14.01.2010

گاف عجیب سایت وزارت نفت: ایران بنزین ونزوئلا را لیتری 239 هزارتومان می‌‌‌خرد؟

شفاف: سایت شانا در حالی این خبررا منتشر کرده است که گفته می شود اولین محموله 20 هزار بشکه ای بنزین مورد وعده ونزوئلا به ایران ارسال شده است .
شفاف : به گزارش خبر ،شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت (شانا) در یک اقدام کاملا غیر کارشناسانه قیمت فروش هر لیتر بنزین ونزوئلا به ایران را 239 هزار تومان اعلام کرد .

براساس خبر منتشر شده بر روی سایت اطلاع رسانی رسمی وزارت نفت به نقل از روزنامه ال یونیورسال ونزوئلا ، ایران هر لیتر بنزین ونزوئلایی را حدود 239 هزار تومان خریداری کرده است .

این در حالی است که براساس بولتن رسمی وزارت نفت ، در شرایط فعلی قیمت هر تن بنزین در بازار خلیج فارس حدود 756 دلار است .

در صورت تبدیل 20 هزار بشکه بنزین به تن (هر تن بنزین 1/8 بشکه ) ونزوئلا 2 هزار و 470 تن بنزین به ایران ارسال کرده است که در صورت محاسبه رقم 800 میلیون دلار مورد تاکید شانا برای خرید این مقدار بنزین از ونزوئلا در واقع ایران بنزین ونزوئلا را 324 هزار دلار در هر تن خریداری کرده است . براین اساس بنزین ونزوئلایی برای ایران حدود 239 دلار معادل 239 هزار تومان در آمده است .

به گزارش سایت اطلاع رسانی شانا به نقل از روزنامه ال یونیورسال ونزوئلا ، رئیس جمهوری ونزوئلا در سفر اخیر خود به ایران اعلام کرده بود به منظور جلوگیری از تاثیر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، 20 هزار بشکه بنزین را به قیمت 800 میلیون دلار به این کشور صادر خواهد کرد.

پیشتر خبر ابهام موجود در خصوص قرارداد خرید بنزین از ونزوئلا را که برخی رسانه ها به آن دامن زده بودند و دولت هم با اطلاع رسانی مبهم به آن دامن زده بود در قالب”پشت پرده خرید بنزین از ونزوئلا” تحلیل کرده بود ولی گویا هنوز مجموعه روابط عمومی وزارت نفت با کم اطلاعی از مناسبات حاکم بر قراردادهای نفت و گاز و به دلیل نگاه غیرکارشناسی، ناخواسته به افزایش ابهام و منفی نگری به عملکرد دولت خادم ملت دامن می زند.

متن کامل خبر خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت

متن کامل خبر در روزنامه ونزوئلایی ال یونیورسال
متن کامل خبر خبرگزاری ریانووستی روسیه

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates