27.04.2007

انتقاد شديد عضو روحانيت مبارز از انگ تازه سخنگوي دولت به معلمان

بازتاب: يك عضو جامعه روحانيت مبارز در واكنش به اظهارات سخنگوي دولت مبني بر وصل بودن مطالبات معلمان، كارگران و زنان به خارج از كشور، گفت: اين‌‏گونه اظهارات بي‌‏مايه است و بايد مشكلات فرهنگيان را عاقلانه برطرف كرد و بي‌‏خود فرافكني نكرد.

سيدرضا اكرمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار “ايلنا”، اظهار داشت: يكي از مشكلات آقاي الهام چندشغله بودنشان (سخنگوي دولت، وزير دادگستري و عضو شوراي نگهبان) است بنابراين طبيعي است كه نمي‌‏توان با يك دست چندين هندوانه برداشت.

وي افزود: متاسفانه آقاي الهام گاهي مطالبي را مطرح مي‌‏كنند كه نه زيبنده دولت مهرورز است و نه زيبنده خودشان به عنوان يك حقوقدان.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اظهارات سخنگوي دولت مبني بر متصل بودن مطالبات معلمان به خارج از كشور، گفت: اين‌‏گونه اظهارات بي‌‏مايه است و بايد مشكلات فرهنگيان را عاقلانه بر طرف كرد و بيخود فرافكني نكرد. معلمان توقع دارند الان كه به هر دليلي درآمد كشور بالاست، حقوقشان افزايش يابد. زماني به خاطر شرايط حساس كشور همچون دوران جنگ، خويشتنداري مي‌‏كردند اما هم‌‏اكنون آنها به‌‏حق از دولت مطالباتي را مطرح مي‌‏كنند.

اكرمي افزود: اگر مشكلات فرهنگيان به طور طبيعي حل نشود، به عكس‌‏العمل معلمان تبديل مي‌‏شود. در اين صورت يكي مي‌‏گويد آنها به بيگانه وابسته هستند، يكي ديگر هم مي‌‏گويد من كاري به اين حرف‌‏ها ندارم، تنها خواهان حل مشكلات معلمان هستم. در هر صورت اگر در جامعه براي حل مشكلات طبيعي اقدام شود، هيچ زمينه‌‏اي براي تحصن و اعتراض به وجود نمي‌‏آيد.

وي با اشاره به اقدامات دولت در جهت حل مشكلات فرهنگيان، اظهار داشت: دولت اقداماتي را شروع كرده است اما جوابگو نيست. براي حل اين نوع مشكلات ابتدا بايد اصل مشكل را پذيرفت، سپس در جهت حل آن اقدام كرد. اگر هم آن مشكلات برطرف نشد، بايد طرف مقابل را قانع كرد. بالاخره آموزش و پرورش يك ميليون نيرو دارد. واقعا عائله سنگيني است و كوچك‌‏ترين افزايش حقوق، ميلياردها ريال بودجه مي‌‏خواهد. در مجموع بايد تمامي اين مسائل براي معلمان روشن شود.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: لايحه نظام پرداخت هماهنگ از دور سوم مجلس مطرح بود و تا الان ادامه دارد اما هنوز مشكل برطرف نشده است. متاسفانه تفاوت حقوق‌‏ها بسيار زياد است. از طرف ديگر برخي مشكلات همچون تورم، بيكاري و فساد اداري اجتماعي در كشور وجود دارد كه هيچ‌‏كس نمي‌‏تواند آنها را منكر شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates