18.12.2009

انتخابات ایران “موضوع سال” شبکه توییتر شد

عصرایران: 5 موضوع نخست جستجوی کاربران در شبکه ارتباطی تویتر به ترتیب اولویت عبارتند از : انتخابات ایران ، ویروس آنفلوآنزا ، غزه ، ایران ، تهران .
عصر ایران – ” انتخابات ایران ” در صدر موضوعات مورد جستجوی شبکه ارتباطی جهانی توییتر برای سال 2009 شناخته شد .

به گزارش عصر ایران ، طبق اعلام سایت توییتر، انتخابات ریاست جمهوری ایران در صدر کلید واژه های جستجوی این شبکه اینترنتی بوده است .

5 موضوع نخست جستجوی کاربران در شبکه ارتباطی تویتر به ترتیب اولویت عبارتند از :

انتخابات ایران ، ویروس آنفلوآنزا ، غزه ، ایران ، تهران .

بر اساس پست ارسال شده توسط توییتر، در میان تمامی کلیدواژه‌ها، تگ‌ها و جمله‌هایی که درباره یک موضوع به دفعات در این سرویس منتشر شدند، انتخابات ایران جالب‌ترین موضوع سال بوده است .

شبکه ارتباطی توییتر که دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا قرار دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که پیام‌های 140 کاراکتری یا کمتر معروف به ” توییتر” را به یکدیگر ارسال کرده و به اشتراک بگذارند .

لازم به ذکر است که چندی قبل نیز ” Webby Awards ” به دلیل آنچه نقش سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر در رویداد‌های پس از انتخابات ایران عنوان شد، انتخابات ایران را جزء 10 رویداد اینترنتی تاثیرگذار در دهه نخست قرن 21 انتخاب کرد.

هم چنین بر اساس اعلام سایت توییتر ، بیش‌ترین پیام‌های ارسال شده درباره یک شخص در توییتر مربوط به مایکل جکسون، خواننده مشهور پاپ آمریکا ( که تابستان سال جاری در گذشت ) بوده است ، هری پاتر نیز به عنوان فیلمی معرفی شده است که در توییتر بیش از همه درباره‌اش پیام ارسال شده است .

در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و نیز رویدادهای پس از انتخابات ، به دلیل نابرابری کاندیداها از امکانات تبلیغی و رسانه ای ، سایت توییتر توسط طرفداران موسوی و کروبی به‌عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی موثر در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفت .

این سایت همچنین در جریان نا آرامی های پس از انتخابات نیز به عنوان یکی از ابزارهای رسانه ای معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ، برای ایجاد هماهنگی و اطلاع رسانی جهت اعتراضات خیابانی و تجمعات مورد استفاده قرار گرفت .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates