27.01.2010

آخرین یافته‌های وزارت‌ اطلاعات ازپشت‌صحنه اغتشاشات

آینده: «یوگی» و «اینگو» دو دیپلمات آلمانی بودند كه نقش آنها در حوادث عاشورا مسجل شده..مشاور موسوی به عامل سرویس‌اطلاعاتی یك كشور اروپایی وصل است…خانمی مجرد با تعدادی اوباش دوست بوده و اغتشاش می‌كرده و جواهر می‌داده .. NGO روان‌كاوی یك زن با دختران و پسران ارتباط برقرارمی‌كرد و..

معاون وزیر اطلاعات خبر داد كه یكی از شبكه‌هایی كه افراد آن در جریان اغتشاشات روز عاشورا دستگیر شده‌اند، به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است كه توسط دیپلمات‌های آلمانی هدایت می‌شده است.

به گزارش ایسنا معاون وزیر اطلاعات كه در نشستی به منظور تشریح بخشی از « پشت ‌صحنه‌های سازمان‌دهندگان اغتشاش روز عاشورا» سخن می‌گفت، با تاكید بر این كه آن‌چه در روز عاشورا اتفاق افتاد، سازماندهی شده بود، به فراخوان‌های انجام شده در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری مبنی بر دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز عاشورا اشاره كرد و با استناد به فراخوانی كه به گفته وی از سوی میرحسین موسوی برای حضور در راهپیمایی این روز در فیس‌بوك شخصی وی درج شده بود، این فراخوان را واقعی دانست و افزود: علاوه بر این «سازگارا» و «نوری‌زاده» نیز در شبكه‌های فارسی صدای آمریكا و بی‌بی‌سی فراخوان انجام می‌دادند و حتی منافقین نیز از طرفداران خود به صورت آن‌لاین برای حضور در صحنه اغتشاشات و هدایت آن دعوت كرده بودند.

وی اضافه كرد: تعدادی از دستگیرشدگان مرتبط با حادثه روز عاشورا از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند؛ چرا كه سازمان منافقین و چریك‌های فدایی اقلیت و اكثریت برای شركت در راهپیمایی این روز به نیروهای خود فراخوان داده بودند و تعدادی از نیروهای آن‌ها در صحنه اغتشاش روز عاشورا حضور داشتند كه دستگیر شدند.

این مقام مسوول در وزارت اطلاعات ادامه داد: به تعبیری می‌توان گفت آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد از پیش طراحی شده بود و جریان‌های ضدانقلاب و شبكه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی كه عموما نیروهای خود را برای تجمعات این‌چنینی كه امكان درگیری در آن وجود دارد، اعزام نمی‌كردند، آنها را به تجمع روز عاشورا اعزام كرده بودند.

وی گفت: آنها روز عاشورا را روز «شقاوت» نام‌گذاری كردند؛ روزی كه درگیری با پلیس و زد و خورد از نظر آنها در این روز وجود داشته است.

این مقام مسوول در ادامه دستگیرشدگان را از طیف‌های مختلف معرفی كرد و گفت: یكی از شبكه‌هایی كه افراد آن در جریان اغتشاشات روز عاشورا دستگیر شدند، وابسته به سرویس اطلاعاتی آلمان است كه توسط دیپلمات‌های آلمانی هدایت می‌شد.

وی از «یوگی» و «اینگو» به عنوان دو دیپلمات آلمانی كه نقش آنها در حوادث عاشورا برای جمهوری اسلامی ایران مسجل شده نام برد و گفت: این شبكه كه به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است از تعدادی از زنان و مردان جوان ایرانی تشكیل می‌شد كه از طریق یكی از گروه‌های سبز فعالیت‌های تبلیغاتی و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند.

وی افزود: آنها از طریق یكی از زنان عضو شبكه به دیپلمات‌های آلمانی وصل و در محافل خصوصی و مهمانی‌های آنها شركت و روزانه اطلاعات را با آنها مبادله می‌كردند. دیپلمات‌های آلمانی نیز از آنها برای تكمیل اطلاعات خود در مورد مقرهای اطلاعاتی استفاده و نشانی برخی از افراد را برای همكاری از طریق همین خانم‌ها دریافت می‌كردند.

معاون وزیر اطلاعات اضافه كرد: عكس‌ها و فیلم‌های ارتباط دیپلمات‌های آلمانی با جوانان مرتبط با آن‌ها موجود است كه سفارت و سفیر آلمان باید پاسخگوی ارتباط خارج از شئون پرسنل خود با شهروندان ایرانی باشند.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: دو نفر از دیپلمات‌های آلمانی كه در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشتند و توسط پلیس دستگیر شدند نیز دارای همان علائم و نشانه‌های سبزی بودند كه از طریق آنها در اختیار جوانان مرتبط با این سفارتخانه – كه دستگیر شدند و در روز عاشورا نیز در صحنه حضور داشتند- قرار گرفته بود.

این مقام مسوول در وزارت اطلاعات در ادامه با اعتراض نسبت به روابط خارج از شئون اخلاقی دیپلمات‌های آلمانی با جوانانی كه با این سفارتخانه در جریان اغتشاشات اخیر همكاری داشتند، اظهار كرد: بنا داریم اعتراضات دیپلماتیك خود را توسط وزارت خارجه به سفارت آلمان در تهران اعلام كنیم.

وی در ادامه به دستگیری یكی از مشاوران نزدیك میرحسین موسوی اشاره كرد و با بیان این كه این فرد خود به جرم جاسوسی اعتراف كرده، گفت: این فرد در یكی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص آقای موسوی حضور داشته و از مشاوران نزدیك موسوی محسوب می‌شده كه به یكی از عوامل سرویس‌های اطلاعاتی یكی از كشورهای اروپایی وصل است.

معاون وزیر اطلاعات اضافه كرد: فرد یادشده دستگیر شده و در بازداشتگاه به سر می‌برد و هنگام دستگیری وسایل جاسوسی به همراه داشته است كه این وسایل كشف و ضبط شده و احتمال می‌دهیم پرونده‌اش طی هفته‌های آینده در دادگاه مطرح شود.

وی همچنین از دستگیری خانمی مجرد و ایرانی كه دارای چند پاسپورت اروپایی است در جریان اغتشاشات روز عاشورا خبر داد و گفت: این خانم قبل از تمام اغتشاشات بعد از انتخابات وارد ایران می‌شده و تعدادی از اراذل و اوباشی را كه با آنها دوست بوده به خانه خود می‌آورده و بعد در زمان اغتشاشات به همراه این افراد در صحنه حاضر می‌شده و درگیری و اغتشاش ایجاد می‌كرده است .

معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: اكثر افرادی كه با این خانم در اغتشاشات همراهی می‌كردند به همراه قمه‌ها و چاقوهای خیلی برنده دستگیر شده‌اند و در بازرسی از منزل این خانم نیز بیش از 200 فاكتور طلا و جواهر به دست آمده كه معلوم شده آنها را می‌خریده و به كسانی كه با او همراهی می‌كردند می‌داده است.

وی افزود: این خانم 44 ساله كه مجرد است سفرهای زیادی به كشورهای مختلف داشته و خودش می‌گوید به گروه انجمن پادشاهی وابسته است. علاوه بر این نامبرده در زمینه مواد مخدر نیز دارای سوابقی است.

این مقام مسوول ادامه داد: این خانم تمام صحنه‌های مربوط به اغتشاشات را با دوربین‌های ظریف فیلمبرداری می‌كرده و بعضی از آنها را آن‌لاین و برخی دیگر را با فاصله به مرتبطان خود در اروپا می‌داده كه بعد از دستگیری وسایل ارتباطی و فنی مجهز كه كار ارسال این فیلم‌ها به وسیله آنها انجام می‌شده، از منزل نامبرده كشف و ضبط شده است.

وی هم‌چنین گفت: فرد یادشده در حادثه روز عاشورا به همراه 4 نفر از اراذل و اوباش باسابقه دستگیر شده و در حال حاضر نیز در بازداشت به سر می‌برد.

معاون وزیر اطلاعات از دستگیری منافقین نیز در روز عاشورا خبر داد و گفت: به دلیل فراخوانی كه سازمان منافقین به اعضای خود برای حضور در صحنه و حرمت‌شكنی روز عاشورا انجام داد، این افراد در صحنه حاضر شدند و در همه زمینه‌های اغتشاش فعال بودند و به بیان شعارهای هنجارشكن پرداختند .

وی افزود: بیش از 20 نفر از منافقین كه با فراخوان این سازمان در اغتشاشات روز عاشورا حاضر شده بودند دستگیر شده‌اند؛ این افراد ، كسانی بودند كه اغتشاشات روز عاشورا را هدایت و رهبری می‌كردند.

معاون وزیر اطلاعات خاطرنشان كرد: افراد دستگیرشده سازمان مجاهدین به اتهامات خود اعتراف كرده‌اند و از آنجا كه این سازمان ، سازمانی مسلح است و قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی داشته، حكم این افراد محاربه خواهد بود.

وی در ادامه به تبیین استراتژی سازمان مجاهدین خلق در حوادث اخیر پرداخت و گفت: استراتژی این سازمان موج‌سواری بوده است؛ چنان‌كه در جریان حادثه ظهر روز عاشورا به نیروهای خود فراخوان داد و این نیروها با چهره‌های پوشیده، افراد را راهنمایی می‌كردند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه، از دستگیری تعداد نسبتا زیادی از چریك‌های فدایی اكثریت و اقلیت و هواداران چپ‌های نو در حوادث روز عاشورا خبر داد و گفت: این افراد تحت عناوینی چون مادران صلح، جمعیت مادران عزادار و غیره با هم همكاری داشتند و در تجمع ظهر عاشورا نیز به صورت شبكه‌ای شركت كرده‌اند كه بیش از 30 نفر از آن‌ها دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقام مسوول در وزرات اطلاعات اضافه كرد: اكثر افراد گروه یادشده را زندانیان آزادشده، ‌خانواده‌های معدومان و مرتبط‌ان با آن‌ها تشكیل می‌دادند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه از بهائیان به عنوان دیگر هدایت‌گران صحنه روز عاشورا نام برد و گفت: این گروه به واسطه آن كه منزل‌های مسكونی‌شان در مسیر درگیری‌ها قرار داشت، هدایت‌گر جریان بودند. آنها در خانه‌های خود را باز گذاشته بودند تا اغتشاش‌گران به داخل بروند و كاملا هماهنگ بودند و شعارهای هنجارشكن می‌دادند. در اكثر محل‌های درگیری حضور داشتند كه حدود 13 تا 14 نفر از آنها دستگیر شدند.

وی افزود: این گروه از نظر عقیدتی وابسته به اسراییل هستند و با هدایت مسوولان خود در اغتشاشات شركت كرده‌اند و یكی از گروه‌هایی بودند كه به دلیل عدم اعتقاد به عاشورا و امام حسین(ع) انگیزه‌های زیادی برای رقم زدن حادثه عاشورا داشتند.

این مقام مسوول وزارت اطلاعات در ادامه به پاسخ مردم در 9 دی به این هنجارشكنی‌ها اشاره و تعداد دستگیرشدگان حوادث روز عاشورا را حدود 1000 نفر اعلام كرد.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه از «دروغ» به عنوان « شاه‌كلید سران جریان فتنه» نام برد و گفت: همه جریان فتنه داخل، در دام این بازی كه سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فكری غربی ایجاد كرده‌اند، افتاده‌اند، این افراد یك دیوار بتنی ضحیم ایجاد و عملیات روانی خود را بر پایه دروغ پی‌ریزی كردند.

وی ادامه داد: اگر به شاه بیت كلمه همه گروه‌های به اصطلاح معترض به انتخابات نگاه كنیم می‌بینیم آنها روی كلمه دروغ برنامه‌ریزی كرده‌اند و می‌خواهند بین گروه‌های جوان و جامعه با گروه‌های دلسوز و دولتمردان فاصله بیندازند.

این مقام مسوول ادامه داد: «دروغ ، تقلب و تجاوز» سه ضلع مثلثی است كه توسط جریان فتنه و اطراف و اكناف آن طراحی شده و امروز می‌بینیم كه به واسطه آن افراد زیادی جذب ماهواره و سایت‌های بیگانه شده‌اند.

وی در ادامه با استناد به یكی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: جریان فتنه كاری كرده كه امروز افراد مساله‌دار و ضد انقلاب كه در اول انقلاب محكوم و خلع لباس شده بودند همه دوباره جذب این جریان شوند و به عبارتی به این افراد برای مبارزه با نظام انگیزه داده است.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه هشدار داد: گروه‌ های ضدانقلاب توان زیادی را برای جذب دانشجویان مصرف می‌كنند و مهمترین تیم فكری جریان فتنه خارج از كشور در سایت جرس است كه توسط كدیور ، گنجی ، حقیقت‌جو ،‌ مخملباف و مهاجرانی هدایت می‌شود و ‌آنها نقش عملیاتی و میانجی بین غرب و گروه‌های فتنه را در كشور بازی می‌كنند.

وی در ادامه از نوری‌زاده و سازگارا به عنوان كسانی كه مسوولیت رسانه‌ای جریان فتنه را بر عهده دارند نام برد .

معاون وزیر اطلاعات همچنین نقش سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فكر كشورهای اروپایی و آمریكا را در اغتشاشات اخیر بسیار پررنگ دانست و از دستگیری شبكه‌ای از گروه‌هایی كه از طریق فضای مجازی فعالیت می‌كردند و شامل گروه‌های چهار تا پنج نفره بودند خبر داد و گفت كه پرونده‌های آنها به زودی در دادگاه مطرح می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت NGO روان‌كاوی كه یك زن مسوول آن بوده خبر داد و گفت: در این NGO با دختران و پسران ارتباط برقرار و در تمام اغتشاشات پس از انتخابات به آنها فراخوان داده می‌شد و این افراد در تظاهرات شركت می‌كردند.

وی همچنین از دستگیری مسوولان یك موسسه فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این افراد با بسیج نرم‌افزاری كارهای جریان فتنه را در زمینه صدور بیانیه‌های دروغین به طرفداری از خانواده‌های كشته‌شدگان و شهدا در حالی كه نه شهیدی وجود داشت و نه كشته‌شده‌ای، انجام می‌دادند . علاوه بر این ،‌ این افراد در زمینه كشیدن كاریكاتور و تنظیم شعارهای روز اغتشاش فعالیت داشتند كه آنها نیز دستگیر شده‌اند و به زودی دادگاهی می‌شوند.

وی در ادامه بار دیگر به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه « دشمن به صحنه آمده» استناد كرد و با تاكید بر اینكه وزارت اطلاعات به این امر باور دارد، گفت: جریان فتنه امیدواری‌هایی را كه در جریان ضدانقلاب مرده بود، دوباره زنده كرد و آن‌ها در حوادث پس از انتخابات به صحنه آمدند و از تمام توان خود استفاده كردند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به حمایت‌های اینترنتی بیگانگان از اغتشاشگران حوادث اخیر در زمینه رمزگذاری ایمیل‌ها و جی‌میل‌ها و ترجمه گذاشتن برای سایت فیس‌بوك گفت: غرب و آمریكا با تمام توان برای ضربه زدن به نظام بسیج شده‌اند؛ از این رو دلسوزان نظام و كسانی كه ما به عنوان یاران خود از آنها نام می‌بریم، هم در توجیه افكار عمومی و هم در برخورد با عوامل ضدانقلاب، باید در صحنه حاضر شوند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) در زمینه همكاری مردم با مسوولان امنیتی و اطلاعاتی به همكاری اخیر مردم در جریان حادثه روز عاشورا اشاره كرد و یادآور شد: بیشترین همكاری در زمینه‌ شناسایی عوامل این فتنه از ناحیه مردم و شبكه‌های اطلاعاتی مردمی بوده؛ لذا از آنها می‌خواهم همچنان در 22 بهمن در صحنه حضور فعال داشته باشند و امیدهای غربی‌ها و دشمنان انقلاب را همچون 9 دی نقش بر آب كنند.

معاون وزیر اطلاعات در پایان از نقش رسانه‌های داخلی نیز در حوادث پس از عاشورا تقدیر كرد و آن را عاشورایی خواند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates