27.04.2007

چرا اقلید متشنج شد؟

آفتاب:‌ در پی اعلام انتزاع دهستان «خسرو و شیرین» از اقلید و الحاق آن به آباده که در جریان سفر اخیر هیات دولت به استان فارس و از سوی احمدی‌نژاد انجام شد، شهرستان اقلید دستخوش ناآرامی‌ها و درگیری‌های گسترده‌ای شد. این بحران پس از آن کلید خورد که رئیس جمهور در پاسخ به درخواست مردم آباده در ورزشگاه این شهر که خواهان واگذاری روستای خسرو و شیرین به این شهر بودند، با موافقت با این درخواست و با صدای بلند گفت: «خسرو و شیرین هم مال شما!»

3 روز پس از این ناآرامی‌ها، نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی طی نطق پیش از دستور خود، با انتقاد شدید از اقدام احمدی‌نژاد و نیز نوع عملکرد مسؤولان محلی در برابر بحران از مقام معظم رهبری استمداد طلبید و از ایشان خواست تا دستور بررسی کارشناسی مجدد موضوع را صادر کنند.

بلافاصله پس از این اقدام، یک سایت اینترنتی افراطی حامی دولت که توسط فاطمه رجبی اداره می‌شود در اخبار متعددی مسئولیت اغتشاشات اقلید را بر عهده نماینده این شهر دانست و اتهامات صریحی را متوجه این نماینده جانباز کرد. این سایت که به غیر از دولت احمدی‌نژاد به تمام جریان‌های سیاسی قانونی و شخصیت‌های کشور اهانت می‌کند و عملکرد مخل «اتحاد ملی» آن با سکوت عجیب دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت ارشاد همراه شده است، در اخبار خود پیرامون نطق نماینده اقلید همچنین وی را عامل تحریک مردم برای اعتراض به اظهارات احمدی‌نژاد معرفی کرد.

احمدی‌نژاد چطور خسرو و شیرین را بخشید؟! [اینجا]
نطق مهم نماینده اقلید در مجلس [اینجا]

یکی از نزدیکان احمد نیکفر نماینده اقلید، در واکنش به اخبار یکی از سایت‌های افراطی حامی دولت مبنی بر این که «در روز دیدار احمدی‌نژاد با مردم اقلید، نماینده این شهر از مردم خواسته است که محل دیدار رئس جمهور را ترک کنند» گفت:‌ آقای نیکفر از روزنامه همشهری به دلیل انتشار اخبار دروغ و از یکی از سایت‌های اینترنتی منتسب به دولت به دلیل شایعه‌‍‌پراکنی شکایت خواهد کرد. وی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب دلیل شکایت نیکفر را از همشهری انتشار خبر استعفای نماینده اقلید از سمت خود عنوان کرد.

این فرد آگاه با تاکید بر تلاش‌های این نماینده برای آرام کردن شرایط افزود: در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، هاشمی و خاتمی،‌ اقلید هیچ گاه به تشنج کشیده نشد حال چگونه در این دوران، ‌صدای اعتراض مردم بلند شده است؟

وی با بیان این که سایت‌های اینترنتی حامی دولت رسالت رسانه‌ای خویش را زیرپا گذاشته و فراموش کرده‌اند، گفت:‌ قبل از این که احمدی‌نژاد به اقلید بیاید، رادیو استان فارس در تماس با آقای نیکفر پرسید که از رئیس جمهور چه انتظاری دارید؟ که نیکفر پاسخ داد احمدی‌نژاد عیدی خود را به مردم داد و ما دیگر خواسته‌ای نداریم.

وی در خصوص تشریح وقایع اخیر در شهرستان اقلید گفت: مردم اقلید در ابتدا راهپیمایی آرامی را آغاز کردند اما برخورد برخی دستگاه‌ها و توهین یکی از اهالی آباده به مردم اقلید باعث بروز تنش در این تجمع شد.

این منبع موثق در پایان سخنانش نیکفر را یک انقلابی صادق دانست و گفت: ایشان جانباز است و در طی 28 سال پیروزی انقلاب خود و خانواده‌اش را فدای انقلاب کرده حال چگونه پس از گذشت 28 سال ایشان مردم را تحریک به ناآرامی کند؟ این ادعای سایت‌های حامی دولت کذب محض است و ما از آن شکایت خواهیم کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates