03.02.2010

کاخ سفید: گفتگوئی برای مبادله زندانیان انجام نگرفته است

رادیوفرانسه: در پی اظهارات شب گذشته (سه شنبه شب) محمود احمدی نژاد، در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران، در خصوص انجام گفتگوهائی با ایالات متحده درباره “مبادله” سه شهروند امریکائی که چند ماه پیش درنزدیکی مرزهای غربی ایران دستگیر شدند، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا، مایکل همر، اعلام کرد “هیچ گفتگوئی با ایران بر سر مبادله” زندانیان صورت نپذیرفته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا خاطر نشان کرد که ایالات متحده خواهان آن است که مساله تمامی شهروندان امریکائی که (در ایران) زندانی هستند و یا ناپدید شده اند، حل شود.

مایکل همر در ادامه متذکر شد که اگر آقای احمدی نژاد با بیان این اظهارات آمادگی خود را برای حل این مساله اعلام می دارد، ما با کمال میل پذیرا هستیم، اما تاکنون هیچگونه گفتگوئی با ایران برسرمبادله زندانیان انجام نشده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا افزود: همانطور که پیش از این نیز بطور علنی اعلام کرده ایم، اگر ایران درباره شهروندان بازداشت شده خود در امریکا سوالاتی داشته باشد، ما آماده پاسخگوئی به این پرسشها هستیم.

شب گذشته، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران، از گفتگوهائی بر سر”مبادله” سه شهروند امریکائی که چند ماه پیش در مرز ایران با عراق دستگیر شدند، خبر داده بود.

شایان ذکر است که این سه جوان امریکائی، شش ماه پیش در مرز ایران و عراق دستگیر شدند. دولت امریکا می گوید این شهروندان امریکائی هنگام کوه پیمائی در کردستان عراق، به اشتباه از مرز گذشته و وارد خاک ایران شده اند. این در حالیست که جمهوری اسلامی پیش از این از تصمیم بر محاکمه این افراد به جرم جاسوسی خبر داده بود.

جمهوری اسلامی نیز به نوبه خود ایالات متحده را متهم می کند که 11 شهروند ایرانی را از کشورهای دیگر دزدیده اند و یا به دولتهای اروپائی و دیگر کشورها فشار آورده اند تا بی جهت و “غیرقانونی” شهروندان ایرانی را دستگیر کرده و به امریکائی ها تحویل دهند.

شهرام امیری، دانشمند هسته ای، علی رضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع ایران و حسین اردبیلی از جمله افرادی هستند که جمهوری اسلامی، امریکا را به ربودن آنان در کشورهای عربستان سعودی، ترکیه و گرجستان متهم می کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates