14.12.2009

دستگیری یك متهم اهانت به تمثال امام

آینده: این متهم در زندان است و قرار شده است این پرونده‌ها به سرعت تكمیل شود و به دادگاه برود/به مامورین و ضابطین اعلام كرده‌ایم كه به سرعت اطلاعات را تكمیل كنند تا این افراد به دادگاه معرفی شوند.

دادستان تهران از دستگیری یكی از متهمین اهانت به تمثال حضرت امام(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم معارفه عباس ذاقلی به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه 22 ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی برسخنان اخیر رییس قوه قضاییه كه اعلام كرده بود دادستانی پرونده‌ای در مورد اهانت به امام راحل تشكیل شده ،تاكنون چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از اینكه این اهانت انجام شد مردم واكنش نشان دادند و از دستگاه قضایی انتظار برخورد با عاملین را داشتند و ما نیز از مامورین این پرونده‌ها خواستیم كه تمام كسانی كه دراین حوزه‌ها بودند شناسایی شوند.
وی با بیان اینكه یكی از متهمین در همان روز دستگیر شد ادامه داد: این متهم در زندان است و قرار شده است این پرونده‌ها به سرعت تكمیل شود و به دادگاه برود.

دادستان تهران با بیان اینكه به لحاظ حفظ مقررات از ذكر نام متهمین خودداری می‌كنیم گفت: مردم مطمئن باشند دادستانی در مورد كسانی كه به امام و مسوولین ارشد اهانت كنند هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و این حق مردم است كه در این ارتباط از دستگاه قضایی مطالبه داشته باشند و انشاء‌الله دستگاه قضایی بتواند با سرعت و قاطعیت این افراد را به سزای اعمال خود خواهد رساند و در این نوع جرایم دادستانی هیچ گونه اغماضی نخواهد كرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه اعلام شده است از 454 متهمی كه در شعبه رسیدگی به جرایم اقتصادی پرونده آنها رسیدگی شده است 143 نفر در زندان هستند آیا بنا ندارید اسامی آنها را اعلام كنید؟ گفت: طبق قانون محكومینی كه محكومیت آنها قطعی شده است بلامانع است و در چارچوب اطلاع رسانی رییس مجتمع می‌تواند اسامی محكومین قطعی كه هیچگونه تجدید نظری در پرونده آنها وجود ندارد اقدام كند.
جعفری دولت آبادی در مورد اینكه شما از طرف رییس جدید مجتمع قول اعلام این اسامی را می‌دهید گفت : بنده نمی‌توانم از طرف آقای داقلی قول دهم ولی اعلام می‌كنم كه اطلاع رسانی جزء سیاستهای جدید حوزه دادستانی است.

دادستان كل تهران در پاسخ به این سوال كه آیا در مورد اتهام اهانت به مقام معظم رهبری كسی بازداشت شده است یا خیر گفت: متهمینی كه دستگیرشدند در هر دو گروه وجود دارند (اهانت به رهبری و اهانت به امام) و به مامورین و ضابطین اعلام كرده‌ایم كه به سرعت اطلاعات را تكمیل كنند تا این افراد به دادگاه معرفی شوند تعداد دقیق آنها را بعد از صدور كیفرخواست اعلام می‌كنیم در مورد چند نفر مطمئن هستیم و اتهام آنها برای ما ثابت شده و به جرم خود اعتراف كرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates