26.12.2009

طرح تحریم شرکت های صادر کننده نفت به ایران

رادیوفرانسه: رهبر دمکرات ها در سنای آمریکا ، هری رید ، روز گذشته متعهد شد که به زودی لایحه جدیدی را در ارتباط با تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب خواهد رساند. لایحه ای که بر مبنای آن رئیس جمهوری آمریکا می تواند شرکت های صادر کنندۀ بنزین به ایران را جریمه کند.
هری رید به دنبال تصویب لایحۀ اصلاح خدمات درمانی در سنای آمریکااظهار داشت : “می خواهم همه بدانند که من تعهد می کنم هنگام باز گشت از تعطیلات در ماه ژانویه این لایحه را برای رأی گیری به اعضای سنا پیشنهاد کنم.”

در این زمینه، کریستوفر داد رئیس کمیسیون بانکداری سنا که یکی از طراحان اصلی این لایحه به حساب می آید ، با تمجید از اظهارات هری رید تأکید کرد که هدف اصلی وی از نگارش چنین طرحی جلوگیری از توسعه تسلیحات هسته ای توسط جمهوری اسلامی می باشد.

کمیسیون بانکداری سنا در ماه اکتبر لایحۀ دیگری را به تصویب رسانده بود مبنی بر امکان تشدید فشار ها و تحریم ها علیه شرکت هایی که در ایران و در چهارچوب صنایع انرژی مثل نفت و گاز ، به میزان بیش از بیست میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.

بدین ترتیب در صورت تصویب لایحۀ جدید، شرکت های فروشنده بنزین ، بیمه های نفتی و شرکت های های حمل کننده بنزین برای جمهوری اسلامی مشمول این تحریم ها خواهند شد ، شرکت هایی مثل توتال از فرانسه ، بریتیش پترولئوم از انگلیس و یا شرکت های سوئیسی ویتول و گلنکور.

شایان یاد آوری است که ایران که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان به حساب می آید ، به دلیل نبود امکانات و پالایشگاه های لازمه مجبور است بیش از چهل در صد بنزین مورد نیاز خود را از خارج وارد سازد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates