16.12.2009

درخواست مجلس برای کاهش سطح روابط ایران با انگلیس به سطح کاردار

مهرنیوز: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سومین بار در دو سال اخیر به وزارت خارجه پیشنهاد کرد با توجه به خباثتها و دخالتهای دولت بریتانیا در امور داخلی ایران سطح روابط سیاسی با این کشور از سفیر به کاردار کاهش یابد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون خاطر نشان کرد: در جلسه عصر سه شنبه مسئولان مرتبط در وزارتخانه های اطلاعات و خارجه در کمیسیون حضور یافتند و در این جلسه مباحث مفصلی پیرامون رفتار دولت انگلیس انجام شد.

محمد رضا کریمی راد افزود: کاهش سطح مناسبات و روابط با انگلیس از جمله مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان در جلسه کمیسیون امنیت ملی بود.

به گفته نماینده کرمانشاه در مجلس هشتم، خباثت ها و دخالت های انگلیس در امور داخلی ایران به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

وی در خصوص این خباثت ها و دخالت ها گفت: به گفته مسئولان مربوطه انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری دهم دخالت مستقیم داشته که ارتباط با احزاب، مطبوعات و جمع آوری اطلاعات و فعالیت های غیر طبیعی کارمندان این سفارت بعلاوه سفرهای متعدد صورت گرفته از انگلیس به ایران از جمله مسائلی است که به عنوان دخالت بریتانیا در امور ایران مسجل است.

پیش از این در شهریور ماه سال گذشته و تیرماه سال جاری نیز این درخواست از سوی نمایندگان مطرح شده بود .

اوایل شهریورماه سال 87 اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن گزارش رسول موحدیان عطار سفیر ایران، به نقش منفی انگلیس در صدور قطعنامه های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم های اتحادیه اروپا، اعلام حمایت از منافقین و حمایت از طالبان اعتراض و بر ضرورت بررسی مجدد روابط تهران با لندن و کاهش سطح این روابط تاکید کردند.

همچنین اوایل تیر ماه امسال نیز در پی ناآرامی های خیابانی پس از انتخابات و نشانه رفتن انگشت اتهام مقامات ایرانی به سوی کشورهای غربی و در راس آنها انگلیس و همچنین پس از بلوکه کردن 6/1 میلیارد دلار از دارایی های ایران از سوی دولت بریتانیا، مجلس ایران برای دومین بار تجدید نظر در روابط تهران با لندن را درخواست کرد که تاکنون از سوی دولت مورد موافقت قرار نگرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates