23.01.2010

توصیه پدر یکی از جانباختگان زندان کهریزک به سعید مرتضوی

جهان نیوز: به گزارش جهان پدر یکی از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک با اشاره به اتهامات سعید مرتضوی در این پرونده به وی توصیه کرد از مسئولیتهای خود استعفا دهد.

بنابراین گزارش، عبدالحسین روح الامینی در بخشی از گفتگوی خود با هفته نامه پنجره با اشاره به اظهارات سعید مرتضوی در رد اتهامات خود، اعلام کرد:

چون پرونده مرتضوی و بقيه متهمين در مراجع ذي‎صلاح در دست رسيدگي است، اگر او اسناد و مداركي دارد بايد به آنجا ارايه دهد، همان‎طور كه مضروبين و خانواده هاي قربانيان چنين كاري كردند. به‎نظر مي‎رسد كساني كه دست‎شان در دفاع از خود تهي است، چنين مي‎كنند.

ما توصيه مي‎كنيم كساني كه در اين موضوع متهم هستند، به‎جاي غبارآلود كردن فضا و نامه پراكني هاي سياسي، قبول مسئوليت كنند. اين ساده‎ترين كار است كه رسما و كتبا از آحاد ملت ايران، خانواده هاي مقتولين و مضروبين اين حادثه عذرخواهي كنند. آن‎ها قبل از آنكه سزاي اعمال‎شان را در دادگاه در اين دنيا ببينند، براي نجات از عذاب اخروي استعفاء كنند كه اين كمترين كاري است كه مي‎توانند انجام دهند. حداقل كاري كه از اين‎ها انتظار داريم، اين است كه به‎جاي آوردن عذرهاي بدتر از گناه، به قانون تمكين كنند. وجدان عمومي جامعه بيدار است و گزارش دستگاههاي نظارتي مثل مجلس، سازمان بازرسي كل كشور و كميته پيگيري دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي هم وجود دارد كه با صراحت درباره جنايت كهريزك اعلام نظر كرده اند كه البته گزارش سازمان بازرسي و شورايعالي امنيت ملي در اين خصوص منتشر نشده است.

بر اين اساس، انتظار از متهمان اين پرونده اين است كه به‎جاي اينكه عذر بدتر از گناه بياورند با عذرخواهي از آحاد ملت ايران و خانوادههاي مقتولين و مضروبين، حداقل قبل از اينكه به مجازات اعمال خود برسند، استعفاء دهند.

روح الامینی البته تصریح کرده است که در دستگاه قضايي و نيز نيروي انتظامي، قضات و كاركنان بسيار شريفي هستند كه آن‎ها از وقوع اين حادثه حتي آزرده‎دل‎تر از ما هستند. چون آن‎ها هم ديدند كه تخلف و جنايت عدهاي سبب هتك حيثيت بسياري از قضات و كاركنان نيروهاي انتظامي و قوه قضاييه شده و عفونت اين اعمال و جنايات منزجر كننده، به‎حدي است كه از دربان قوه قضاييه تا عاليترين قضات و آحاد پرسنل نيروي انتظامي همه از آن منزجر هستند و از آنها برائت مي‎جويند. كساني كه به اين مطلب توجهي نميكنند، عرض خود مي‎برند كه اين مسئله در گزارش مجلس نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates