29.12.2009

کالبد شکافی جسد کشته شدگان؟

رادیوفرانسه: در فردای عاشورای تهران در گیری ها میان مخالفان و نیرو های بسیج در مقابل بیمارستان ابن سینا در غرب تهران ادامه یافت به نوشتۀ روزنامۀ لوموند شماری از هواداران میرحسین موسوی و نزدیکان خویشان وی برای ادای احترام و تحویل جسد سید علی موسوی، خواهر زادۀ میر حسین موسوی در مقابل بیمارستان جمع شده بودند که مورد حملۀ نیروهای پلیس و لباس شخصی قرار گرفتند.

در طول روز خبرهایی مبنی بر ناپدید شدن پیکر کشته شدگان منتشر شد و برادر سید علی موسوی از ربوده شدن جسد برادرش سخن گفت. ساعاتی بعد خبر گزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که جسد پنج کشته شده در درگیری های روزعاشورا برای تحقیقات و کالبد شکافی نگاه داشته شده است.

این درحالیست که اطلاعات متفاوتی در بارۀ چگونگی وقوع مرگ خواهر زادۀ میرحسین موسوی منتشر شده است. روزنامۀ لوموند به نقل از سایت نوروز نوشته است که کشته شدن وی بر پایۀ یک طرح برنامه ریزی شده و در ردیف “قتل های هدفمند” بوده است و اتومبیلی با پنج سرنشین سیدعلی موسوی را هنگام خروج از منزلش تعقیب کرده و سپس یکی از سرنشینان اتومبیل او را هدف گلوله قرار داده است.

سایت های موافق دولت گفته اند که مرگ سید علی موسوی و برخی دیگر “مشکوک و در چارچوب پروژۀ کشته سازی” به وقوع پیوسته است. با این حال تلویزیون دولتی پرس- تی وی شمار کشته شدگان در تظاهرات دیروز را در سراسر ایران هشت تن گزارش کرده است

در حالی که سایت های مخالفان امروز، دوشنبه، از بروز درگیری میان مردم و یگان ویژه در خیابان کریم خان خبر می دهند، که با پرتاب گاز اشک آور و کوکتل مولوتف همراه بوده است، خبر گزاری فرانسه خبر هایی از دستگیری شماری از شخصیت های ردۀ دوم اپوزیسیون دولت دهم گزارش کرده است . حشمت الله طبرزدی، علیرضا بهشتی، قربان بهزادیان نژادو محمد باقریان از نزدیکان میر حسین موسوی و مرتضی حاجی و حسن رسولی دو تن از مسئولین بنیاد باران متعلق به محمد خاتمی در میان دستگیر شدگانند.

موج دستگیری های جدید واکنش منفی بسیاری از محافل بین المللی را برانگیخته است. اتحادیه اروپا خشونت علیه تظاهر کنندگان راکه ” می کوشند حق آزادی بیان خود را اعمال کنند” محکوم کرده است. روسیه نیزضمن ابراز نگرانی از مسئولان خواسته است خویشتنداری کنند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates