23.01.2010

سارکوزی خواستار تشدید تحریمها شد

رادیوفرانسه: نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، خواستار تشدید تحریمهای سازمان ملل علیه ایران، برای متقاعد کردن رهبران جمهوری اسلامی به منظور صرف نظراز برنامه هسته ای با اهداف نظامی شده است.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، روز جمعه، خواستار تشدید تحریمهای سازمان ملل علیه ایران، برای متقاعد کردن رهبران جمهوری اسلامی به منظور صرف نظراز برنامه هسته ای با اهداف نظامی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی، در اظهارات خود در جمع نمایندگان سیاسی مقیم فرانسه، گفت: اکنون برای جامعه جهانی زمان آن فرا رسیده است تا از ماهها تلاش بیهوده خود ( برای ادامه گفتگو ها بر سر پرونده اتمی ایران) نتیجه گیری کنند. رئیس جمهوری فرانسه، ضمن خطاب قرار دادن سازمان ملل برای اعمال تشدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی، خواستار مشارکت هر چه بیشتر اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر رهبران این کشور شد.

سارکوزی در ادامه سخنان خود در جمع دیپلماتهای سیاسی متذکر شد : ما باید با شفافیت و بطور قاطع نشان دهیم که برای ما چشم انداز یک ایران مجهز به سلاح اتمی غیرقابل قبول است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که فرانسه خواستار آن است تا سازمان ملل تحریمهای شدیدتری را علیه ایران اعمال نماید.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین اطمینان داد که درهای گفتگو با ایران همواره باز خواهد بود. وی در ادامه گفت: تنها هدف از اعمال تحریمهای بیشترعلیه ایران، بازگرداندن این کشور به پای میز مذاکرات است.

شایان ذکر است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه، در نشست خود، درباره گامهای بعدی در قبال برنامه اتمی ایران رایزنی خواهند کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates