11.01.2010

خبری که تکذیب شد /یک منبع آگاه در گفت و گو با شفاف مطرح کرد : پیدا و پنهان ادعای سفر مشایی به هند

شفاف: یک منبع آگاه ضمن تکذیب خبرسازی ها علیه مشایی به شدت نسبت به آن واکنش نشان داد .
شفاف : در حالیکه برخی منابع خبری از سفرهای مکرر اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور به هند خبر می دهند ، یک منبع آگاه ضمن تکذیب خبرسازی ها علیه مشایی به شدت نسبت به آن واکنش نشان داد .

این در حالی است که برخی سایت های خبری امروز مدعی شده بودند که مشایی اخیراً به هند سفر کرده است و این دیدار مخفیانه بوده است .

ادعای سایت جهان نیوز

پایگاه خبری جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای تهران بدون نام بردن از رحیم مشایی ذیل تیتر « سفر مجدد یک مقام ارشد به هندوستان » نوشت :

به رغم حساسیت بالای مقامات امنیتی کشورمان به سفرهای پیاپی یک مقام ارشد به هندوستان، دهلی نو اخیرا باز هم میزبان این مقام ارشد بود.

به گزارش جهان ،در این سفر که جنبه کاملا غیر رسمی و غیر کاری داشته این مقام ارشد موفق شد با مسئولان بلند پایه هندی دیدار و مذاکره کند.

این سایت خبری در ادامه نوشت : در جریان ورود این مقام ارشد به هند که بدون برنامه ریزی قبلی و رعایت آداب و تشریفات کنسولی و دیپلماتیک صورت گرفت، تاکید و درخواست این مقام ارشد از مسئولان سفارت ایران برای تنظیم دیدار با مقامات عالی رتبه هندی با مقاومت سفیر مواجه شد. بطوری که سفیر تنظیم چنین دیداری را در این مدت کوتاه و بدون هماهنگی قبلی غیر ممکن عنوان کرد. اما پس از اصرار این مقام ارشد در انتقال این درخواست به مقامات هندی سفیر در کمال تعجب و ناباوری شاهد موافقت دولت هند با این دیدار در روز دوم سفر بود و این ملاقات صورت گرفت.

سایت جهان در ادامه نوشته است : در این دیدار پس از یک ساعت مذاکره و گفتگوی علنی که یکی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی در دولت اصلاحات هم این مقام ارشد را همراهی می کرد، دو طرف هندی و ایرانی یک جلسه خصوصی و محرمانه یک ساعته را هم در برنامه دیدار خود قرار دادند.این سفر در حالی صورت گرفت که نهادهای امنیتی پیش تر بارها در خصوص اهداف این سفر و تردد بی شمار این مقام ارشد به هند هشدار داده بودند.

اما برخی سایت های خبری نیز خبر سایت جهان را با تیتر « سفر مخفیانه مشایی به هندوستان » منتشر کردند .

گفت گوی منبع آگاه با شفاف

در همین زمینه یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به پیگیری های خبرنگار شفاف گفت : متأسفانه برخی افراد ، رسانه ها و گروه های سیاسی خاص برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده سیاسی تصمیم گرفته اند که به تخریب رئیس دفتر رئیس جمهور دست بزنند که این برنامه ریزی کاملاً غیر اخلاقی و غیر اصولگرایانه است .

وی اضافه کرد : مگر این دوستان کار دیگری ندارند و یا مملکت مشکل دیگری ندارد که بخش مهمی از انرژی خود را صرف حاشیه سازی علیه مهندس مشایی می کنند ؟ آیا همه مشکل مملکت این است که مشایی چه می کند و چه می گوید ؟ آیا مردم هیچ مشکلی ندارند و تنها مشکل این است که مشایی چه گفته است و چه کرده است ؟ آیا این است اولویت برخی دوستان مدعی اصولگرایی در دهه چهارم انقلاب که رهبری آنرا دهه پیشرفت و عدالت نام نهاده اند ؟

وی در ادامه با اشاره به اخباری که درباره مشایی منتشر می شود گفت : این حرف ها که می گویند می رود هند و با مرتاض ها جلسه می گذارد و با رمال ها همنشین می شود و .. قطعاً دروغ سازی و بی اخلاقی است و کسانی که چنین دروغ هایی را منتشر می کنند در واقع ثابت می کنند که برای رسیدن به اهدافشان از هر وسیله ای استفاده می کنند و لذا اخلاق برایشان اهمیتی ندارد.

وی هرگونه سفر مشایی به هند ظرف چند وقت اخیر را تکذیب کرد و انتشار این خبر را بی اخلاقی عنوان کرد .

این منبع مطلع در پایان خطاب به منتشر کنندگان خبر سفر مشایی به هندوستان گفت : اگر دوستان مایلند در انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه خاصی داشته باشند و یا نامزد انتخابات شوند و یا هر برنامه دیگری که دارند این کار را انجام دهند و نیازی نیست که مشایی را تخریب کنند . مشایی در تهران و در دفتر کارش مشغول کاری است که به عهده اش گذاشته شده و نیازی نیست که وی را به صورت مجازی در نقاط مختلف دنیا بچرخانند .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates