28.12.2009

حمله صادق آهنگران به کاندیداهای معترض به انتخابات

شفاف: من در همان روزها به محمدعلی گفتم تو پسر منی، اگر به شدت بروی جلو، تبعاتی برای من ایجاد خواهد شد

حاج صادق آهنگران به خبری که در ایام پس از انتخابات توسط پسرش در وبلاگ شخصی اش مبنی بر ناراحتی بی اندازه این مداح از نحوه برخورد با معترضین منتشر شد ، پاسخ داد و گفت : لطف خدا بود که شایعه‌ای از زبان محمدعلی ما پخش شد و خودش متوجه شد. حتی تأکید کرد بیانیه‌ای می‌دهم و آن بیانیه را هم داد، این طوری هم پایبندی‌اش را به ولایت ثابت کرد و هم فتنه‌گران را رسوا کرد.

بخش هایی از گفت وگوی آهنگران با روزنامه جوان در پی می آید:

– آقا محمدعلی ما تشخیص داده بود که به یک کاندیدایی رأی بدهد، اصلاً در خانواده ما بیشتر گرایش به یک کاندیدای خاص بود. من خیلی فکر کردم که ببینم ضعف و کم کاری‌ام کجا بوده که او به این نتیجه رسیده که به فلان کاندیدا رسیده. خب البته من وقتم مال خودم نیست، همیشه در سفر هستم و احتمالاً کوتاهی کرده‌ام. با این همه وقتی حضرت آقا فصل‌الخطاب را فرمودند آقا محمدعلی ما هم مثل بسیاری دیگر کنار کشید، به لطف خدا پایه ذهنی محمدعلی ما نسبت به ولایت بسیار محکم است البته من در همان روزها به محمدعلی گفتم تو پسر منی، اگر به شدت بروی جلو، تبعاتی برای من ایجاد خواهد شد، برایش گفتم که دشمن، مرا که سرباز ولایت هستم هدف گرفته، گفتم از تو علیه من سوءاستفاده می‌کنند. گفتم اصراری ندارم اعتقاداتم را به تو تحمیل کنم، اگر با ولایت مشکل داری راه من از تو جداست، من به همه اعلام می‌کنم که راه پسرم از من جداست. اما همان‌طوری که مطمئن بودم محمدعلی گفت تابع و مطیع ولایت است و می‌داند که به او ضربه زده‌اند. لطف خدا بود که شایعه‌ای از زبان محمدعلی ما پخش شد و خودش متوجه شد. حتی تأکید کرد بیانیه‌ای می‌دهم و آن بیانیه را هم داد، این طوری هم پایبندی‌اش را به ولایت ثابت کرد و هم فتنه‌گران را رسوا کرد. اتفاقاً من دیدم محمدعلی ما خیلی ولایتی است چرا که وقتی حضرت آقا موضوع را بیان کردند محمدعلی گفت: سمعاً و طاعتاً. او به خاطر پایبندی به ولایت نظر خودش را نادیده گرفت و مهم این است که الان مصمم و استوار پشت سر آقا ایستاده و گوش به فرمان است. محمدعلی هم مثل خودم است، آقا را عاشقانه دوست دارد. من خودم همیشه دلم با آقا بوده است و اعتقاد دارم اگر در رکاب ایشان شهید بشوم در محضر آقا امیرالمؤمنین به شهادت رسیده‌ام.

– خیلی‌ها که از مسیر ولایت منحرف می‌شوند پاک هستند، اینها اسیر سردمدارانی شده‌اند که آنها دنیاطلب هستند و حسادت دارند.

– وقتی حضرت آقا که به تأیید مرحوم حاج سیداحمد آقا خودشان برگزیده حضرت امام(ره) بودند، پرچم ولایت فقیه را بر دوش می‌گیرند، خیلی‌ها برنمی‌تابند و ادعا می‌کنند که می‌توانستند رهبر باشند، همین‌ها هستند که فتنه‌ها را آغاز می‌کنند، پیامبر اعظم(ص) هم که رحلت فرمودند، فتنه‌ها از سوی برخی خواص شروع شد.

– به‌هرحال شیطان در کمین است.کسی که لب به توهین باز می‌کند اصلاً مرجع نیست، مرجع هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهد هوای نفس بر اندیشه‌اش مسلط شود. یکی از همین‌ها چند وقت پیش فتوایی می‌دهد و سپس وقتی یکی از همین آدم‌هایی که نان آمریکا را خورده‌اند می‌رود سراغ همان به اصطلاح مرجع، از زبان او می‌شنود که می‌گوید: خوشت آمد از فتوایی که دادم؟ خب این چه مرجعی است، شیطان رفته توی پوستش، اینکه تو حرفی بزنی که دشمنان خوششان بیاید و تأییدت کنند دقیقاً نقطه مقابل اطاعت از ولی‌فقیه است. مگر امام(ره) نفرمود: اگر دشمن از شما تعریف کرد به خودتان شک کنید!

– ببینید برادر من، یک حساسیتی شاید ایجاد بشود اگر ما بگوییم حضرت آقا جای امام(ره) هستند، چرا؟ چون خود آقا می‌فرمایند، من شاگرد امام(ره) بوده‌ام، حضرت امام(ره) هم این را تأیید کرده‌اند که آقا صلاحیت رهبری را دارند، پیش‌تر عرض کردم که مرحوم حاج‌سید احمدآقا این را نقل کرده‌اند. می‌توانیم بگوییم حضرت آقا شاگرد معتمد امام(ره) بوده‌اند

– به‌هرحال حضرت امام (ره) خیلی‌ها را اطراف خودش حفظ کرده بود و مواظب‌شان بود که فتنه نکنند، حضرت امام(ره) با نگاه معنوی خودش اینها را شناخته بود. امام راحل اشراف خاصی داشت که خیلی‌ها جرأت حرف زدن در برابر ایشان را نداشتند، نکته دیگر هم اینکه جداً فتنه‌های این 20 سال متفاوتند با فتنه‌هایی که در 10 سال حضور حضرت امام (ره) وجود داشت از ناحیه مغرضین. سن و سال حضرت امام(ره) هم طوری بود که مانع می‌شد وارد مسائل ریز بشوند.

– من اگر این اجازه را به خودم بدهم این انتقاد را می‌کنم که چرا سران فتنه‌های اخیر را به زندان نمی‌افکنند؟ جواب کشته‌های اخیر را که با سردمداری همین سران فتنه بود چه کسی خواهد داد؟

– اگر اینها یاران امام (ره) هستند پس چرا راه امام (ره) را نمی‌روند؟ سؤال من از شما این است که آیا اینان همان راه امام (ره) را رفتند؟ همان مواضع امام(ره) را حفظ کردند؟ همان نگاه امام(ره) به ارزش‌ها و شورای نگهبان را داشتند؟ اینها دقیقاً برخلاف نظر امام (ره) حرکت می‌کنند. مگر امام (ره) نفرمود اگر دیدید دشمن از شما تعریف کرد به خودتان شک کنید!

– به نظر من حالا در کشور ما می‌توانیم بگوییم بعضی‌ها غیر از شکم، اندیشه‌شان هم از حرام پر شده است، انگار تاریخ دوباره تکرار شده، همانها هم که در برابر اباعبدالله (ع) ایستادند پیکر مطهرش را با الله اکبر بر سر نیزه کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates