28.12.2009

جنازه خواهر زاده میرحسین موسوی ‘ناپدید شد’

بی‌بی‌سی:پیکر خواهر زاده میرحسین موسوی که به ضرب گلوله کشته شده بود ناپدید شده است.

روز دوشنبه، 28 دسامبر (7 دی)، سایت پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام در مجلس، گزارش کرد که رضا حبیبی موسوی، یکی از خواهرزادگان میر حسین موسوی گفته است که “جنازه برادرم را از بیمارستان ابن سینا برده اند و هر کجا دنبالش می گردیم کسی مسئولیت قبول نمی کند.”

رضا موسوی به خبرنگار پارلمان نیوز گفته است که “متاسفانه جنازه برادرم را از بیمارستان برده اند و هرچه می گردیم، جنازه را پیدا نمی کنیم.”

وی گفت که کسی مسئولیت بردن جنازه را برعهده نمی گیرد و پاسخگوی انتقال آن از بیمارستان نیست.

آقای موسوی گفته است که تا زمانی که جنازه یافت نشود، خانواده او نمی تواند مراسمی را به مناسبت درگذشت او برپا کند.”

به نوشته پارلمان نیوز، وی افزوده است که “هرزمان که جنازه برادرم پیدا شود از طریق رسانه ها در مورد مراسم اطلاع رسانی خواهیم کرد.”

روز یکشنبه گزارش شد که علی حبیبی موسوی خامنه، خواهر زاده میرحسین موسوی، همزمان با برگزاری تجمع های اعتراضی عزاداران مخالف دولت در تهران به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

به گزارش سایت کلمه، که اخبار و دیدگاه های میرحسین موسوی را منتشر می کند، خواهر زاده 35 ساله آقای موسوی مقارن ظهر عاشورا در نزدیکی خیابان آزادی از ناحیه کنف هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان ابن سینا در فلکه دوم صادقیه، جان سپرد.

در این گزارش آمده بود که والدین علی حبیبی موسوی و میرحسین موسوی و گروهی دیگر از شخصیت های سیاسی در بیمارستان حضور یافتند.

در مورد نحوه کشته شدن علی حبیبی موسوی گزارش های متفاوتی انتشار یافته است.

براساس برخی از گزارش ها، وی در اثر تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی به سوی تظاهرکنندگان از پای درآمد در حالیکه منابع دیگر این احتمال را مطرح کرده اند که ضاربان آقای حبیبی او را عمدا هدف قرار دادند.

منابع خبری طرفدار دولت نیز کشته شدن علی حبیبی موسوی را بخشی از یک توطئه گسترده تر قلمداد کرده و تلویحا طرفداران آقای موسوی را به کشتن خواهرزاده موسوی نسبت داده اند.

میرحسین موسوی به عنوان یکی از رهبران اصلی جنبش اعتراضی مردم علیه دولت شناخته می شود و با توجه به نحوه کشته شدن خواهرزاده او در روز عاشورا، برگزاری هر نوع مراسم بزرگداشت می تواند به فرصتی برای برگزاری تجمع گسترده منجر شود.

هفته گذشته مراسم بزرگداشت آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منتقدان حکومت کنونی ایران، به فرصتی برای برگزاری اجتماعات گسترده ای در چند شهر تبدیل شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates