13.12.2009

دبیرکل موتلفه: یزدی به توصیه ما پاسخ نامه بی‌موقع هاشمی را داد/ جنجالی ها

خبرآنلاین: محمد نبی حبیبی نامه و واکنش آیت الله یزدی به نامه آیت الله هاشمی را متاثر از توصیه حزب موتلفه به وی دانست و گفت: ما از آیت الله یزدی خواستیم به این نامه جواب دهد که این کار انجام شد

محمد نبی حبیبی نامه و واکنش آیت الله یزدی به نامه آیت الله هاشمی را متاثر از توصیه حزب موتلفه به وی دانست و گفت: ما از آیت الله یزدی خواستیم به این نامه جواب دهد که این کار انجام شد.

به گزارش آینده محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه چندی پیش در جلسه ای با تشریح وقایع بعد از انتخابات و تلاشهای حزب موتلفه برای ایجاد وحدت و حل اختلاف بین برخی چهره‌های سیاسی پرداخت و با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت :‌ ما سراغ بسیاری از افراد رفتیم چون معتقدیم با پیام تنها نمی‌شود کاری انجام داد البته در این رفت و آمدها متأسفانه از سوی برخی از اصولگرایان متهم شدیم که دنبال وحدت با کروبی و موسوی هستیم.

حبیبی نامه و واکنش آیت الله یزدی به نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را متاثر از توصیه حزب موتلفه به یزدی دانست و گفت: حزب موتلفه دیداری با آیت الله یزدی داشت و در این دیدار موضوع نامه بی موقع‌هاشمی به رهبری در دو روز مانده به انتخابات مطرح شد و ما از آیت الله یزدی خواستیم به این نامه جواب دهد که این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه ملاقات با‌هاشمی بی ثمر اما دیدار با موسوی موجب فحش‌های برخی اصولگرایان به اعضاء موتلفه گردید گفت: پنج نفر از شخصیت‌های مهم اصولگرا مانند عسگراولادی، آل اسحاق، میرسلیم، باهنر و کوهکن در یک جلسه که داشتیم قرار شد با میرحسین در هفته دوم از انتخابات دیدار کنند که در پی آن این عده در جلسه موعود با اشاره به سابقه میرحسین، به نصیحت و دعوت وی به قانون پرداختند.

حبیبی به دیدارها و ملاقاتهای متعدد موتلفه با دیگر چهره‌های سیاسی برای ایجاد وحدت اشاره و تصریح کرد: ما با مهدوی کنی، احمدی‌نژاد، خاتمی، موسوی، محسن رضایی نیز ملاقاتهایی داشتیم و در این دیدارها سعی کردیم از راه مناسب وارد شده و همگان را به وحدت در جهت انقلاب دعوت کنیم.

محمد نبی حبیبی در ادامه به نقد مواضع‌هاشمی پس از انتخابات پرداخت و گفت: هر کس که خطا کند خطاکار است و ما معتقدیم آقای‌هاشمی اشتباهات مهمی مرتکب شد و جبران اشتباهات این چنینی همت شجاعانه می‌خواهد.

وی ادامه داد: ما پس از خطبه‌های نماز جمعه‌هاشمی، نامه تندی خطاب به ایشان نوشتیم چراکه این خطبه‌ها خیلی برای ما گران تمام شد ما در این نامه به‌هاشمی گوشزد کردیم که جای شما نه در کنار رهبری و نه در مقابل ایشان است بلکه شما پشت سر رهبری هستید .

وی افزود : البته اینکه رهبری،‌ هاشمی را جزو مردودین تلقی می‌کند من چنین تلقی ندارم.

حبیبی ادامه داد: متأسفانه‌هاشمی از سوی برخی اصلاح‌طلبان محاصره شده است البته اصلاح‌طلبان اخیرا در محافل خصوصی خود از‌هاشمی اظهار ناامیدی می‌کنند.حبیبی تاکید کرد: باید‌هاشمی را با همین مشخصات برای انقلاب حفظ کنیم.

حبیبی هم چنین به حمایت این حزب از احمدی‌نژاد در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: ما در حزب موتلفه و پیروان خط رهبری به دلایل گوناگون حمایت خود را احمدی‌نژاد اعلام کردیم. البته وی بهایی برای تشکل‌های اصولگرا قائل نیست اما حزب موتلفه با علم به این مطلب، تکلیف شرعی خود دانست که برای حفظ نظام از احمدی‌نژاد حمایت کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates