام این عملیات اطلاعاتی پیچیده ، گستردگی ارتباطات و مکالمات بوده که باید یک تیم مجرب ، هزاران ارتباط و مکالمه ضبط شده را کنترل می کرده است تا اطلاعات مورد نیاز را از سایر اطلاعات غربال کند .
عصر ایران – وب سایت آمریکایی ” ورلد نت دیلی ” در گزارشی ادعا کرده است کره شمالی در تاسیس و را ه اندازی سایت هسته ای فردو در قم با ایران همکاری داشته است .

به گزارش عصر ایران، مبنای ادعای این سایت، گزارشی است که مدعی شده از طریق تیم ویژه سازمان جاسوسی بریتانیا ( ام آی 5) و برمبنای عملیات شنود اطلاعاتی” مکالمات و ارتباطات ” سفارت کره شمالی در لندن به همراه دیگر یافته های اطلاعاتی به دست آمده است .

در این گزارش آمده است که پس از تغییر سیاست هسته ای ایران ( احتمالا در سال 2005) دولت بریتانیا به سازمان جاسوسی این کشور ماموریت داد تا سرنخ هایی از برنامه اتمی ایران به دست آورند که در قالب این ماموریت تیم ویژه ای در سازمان جاسوسی بریتانیا ( ام آی 5) تشکیل شد .

یکی از ماموریت های این تیم جاسوسی شنود مکالمات و کنترل ارتباطات سفارت خانه های دولت هایی است که گمان می رفت در برنامه هسته ای ایران با تهران همکاری می کرده اند چرا که سازمان جاسوسی بریتانیا به طور ” روتین ” مکالمات و ارتباطات سفارت خانه های کشورهای ” غیر دوست ” در لندن را کنترل می کند .

عملیات ” تعقیب و مراقبت ” از سفارت کره شمالی یکی از شواهد این تیم ویژه در کنار ده ها منابع دیگر اطلاعاتی بوده است . همچنین بر مبنای ادعای این گزارش یکی از موانع عمده انجام این عملیات اطلاعاتی پیچیده ، گستردگی ارتباطات و مکالمات بوده که باید یک تیم مجرب ، هزاران ارتباط و مکالمه ضبط شده را کنترل می کرده است تا اطلاعات مورد نیاز را از سایر اطلاعات غربال کند .

در این گزارش همچنین به نقل از یک مقام اطلاعاتی بریتانیایی که نامی از او نیامده ادعا شده است : یافته های سازمان جاسوسی بریتانیا نشان می دهد که دولت ایران تسلیم فشارهای بین المللی برای متوقف ساختن پروژه اتمی خود نخواهد شد و به فعالیت های هسته ای خود ادامه خواهد داد . ”

ورلد دنت دیلی در ادامه می نویسد ، این که سازمان جاسوسی بریتانیا از چه زمانی از وجود سایت فردو اطلاع داشته و آیا پیش از اعلام رسمی وجود این سایت از سوی ایران از وجود این سایت مطلع بوده یا نه، جزء اسناد طبقه بندی شده محسوب می شود .

لازم به ذکر است، این نخستین بار نیست که ادعاهایی درباره نقش کره شمالی ، پاکستان ، لیبی و… در فعالیت های هسته ای ایران مورد اشاره قرار می گیرد ، با این حال پیشرفت های شگرف ایران در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ( در بخش های گوناگون) نشان می دهد که به مدد تلاش های دانشمندان هسته ای ایران در 20 سال گذشته ، کشور ما امروز در بخش اعظمی از تکنولوژی هسته ای به مرحله بومی سازی و بالندگی رسیده به طوری که نه تنها نیازی به بیگانگان ندارد بلکه در صورت کاهش تبلیغات مسموم بین المللی علیه ایران ، کشور ما می تواند یکی از معدود صادر کنندگان تکنولوژی هسته ای به دیگر کشورهای غیر برخوردار باشد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates