22.12.2009

پارازيت هم يک نوع واکنش است

بی‌بی‌سی: جمشيد برزگر: در مطلب ديروز از مخاطبان بخش فارسی بی بی سی خواهش کرده بودم که در باره نحوه پوشش خبر درگذشت آيت الله منتظری در بی بی سی فارسی نظر بدهند و به ما بگويند که کار ما را چگونه ديده اند و ارزيابی آنها از نحوه کار ما در تلويزيون، راديو و وبسايت چگونه بوده است.

ساعتی پس از انتشار اين مطلب، در کنار کامنت ها و واکنش مخاطبان، واکنش ديگری هم دريافت شد اما نه در بخش کامنت ها و اظهارنظرها در همين وبلاگ؛ بلکه بر روی سيگنال های ماهواره ای تلويزيون فارسی بی بی سی.

اين اولين بار نيست که بر روی امواج ماهواره ای تلويزيون بی بی سی فارسی بر روی ماهواره هات برد پارازيت انداخته می شود. در جريان پوشش اخبار دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و حوادث پس از

آن هم پارازيت های بسياری قوی بر روی ماهواره هات برد انداخته شد.

واکنش بی بی سی و صحبت های صادق صبا، رئيس بخش فارسی بی بی سی در اين زمينه را در اينجا بخوانيد و بشنويد

در آن زمان، مشخص شد که اين پارازيت ها از داخل ايران ارسال می شود.

ارسال اين پارازيت ها، تنها موجب اختلال در دريافت برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی نمی شود؛ بلکه همان گونه که حتی شماری از نمايندگان مجلس شورای اسلامی در ايران و برخی مقامات و پزشکان تاکيد کرده اند، اين امواج می تواند تاثيراتی مخرب بر سلامت شهروندان ايرانی بر جای بگذارد.

البته اين پارازيت ها در نهايت تنها يک سيگنال ماهواره ای بر روی ماهواره هات بر را مختل می کند و تلويزيون فارسی بی بی سی همچنان بر روی ماهواره های ديگر قابل دريافت خواهد بود.

بنابراين، ارسال پارازيت که کاری بسيار پرهزينه است، يا فيلتر کردن وبسايت های خبری، اطلاع رسانی را متوقف نمی سازد؛ حتی اکثر اختلالی نه چندان پايدار در روند آن ايجاد می کند. پس سود چنين کاری چيست و به جيب چه کسی می رود؟

شما فکر می کنيد اعمال محدوديت هايی از اين دست در کار اطلاع رسانی حرفه ای، مستقل و بی طرف چرا و از سوی چه کسانی صورت می گيرد؟

آيا ارسال پارازيت بر روی برنامه های تلويزيونی ما يا فيلتر کردن وبسايت بی بی سی فارسی تاثيری بر روی مخاطبان بی بی سی در ايران گذاشته است و موجب شده که آنها از مراجعه به اين منبع خبری رويگردان شوند؟

جمشيد برزگر رئيس راديو و وبسايت بخش فارسی بی بی سی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates