10.12.2009

مجموعه متقلبان علمی، اداره کننده کشور

خبرنامه امیرکبیر: نشریه بین المللی نیچر (Nature) روز گذشته در مطلبی بخش هایی دیگر از دزدی علمی برخی از دولتمردان ایران را آشکار ساخته است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نشریه بین المللی نیچر در مطلب جدید خود بخش هایی از دزدی علمی حمید بهبهانی‌ وزیر راه و ترابری و استاد احمدی نژاد، کامران دانشجو وزیر علوم، حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور، محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا علی احمدی ‌وزیر پیشین آموزش و پرورش دولت نهم احمدی‌نژاد، حسن ظهور دبیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران را آشکار ساخته است.

نشریه بین المللی نیچر در ابتدای مطلب خود نوشته است که به موارد بیشتری از سرقت علمی وزرا دولتی و مقامات در ایران پی برده است.

نیچر سپس به تفسیر جزئیات دزدی علمی کامران دانشجو، حمید بهبهانی، حسن زیاری، محمدعلی کی‌نژاد و علیرضا احمدی را تشریح کرده است.

در این مطلب همچنین به نقل از سردبیر نشریه علمی Journal of Applied Sciences Research آورده شده است که این نشریه دو مقاله حمید بهبهانی را به دلیل کپی بودن از سایت خود حذف کرده است.

سردبیر نشریه نیچر نیز در مطلبی دیگر آورده است که موسسه های علمی حکومت ایران تلاش کمی برای مشخص شدن سرقت علمی انجام می دهند. وی ادامه داده است: این موضوع احتمالا تعحب برانگیز نیست، زیرا یکی از باعث تنش های سیاسی زیادی در ایران خواهد شد. حمید بهبهانی یکی از نویسندگان یکی از مقالات کپی برداری شده است که وی استاد راهنمای پروژه دکترای محمود احمدی نژاد بوده است.

برای مشاهده گزارش نشریه نیچر و توضیح موارد دزدی علمی دولتمردان به این لینک می توانید مراجعه کنید.

برای مشاهده نوشته سردبیر نشریه نیچر در مورد کپی برداری در ایران نیز به این لینک می توانید مراجعه کنید.

لازم به یادآوری است در حالی که مجموعه ای از متقلبین علمی اداره کننده بخش های مختلفی از کشور هستند، هر ساله بسیاری از دانشجویان ایران توسط همین مسئولین از تحصیل محروم می شوند.

در حالیکه تریبون ها و رسانه ها و خبرگزاری های حکومت به این دزدی های علمی مسئولین اشاره نمی کنند، طی دو روز گذشته ایرنا خبرگزاری دولت و فارس خبرگزاری سپاه، مجید توکلی را به دروغ اخراج شده از دانشگاه معرفی کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates