11.02.2010

رييس جمهوري:نخستين محموله سوخت 20 درصد توليد شد/ 22بهمن سرآغاز انقلاب جهاني اسلام است(مشروح)

خُسن آقا: دروغ هم بلد نیستند بگویند این بیچاره ها، آخه مردک مگه ساندیس می خواستیدتولید کنید که دورزوه غنی شد!؟
ایرنا: رييس جمهوري اسلامي ايران در سخنراني خود در مراسم 22 بهمن از توليد نخستين محموله سوخت 20 درصد خبر داد و اعلام کرد که جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر توانايي غني سازي اورانيون بالاي 20 درصد و بالاي 80 درصد را دارد اما چون نيازي به آن ندارد، اين کار را انجام نمي دهد.

به گزارش ايرنا، “محمود احمدي نژاد” که سالگرد سي و يکمين پيروزي انقلاب اسلامي در اجتماع ميليوني مردم در ميدان آزادي سخن مي گفت، اظهار داشت: مي خواهم با صداي بلند اعلام کنم که رييس سازمان انرژي اتمي خبر توليد اولين محموله سوخت 20 درصد را اعلام کرده است.
احمدي نژاد افزود: کار توليد سوخت 20 درصد تا تامين کليه نياز کشور ادامه خواهد يافت.
وي اضافه کرد: به محض اينکه کار توليد شروع شد آنها گفتند که ايران نمي تواند سوخت 20 درصد بسازد و شروع به تمسخر و تهديد کردند مثل اينکه فراموش کرده اند که در موضع ضعف قرار دارند.
رييس جمهوري گفت: آنها در وسط حرفهايشان اعلام کردند که امريکا حاضر است در تامين سوخت 20 درصد به ايران کمک کند. بسيار خوب ما مشکلي نداريم اين شما هستيد که با هسته اي شدن ايران مشکل داريد.
وي افزود: برخي به ما مي گويند که شما راديو دارو توليد نکنيد، ما براي شما توليد مي کنيم و شما از ما بخريد. ما به آنها مي گوييم چه اشکالي دارد که ما بسازيم و شما از ما بخريد.
احمدي نژاد گفت: آنها طوري حرف مي زنند که اگر چند کيلو گرم اورانيم سه ونيم درصد را از ايران خارج کنند چه کار بزرگي کرده اند.
رييس جمهوري گفت: ما نظنز در روز چند کيلو از اين ها توليد و انبار مي کنيم و انشالله در آينده توليدمان به سه برابر افزايش خواهد يافت.
وي افزود: آنها بايد کاري کنند که اطمينان ما را جلب کنند و ما اگر جاي آنها بوديم سوخت 20 درصد ايران را تامين مي کرديم .

** دشمنان با پيشرفت ملت ايران مخالفند، هسته اي بهانه است

رييس جمهوري در ادامه سخنان خود گفت: در چند سال اخير موضوع هسته‌اي بهانه بود که نشان داد دشمنان هميشه با توسعه و پيشرفت ملت ما مخالف هستند.
احمدي نژاد افزود: دشمنان از ابتدا با پيشرفت ملت ما مخالف بودند و در هر مقطع موضوعي را بهانه مي کردند و در چند سال اخير نيز موضوع هسته اي را بهانه قرار دادند.
وي خاطرنشان کرد: همان کساني که انبارهايشان پر از سلاح هسته اي است و شقي ترين افراد را در منطقه ما با شعار جلوگيري از توسعه سلاح هسته اي، به اين سلاح مجهز کرده و در مقابل ملت ايران صف آرايي کردند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به اينکه غرب با در اختيار گرفتن انحصار فن آوري مي خواست در مقابل ملت ما بايستد، اضافه کرد: روزي گفتند ايران نبايد اصلا توليد سوخت و غني سازي داشته باشد اما با ايستادگي ملت، رهبري، لطف امام عصر(عج) و خدا، ملت ايران هسته اي شد.
رييس جمهوري با بيان اينکه غربي ها در ژنو اعلام کردند بدنبال همکاري هستند، افزود: ما استقبال کرديم و گفتيم که شما تاکنون با ملت ايران تقابل کرديد حال بياييد تعامل کنيد اين به نفع شماست. در واقع ما سعي کرديم فرصتي به آنها بدهيم که رفتار خود را اصلاح کنند.
احمدي نژاد اضافه کرد: طبق مقررات آژانس همه موظف هستند اگر يک عضوي نياز به سوخت با غناي 20 درصد براي مصارف انساني و تحقيقاتي داشت، آژانس بدون شرط برايش تامين کند، ما هم براي اينکه فرصتي به اصطلاح به آنها بدهيم، گفتيم ما براي راکتور اتمي تهران که مصارف پزشکي و تحقيقاتي دارد به سوخت 20 درصد نياز داريم که بنابر اعلام آژانس دو کشور آمريکا و روسيه اعلام آمادگي کردند و ما پذيرفتيم.
رييس قوه مجريه کشور با بيان اينکه غربي ها پس از آغاز اين دور از مذاکرات شرط تحويل سوخت هسته اي با غناي 20 درصد را دريافت اوليه سوخت با غناي پايين اعلام کردند،گفت: ما براي اينکه حسن نيت و صلابت ملت ايران را نشان دهيم پذيرفتيم اما آنها طفره رفتند و خواستند سوخت با غناي پايين ما را ببرند و بعدا سوخت 20درصد غني شده را به ما بدهند.
احمدي نژاد تصريح کرد: آنها پشت و رو عمل کردند و اين روحيه استکباري است.
رييس جمهوري با سخيف خواندن سخنان دشمنان مبني بر اينکه قصد دارند با اين کار ايران را از ساخت بمب اتم دور کنند، افزود: اين ادبيات دوران بوش است.
وي پاسخ منفي ايران را ناشي از عدم اعتماد به آنها بر اساس تجربه تاريخي ذکر کرد و گفت: قطعنامه عليه ما صادر کردند و يک بار ديگر حيثيت آژانس را صرف زياده خواهي هاي خود کردند،پا را يک قدم دور تر گذاشتند و خيال کردند ملت ما از تبليغات آنها ضعيف شده اما پاسخ ما روشن بود، ملت ايران زير بار حرف زور و بي منطق شما نخواهد رفت و از شما هراسي نخواهد داشت.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: ما اعلام کرديم که راکتور تهران به منظور کارهاي پزشکي و تحقيقاتي نياز به سوخت دارد و سوختي که 25 سال پيش گرفتيم تا دو سه ماه ديگر رو به پايان است و اگر سوخت به ما تحويل نداديد خود خواهيم ساخت.

** توانايي غني سازي بالاي 80 درصد اورانيوم را داريم

رييس جمهوري همچنين در اين اجتماع ميليوني اعلام کرد که جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر توانايي غني سازي اورانيون بالاي 20 درصد و بالاي 80 درصد را دارد اما چون نيازي به آن ندارد، اين کار را انجام نمي دهد.
احمدي نژاد به تبليغات صورت گرفته عليه فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد و گفت: آنها در تبليغات خود مدعي شدند که ايران با سوخت 20 درصد ايران يک قدم به ساخت بمب اتمي نزديک شده است.
وي تصريح کرد: به نظر مي رسد يا آنها بي سواد و بي اطلاع هستند يا خود را به بي سوادي و بي اطلاعي مي زنند؛ البته ما نشانه هايي داريم مبني بر اينکه رده هاي پايين دستي در تشکيلات آنان اطلاعات لازم را آنان نمي دهد.
احمدي نژاد افزود: ما باور نمي کنيم که رييس جمهور دولتي مانند آمريکا و يا نخست وزير انگليس و آلمان اينقدر بي سواد و بي اطلاع باشند که ندانند که تمام سوخت ايران زير نظر آژانس نگهداري، جابجا و استفاده مي شود.
رييس جمهوري با طرح اين سوال که “آيا امکان وجود دارد که زير نظر آژانس بمب ساخت؟” خطاب به سران کشورهاي غربي گفت: اگر اين امکان وجود دارد، اعلام کنيد تا همه بدانند.
احمدي نژاد تاکيد کرد: همه آنها مي دانند که ايران در نطنز توان ساخت سوخت با غناي بالا دارد پس چرا خيال مي کنند که با توليد سوخت 20 درصد در ايران اتفاقي افتاده است؟ همين الان هم در نطنز اين توانايي را داريم که بالاي 20 درصد و بالاي 80 درصد غني سازي کنيم اما چون نياز نداريم غني سازي نمي کنيم.
رييس جمهوري خطاب به سران کشورهاي غربي گفت: البته ما مثل شما دروغگو و ترسو نيستيم. اين سخنان احمدي نژاد با شعار “شعار مرگ بر آمريکا” جمعيت حاضر در ميدان آزادي تاييد شد.
احمدي نژاد خطاب به اين کشورها گفت: شما مي دانيد که کارهايي که نظنز مي شود مسير توليد بمب نيست. البته اگر نمي دانيد از چند کارشناس امين و صادق دعوت کنيد که براي شما توضيح دهند.
رييس جمهوري تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران را شفاف و زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي دانست و اظهار داشت: بمب را کساني را مي سازند که نه ان. پي. تي را امضا کرده اند و نه نظارتي بر آنها اعمال مي شود.
وي افزود: بمب را کساني احتياج دارند که از آينده خود نگران هستند و دايما به فکر فريب ملت ها هستند.
رييس جمهوري خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: بدانيد ملت ما آنقدر شجاعت دارد که اگر خواست بمب اتم بسازد، به صراحت اعلام کند و بسازد و از شما هم نترسد.اين اظهارات احمدي نژاد با شعار ” الله اکبر ” جمعيت حاضر در ميدان آزادي تاييد شد.
احمدي نژاد در ادامه تصريح کرد: اگر بخواهيم بسازيم شجاعت آن را داريم که اعلام کنيم. شما اگر فکر مي کنيد که بمب اتم شما را نجات خواهد داد، اين بمب براي شما بماند و انشاء الله با هم محشور خواهيد شد.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه دشمنان ملت ايران در اشتباه هستند، تصريح کرد: ما به صراحت اعلام مي کنيم با روش مديريت شما در جهان، زورگويي ها، غارت ها و تهديدهاي شما و با روش اداره شما که تبعيض آلود، ضد انساني و ضد بشري است مخالفيم.
وي تاکيد کرد: ما شجاعت داريم ، شما هم شجاعت داشته باشيد و بگوييد که مي خواهيد بر منطقه مسلط شويد و ملت ايران به شما اجازه نمي دهد.
احمدي نژاد تصريح کرد: همه دنيا بداند که دعوا بر سر تسلط بر منطقه است ؛ آنها مي خواهند بر منطقه ما مسلط شوند و ملت ايران هرگز چنين اجازه اي به آنها نخواهد داد.

** ملت ايران همواره بر مناسبات منطقه اي و جهاني تاثير مي گذارد

رييس جمهوري 22 بهمن را تاريخ ساز و عيد بزرگ ملت ايران و ملت‌هاي آزاده جهان دانست و گفت: بدون ترديد فجر 57 آغاز جديدي نه تنها براي ملت ايران بلکه براي همه انسان‌هاي آزاده و ملت‌هاي عدالت خواه جهان است.
احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه در طي 31 سال گذشته 22 بهمن همه ساله با ماموريت و دستاورد ويژه خود همراه بوده است، تاکيد کرد: با ظهور انقلاب اسلامي دوره اي جديد، سازنده و پرتلاطم و همراه با تحولات بزرگ در حيات بشري آغاز شده و همزمان يک دوران سياه تاريخي رو به پايان گذاشته است.
رييس جمهوري انقلاب اسلامي را موجودي زنده و پويا دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامي از عمق جان انسان‌هاي مومن و پاک برپا شده زيرا موضوع آن نجات انسان‌ها و برپايي جامعه سعادتمند جهاني است.
احمدي نژاد خاستگاه انقلاب را دل‌هاي پاک ملت ايران دانست و در عين حال تاکيد کرد: اين انقلاب فراتر از جغرافيا، رنگ و نژاد و متعلق به همه ملت‌ها و انسان ها است.
وي با تاکيد بر اينکه همه حرکت‌هاي انساني و بنيادين جهاني هستند، اظهار داشت: محال است که بتوان انسان را در قفس جغرافياي نژاد و رنگ زنداني کرد، زيرا سرنوشت جامعه بشري پيوسته و وابسته است و هيچ فرد و ملتي بدون ارتباط و تعامل با جهان نمي تواند به سعادت برسد.
رييس جمهوري سعادت جامعه بشري به هم پيوسته و تنيده خواند و گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب و قبل از پيروزي معلوم بود مستکبران و غارتگران بين‌المللي با تجديد شخصيت و حيات ملت‌ها مخالف هستند و در برابر هر حرکت اصلاحي اصلي مي ايستند، در برابر ملت ايران قرار مي گيرند.
احمدي نژاد تصريح کرد: مستکبران و غارتگران بين المللي 31 سال است در برابر انقلاب ملت ايران و مسير تعالي آفرين اين ملت مانع تراشي مي کنند.
رييس جمهوري با بيان اينکه مستکبران همواره با آزادي و شکوفايي و تعالي ملت ايران مخالف بوده اند، اظهار داشت: علت نخست اين مخالفت به ويژگي هاي ملت ايران باز مي گردد، آنها از ابتدا مي دانستند و مي دانند که ملت ايران در طول تاريخ هر گاه فرصتي پيدا کرده است با جوشش فرهنگ، علم و تمدن همه مناسبات منطقه‌اي و جهاني را تحت تاثير قرار داده است.
احمدي نژاد افزود: آنها مي دانند ملت ايران قرن‌ها بويژه پس از اسلام، پرچم دارعلم و تمدن و فرهنگ بوده‌اند و بخش‌هاي وسيعي از منطقه و جهان در حوزه صفوف فرهنگي ايران زمين قرار دارد و تحولات ايران به سرعت همه آنان را متحول مي کند.
رييس جمهوري تصريح کرد : مستکبران مي دانند ملت ايران ظرفيت آن را دارد که در مديريت منطقه اي و بين المللي اثر سازنده بگذارد.
احمدي نژاد وضعيت خاص منطقه خاورميانه را علت دوم مخالفت مستکبران با آزادي ملت ايران برشمرد و اظهار داشت : بدون ترديد اين منطقه مهمترين ، حساسترين و اثرگذارترين منطقه جهان است و هر قدرتي که بتواند مناسبات منطقه ما را کنترل کند، خواهد توانست مناسبات بين المللي و جهاني را تحت کنترل خود درآورد.

** ملت ايران ظرفيت اثرگذاري بر منطقه را دارد

رييس جمهوري با بيان اينکه ملت ايران ظرفيت اثر گذاري بر منطقه را در اختيار دارد، گفت: قدرتهاي استکباري با ما مخالفند چرا که مي خواهند از طريق تسلط بر خاورميانه بر جهان مسلط شوند.
وي گفت:‌ منطقه ما سه ويژگي بسيار مهم دارد اول اين است که اين منطقه خاستگاه همه فرهنگها و تمدنهاي ماندگار بشري است؛ ديگر اينکه مرکز بعثت همه انبياي الهي است و آنچه از اخلاق، فرهنگ و تمدن در اختيار دارد مرهون فداکاريها و تلاشهاي بزرگان، عارفان و مردم اين منطقه است.
وي افزود: ويژگي دوم دارا بودن ذخائر عظيم انرژي و معادن و ساير امکانات طبيعي است؛ هرکس بر انرژي اين منطقه مسلط شود ابزار تسلط بر جهان در اختيار اوست. استعمار انگليس با تسلط بر انرژي خاورميانه توانست بخش وسيعي از دنيا را به سلطه در آورد.
احمدي نژاد اضافه کرد: نتيجه جنگ جهاني دوم و پيروزي متفقين مرهون انرژي ارزان منطقه ما است. آمدند انرژي ارزان را غارت کردند و موتور جنگي خود را به حرکت در آوردند و در جنگ پيروز شدند.
رييس جمهوري ادامه داد: ويژگي ديگر منطقه ما آن است که چهار راه سياسي عالم است. به لحاظ ژئوپلتيکي بالاترين توان اثر گذاري سياسي در جهان متعلق به ما است؛ اگر کسي در معرض اين چهار راه قرار گيرد تمام مناسبات سياسي را در کنترل خود مي گيرد.در طول تاريخ هر گاه کسي بر اين منطقه مسلط بوده بر تمام جهان ملسط بوده و در مقابل بوده اند قدرتهايي که در منطقه ما نقش آفرين نبوده و به سرعت از نقشه سياسي عالم حذف و منزوي شده اند.
احمدي نژاد همچنين گفت: اشغال فلسطين، تاسيس رژيم صهيونيستي و حمايت مطلق برخي از دولتمردان غربي از جنايات و اصل اين رژيم جعلي را بايد در ويژگي هاي اين منطقه جستجو کرد که با دروغ و مقدمه پردازي هاي بي اساس براي تسلط بر منطقه اين رژيم منحوس را به منطقه تحميل کردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود همچنين گفت:‌اثر گذاري ملت ايران بر هيچکس پوشيده نيست همه مي دانند ملت ايران ظرفيت اثر گذاري بر منطقه را در اختيار دارند. آنها با ما مخالفند چرا که مي خواهند از طريق تسلط بر خاورميانه بر جهان مسلط شوند.
وي تاکيد کرد: آنها ايران آزاد، مستقل و مقتدر را مانع اهداف خود مي دانند. آنها علاقه دارند ملت ايران عقب افتاده، تحت سلطه ديکتاتوري بي فرهنگ و آدمکش و وابسته به بيگانه باشد اما آزاد و مستقل نباشد چرا که تحت شرايط استقلال آزادي و بالندگي فرصت حرکت ملت ايران فراهم مي شود.

** به اصل فناوري ليزر دست يافته‌ايم
رييس جمهوري در ادامه خطاب به راهپيمايان 22 بهمن گفت: امروز با افتخار اعلام مي کنم که دانشمندان ما اصل فناوري ليزر را در اختيار دارند و در تمام زمينه هاي مورد نياز خواهند ساخت و در خدمت ملت ايران قرار خواهند داد.
احمدي نژاد، فناروي ليزر را بخش مهمي از مرزهاي دانش و فناوري در جهان دانست که دانشمندان ايراني به آن دست يافته اند.
وي در ادامه به تلاش مستکبران عليه ملت ايران اشاره کرد و گفت: آنها فکر مي‌کردند که پايان تاريخ هستند و در اوج قله کمال انساني قرار دارند و حيات سعادتمندي بالاتر از وضعيت آنها وجود ندارد اما در حقيقت آنها به پايان تاريخ حيات خود رسيدند.
وي افزود: طي 31 سال گذشته ملت ايران هر سال يک گام بلند و هر 22 بهمن يک پيروزي بزرگ و فتح يک قله جديد براي ملت ايران حاصل شده است.
رييس جمهوري به شرايط ايران در ابتداي پيروزي انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در ابتداي انقلاب ملتي بوديم که تازه از بند استعمار، استبداد، وابستگي و ديکتاتوري آزاد شده بوديم و طعم آزادي و استقلال حقيقي را مي چشيديم اما در مظلوميت و محروميت کامل قرار داشيم.
احمدي نژاد با بيان اينکه ايران در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي از نظر اقتصادي، علمي، سياسي و بين الملل هيچ جايگاه قابل توجهي نداشت، گفت:آنقدر مظلوم و محروم بوديم که حتي نمي‌توانسيتم حرف خود را به گوش دنيا برسانيم و يک ملت فراموش شده و دست چندم بوديم.
احمدي نژاد تصريح کرد: دو قطب سياسي آن زمان در ابتداي پيروزي انقلاب تصور مي‌کردند، مي‌توانند در مدت کوتاهي ريشه‌هاي ملت ايران را بکنند که البته براي اين کار برنامه‌ريزي کردند و اقدام کردند.
وي افزود: اگرچه هر دوي اين دو قطعب‌ها با هم بودند و هماهنگ عمل کردند اما به لطف خدا پيوستگي ملت ايران با فرهنگ اسلام و خط نوراني ولايت و امامت، همه طراحي آنان را خنثي کرد.
رييس جمهوري به پيشرفت هاي علمي ملت ايران طي 31 سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز از نظر علمي، پيشرفت هاي ملت ايران سريعترين پيشرفت هاي علمي در جهان است و به سرعت به قله هاي علم و فناوري جهان نزديک مي شود.
احمدي نژاد به دستاوردهاي ايران در عرصه بيوتکنولوژي اشاره کرد و به حاضران در ميدان آزادي اعلام کرد که متخصصان ايراني هر هفته و هر ماه يک پيشرفت و دستاورد جديد ارايه مي کنند.
رييس جمهوري به دستاوردهاي فضايي جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير اشاره کرد و اظهار داشت: زماني ملت ايران را تحقير مي کردند و مي گفتند ايراني ها بايد آفتابه بسازند؛ اما امروز جوانان و دانشمندان ما قله‌اي از قله هاي فضا را فتح مي کنند.
وي به ارسال موجود زنده را به فضا از سوي دانشمندان ايراني در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: اين اقدامات مقدمه حضور فضانوردان ايران در فضا است.
رييس جمهوري دستيابي به فناوري ليزر را افتخاري براي ملت عزيز ايران دانست که به سرعت همه بخشها را جلو خواهد برد.
احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه سرعت حرکت ما در همه علوم نجومي است، افزود: امروز به فضل الهي ايران شاهد جوشش علمي و فوران علم و فناوري از انديشه هاي خلاق جوانان و دانشمندان است و هر روز خبر يک پيشرفت بزرگ به ملت تقديم مي شود.
رييس جمهوري افزود: کشوري که از نظر آنها در بعد اقتصادي، فقير، محروم و وابسته بود امروز به اقتصاد 17 جهان تبديل شده و ان شاءالله با اجراي هدفمند کردن يارانه ها، برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسي ظرف چند سال آينده به قدرت اقتصادي دوازدهم جهان تبديل خواهد شد.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به سرمايه گذاريهاي گسترده در کشور ،افزود: در همين دهه فجر امسال تنها در يک قلم 2 هزار ميليارد تومان در عسلويه و در بخشهاي مختلف پتروشيمي به بهره برداري رسيد، زيرا سرتاسر ايران امروز يک کارگاه سرمايه گذاري بزرگ است.
رييس جمهوري ادامه داد: 65 هزار روستا، آبادي و دهها شهر کشور در فقر و محروميت و عقب افتادگي بود اما امرور بسياري از روستاها از امکانات اوليه رفاهي برخوردارند، روستاهايي که در معرض انهدام بودند. تمام نفت و گاز ما به جيب غربي ها مي رفت اما امروز بيش از 90 درصد جمعيت کشور از نعمت گاز برخوردارند.
احمدي نژاد تاکيد کرد: به روستاييان که پايه استقلال و توليد و فرهنگ کشورند با افتخار اعلام مي کنم در چند روز آينده جشن برق دار شدن همه روستاهاي بالاي 20 خانوار برپا خواهد شد.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنراني خود با اشاره به دستاوردهاي هنري و ورزشي جوانان کشور، افزود: در هنر و ورزرش و فرهنگ هم همينطور است جوشش هنري و فرهنگي را شاهد هستيم و هر روز يک افتخار، نوآوري و انديشه جديد در بخشهاي مختلف فرهنگ، هنر و ورزش را شاهديم و اين جوشش و توليد همان چيزي است که آنها از آن وحشت دارند.
رييس جمهوري افزود: از نظر بين المللي و سياسي همه مي دانند که به لطف خدا ايران مهمترين و بزرگترين قدرت منطقه و الهام بخش همه ملتها و دولتهاي منطقه و جهان مستقل است آنها مي دانند امروز ايران بي بديل و قدرتمند ترين است اما قدرت ملت ايران صالح، فرهنگي ،برادري و انسان دوستانه است.
وي افزود:جمهوري اسلامي ايران داراي قدرت به حرکت در آوردن انسانها و بيدار کردن وجدان بشري است، همه مي دانند که بدون ايران هيچ کاري نمي توانند بکنند. بيشتر از اين که ما به آنها احتياج داشته باشيم آنها نياز دارند. به فضل الهي و لطف خدا کاروان پيشرفت و شکوفايي ملت ايران با شتاب روز افزون در حال حرکت به سمت قله ها است و هيچ قدرتي نمي تواند در برابر ملت ايران مانعي ايجاد کند.

** اوباما رفتار بوش را با ادبيات و ماسک جديد دنبال مي کند

رييس جمهوري در ادامه با بيان اينکه ملت ها آگاهند، گفت: اوباما رفتار آقاي بوش را با ادبيات جديد و ماسک جديد دنبال مي کند و اين که گفتند آوردن ايشان به صحنه سياسي براي ترميم چهره خراب آمريکا بوده است، درست از آب در آمد.
احمدي‌نژاد افزود: البته ملت‌ها آگاه و بيدارند و اجازه نخواهند داد شما به اهداف استعماري برسيد که بخواهيد با دروغ و تهديدات مسلط بشويد. دنيا بداند آنها داراي مشکلات سنگين لاينحل هستند و براي سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود بهانه جويي مي کنند و مي خواهند شکست اقتصادي و سياسي خود را لاپوشاني کنند اما نمي توانند.
احمدي نژاد در ادامه گفت: به فضل الهي در اين دوره هم شکست سنگيني را متحمل خواهند شد و من رسما اعلام مي کنم که دوران ابرقدرتي و زورگويي در جهان به پايان رسيده است. دنيا مي داند و مجددا تاکيد مي کنم ما خواهان دوستي و همکاري هستيم و از برخورد استقبال نمي کنيم.
رييس جمهوري تاکيد کرد: آنها مي دانند که ملت ايران هرگز زير بار زور نخواهد رفت و در برابر تمام دنياي پوشالي آنها خواهد ايستاد. به آنها نصيحت مي کنم به صداقت برگردند تا ملت هاي منطقه و ايران به آنها اعتماد کنند.
وي در ادامه سخنراني خود افزود: انتظار داشتيم آقاي اوباما بتواند تغييراتي ايجاد کند و اعلام کرديم که کمک مي کنيم اما به ما مي گويند ايشان تحت فشار است. ما مي گوييم ايشان درست عمل کند، روشها را اصلاح کند، براساس عدالت و احترام عمل کند تا مقتدر شود و از فشارها بکاهد وگرنه تسليم فشار شدن که کاري نمي کند.
احمدي نژاد افزود:‌ اميد تبديل شدن به اصلاح درباره اين آقا در حال تبديل شدن به ياس است. نمي خواهيم سخن کساني که گفتند ايشان رفتار آقاي بوش را با ادبيات جديد و ماسک جديد دنبال مي کند و اين که گفتند آوردن ايشان به صحنه سياسي براي ترميم چهره خراب آمريکا بوده است، درست از آب در آمد.
رييس جمهوري افزود: ‌ما نمي خواهيم اين تحليلها درست از آب در آيد ما مي خواهيم که ايشان بتواند به مردم خود خدمت و اقدامات ضد بشري بوش را ترميم کند و نام نيکي از خود در جهان برجاي گذارد. نمي خواهيم اوباما تحت فشار يک مشت صهيونيست بي فرهنگ باشد اما متاسفانه ايشان فرصتها را از دست مي دهد و درست عمل نمي کند؛ در مسيري حرکت مي کند که عليه خود و منافع مردم آمريکا و در جهت خواست صهيونيستها است.
احمدي نژاد در ادامه گفت: همين دولتها سالها از صدام حمايت کردند بعدها آمدند به بهانه مقابله با همان صدام عراق را اشغال و حزب بعث را منحل کردند، اخيرا دوباره واروي سياسي زدند و دولت و ملت عراق را تحت فشار سنگين قرار داده اند که دوباره بعثي ها را برگردانند.
چرا مي خواهيد نظر خود را تحميل کنيد و بعثي ها را به ملتهاي منطقه و عراق تحميل کنيد.
وي همچنين گفت: در فلسطين دست صهيبونيستها را باز گذاشتند که به قول خود بيت المقدس را يهودي کنند اين هم از آن کارهاي زشتي است که دارند انجام مي دهند. البته آنها به پايان کار خود رسيده و مرگ خود را نزديک مي بينند. جايي در منطقه ندارند. در پاکستان و افغانستان هر روز صدها تن را مي کشند. شرکتهاي امنيتي را به دولتها تحميل مي کنند خودشان بمب مي گذارند و خودشان هم مامور کشف بمبشان مي شوند .
احمدي نژاد در ادامه گفت: اينها در افغانستان، پاکستان و حتي هند و چين اهداف بلندي دارند و مي خواهند مشکلات خود را به منطقه تحميل و شکستهاي خود را در اينجا جبران کنند. اما مي خواهم بگويم دوره اين فريبکاريها گذشته است. آنها خيال مي کنند ملتها خوابيده اند و نمي بينند و يا اينکه جهان را در دريچه دوربيني که آنها نصب کرده اند مي بينند و براساس حرفهاي آنها دنيا را تفسير کنند.
رييس جمهوري افزود: ما خير آنها را مي خواهيم. رفتارتان را اصلاح کرده به راه ملتها، انبيا و انسانيت برگرديد. اگر برنگرديد به لطف خدا در آينده نزديک سقوط، اضمحلال و ذلت ابدي در انتظار شما است.

** غرب با توسعه بحران در يمن و اطراف آن درپي خروج از مشکل خود ساخته است

رييس جمهوري اسلامي ايران همچنين درباره تحولات يمن گفت: غرب با توسعه بحران در يمن و اطراف آن به دنبال راهي براي خروج از مشکل خود ساخته است.
احمدي نژاد با بيان اينکه دشمنان به آخر خط رسيده و سعي دارند هزينه ناشي از خطاهاي خود را از طريق ايجاد بحران ها جبران کنند گفت: البته هرچه بيشتر ظلم کنند بيشتر در باتلاق اضمحلال فرو خواهند رفت.
وي خطاب به دولت ها و ملت هاي منطقه با تاکيد بر اينکه دشمنان مي دانند حريف ملت ايران نيستند پس به دنبال ايجاد تنش در منطقه ما و ساير کشورها هستند تصريح کرد: ما در منطقه مي توانيم با همکاري هم نيازها و امنيت و پيشرفت خود را تامين کنيم. نيازي به آنها نداريم. اين راه روشن فرداست.
رييس جمهوري همچنين خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: اگر صداقت نشان دهيد ملت ما حاضر است به شما کمک کند تا از بن بست خارج شويد.
احمدي نژاد تاکيد کرد: انديشه سرمايه داري به پايان راه رسيده است، حضور اقيانوس وار امروز ملت ايران تاکيدي بر اين پايان است.
احمدي نژاد هر 22 بهمن را يک پيروزي خاص و يک روز ويژه دانست و گفت: حضور ميليوني ملت ايران سرآغاز انقلاب جهاني اسلام و حاکميت عدالت بر دنياست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates