28.04.2007

آقاي حداد! لطفا با مهرباني به اين عكس نگاه كنيد

hejab_M_r.jpg

پیک ایران:

اعتماد ملی ، مسيح علي‌نژاد : تصوير اول:‌ سيد‌محمود ‌هاشمي‌شاهرودي در كسوت رئيس قوه قضاييه كشور با چيني بر پيشاني‌اش تريبون را در اختيار مي‌گيرد و <ضعف> اجرايي طرح مبارزه با بدحجابي را چنين مورد انتقاد قرار مي‌دهد:

برخوردهاي خشن در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي نتيجه عكس مي‌دهد و كشاندن زنان و جوانان به كلا‌نتري غير از ضرر اجتماعي نفعي ندارد.
تصوير دوم:‌ در همان روزي كه اين انتقاد صدر‌نشين اخبار رسانه‌ها مي‌شود، صفار‌هرندي نيز در كسوت رياست وزارت فرهنگ و ارشاد كشور، تريبون ديگري را در همايش ديگري در اختيار مي‌گيرد تا چنين سخن گويد: برخي رسانه‌ها با ايجاد تفرقه باعث اخلا‌ل در كار مي‌شوند. رسانه‌هايي كه براي نيروي انتظامي‌ مانع‌تراشي مي‌كنند، مطمئن باشند تا حدي قابل تحمل هستند و در صورت ادامه با اقتدار با آنان برخورد مي‌شود‌. (خبرگزاري ايرنا 4/2/1386)

تصوير سوم:‌ در همان روز خبرنگاران خبرگزاري تحت نظارت آقاي وزير ارشاد نيز بي‌خبر از اين تهديد، روانه كوچه پس‌كوچه‌هاي پايتخت پر‌التهاب شده‌اند تا نتيجه مشاهدات خود را اينگونه به اطلا‌ع افكار عمومي ‌برسانند: <تجربه نشان مي‌دهد كه اين شيوه مبارزه با بدحجابي تاكنون نتيجه مثمر‌ثمري نداشته است... آنچه افكار عمومي‌ در ذهن ثبت كرده، اين است كه اجراي چنين طرح‌هايي بعضاً با زور و فشار و رفتارهاي فيزيكي و اعمال فشارهاي رواني همراه بوده است.( خبرگزاري ايرنا 4/2/1386) تصوير چهارم‌:‌ و فرداي روزي كه رئيس قوه قضاييه كشور به چنين نقد صريحي برآمد و خبر‌گزاري تحت نظارت همين دولت نيز نتوانست چشم بر واقعيت‌ها ببندد و نقدي صريح‌تر را نسبت به فرجام برخوردهاي امنيتي با پديده بدحجابي روي خروجي تلكس خبرگزاري قرار داد، حداد‌عادل نيز در كسوت رئيس مجلس تريبون ديگري را در اختيار گرفت تا بگويد: <كساني كه ضعف‌هاي دولت را بزرگنمايي مي‌كنند از مسير نظام خارج شده‌اند.>

و امروز روي سخن با آيت‌ا… شاهرودي نيست كه تنها يك روز پس از نقدش به برخوردهاي امنيتي و درجش در رسانه‌ها، تهديدي از سوي وزير فرهنگ و ارشاد بر صدر خبرها نشست‌، چرا كه او خود بر كرسي داد‌خواهي و قضاوت پيرامون آنچه بر ما و ملت مي‌رود نشسته و بي‌ترديد اين ما و ملتيم كه دست نياز به سوي دادگستر دراز مي‌كنيم و او را چه نياز به دفاع ما كه بگوييم مبادا تهديد مسوول فرهنگي كشور متوجه سخنان مسوول قضايي كشور نيز بوده و به نقدي دگر‌باره بر‌آييم. روي سخن با آقاي وزير هم نيست كه بگوييم انتقادات رسانه‌ها تنها به برخوردهاي امنيتي بوده و مسوول فرهنگ كشور به طور طبيعي و بر اساس وظيفه ذاتي مي‌بايد نگران گام‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي براي برخورد با پديده بدحجابي باشد نه آنكه نگران ايجاد اخلا‌ل در عملكرد نيروي انتظامي‌ براي اعمال برخوردهاي به تعبير رئيس قوه قضاييه خشن يا به تعبير همان خبرگزاري تحت نظارت خود ايشان، فيزيكي باشد‌. روي سخن با خبرنگاران و مديران خبرگزاري تحت نظارت آقاي وزير- ايرنا- هم نيست تا كنكاش كنيم و بدانيم آيا پس از آنكه علي‌رغم باور رئيس در مقاله‌اي تحت عنوان <بايد‌ها و نبايدهاي طرح مبارزه با بدحجابي> نسبت به موفقيت‌آميز نبودن اين طرح ابراز ترديد كرده‌اند، مشمول مصاديق اخلا‌ل و مانع‌تراشي در روند اجراي مبارزه با بدحجابي شده‌اند يا نه، هنوز آنها مشغول كارند و اين غير‌خودي‌ها هستند كه نوبت خويش را بايد انتظار كشند تا آنگاه كه به گفته خود آقاي صفارهرندي، از مرز تحمل ايشان عبور كردند مشمول همان برخورد بااقتدار شويم. روي سخن با رئيس قوه تقنيني و نظارتي كشور است كه بزرگنمايي ضعف‌هاي دولت را خروج از مسير نظام اعلا‌م كرده است. بي‌هيچ غرور و كرشمه سياسي، بي‌هيچ ابايي از همراهان و غير‌همراهان فكري و بي‌هيچ هراسي از قضاوتها و حاشيه‌هاي ممكن و نا‌ممكن بايد به محضر رئيسي كه كمتر كسي در او نشاني از لحن خشن ديده است برسد كه منتقدان دولت اگر فرزندان همين نظام نبودند قطعاً دروازه‌هاي خروج از اين كشور و خروج از مسير اين نظام برايشان باز بود و يا اگر نبود يافتنش دشوار نيست.

اما آقاي رئيس! در اينجا حتي روي سخن با شما به عنوان گوينده جمله بالا‌ نيست‌.

مدتي است پيام شما دريافت شده است كه ظاهرا انتقادهاي گاه و بيگاه را راهي به پذيرش نيست و هركس كار خود مي‌كند. از رسانه‌ها نقد و از نقد‌شوندگان نشنيدن. لذا از حوصله تنگ ملتي كه هم ما و هم شما نگران خستگي‌شان از دعوا‌ها و نزاع‌هاي عبث سياسي بوده‌ايم عبور بايد كرد‌. آقاي حداد‌عادل! بدين سبب است كه اين روزها به جاي نقد، شما را بايد ترغيب و تشويق به اجرايي ‌شدن همان نگاه عادلا‌نه خود در نظارت بر امور اجرايي كرد تا هم ملت از كسالت نقدهاي مكرر و بي‌فرجام برهد و هم در پس همصدايي و همنوايي رسانه‌ها و مسوولا‌ن، باري از شانه‌هاي خسته همين ملت برداشته شود. بر اين اساس به جاي نقد اين سخنان شما و ايستادن در مقام دفاع از آنان كه ضعف‌ها را به دولت ياد‌آور مي‌شوند، مي‌توان تصوير ديگري از سخنان شما گشود؛ آنگاه كه نيروي انتظامي‌ را براي اجرايي ‌كردن طرح مبارزه با بد‌حجابي به اعمال و رفتاري مهربانانه دعوت كرديد. و حالا‌ براساس وطيفه ذاتي ملس لطفا كمي بي‌رحمانه‌تر به نحوه اجراي اين طرح در جامعه نظارت كنيد تا كودكاني كه اين روزها به همراه خويشاوندان خود شاهد برخي برخوردهاي سخت هستند شاهد رفتاري مهربانانه‌تر باشند. آقاي حداد لطفا با مهرباني به اين عكس نگاه كنيد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates