28.04.2007

تحصن دانشجویان در دانشگاه امیرکبیرفرین عاصمی

رادیوفردا: اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر روز شنبه هشتم اردیبهشت در مقابل کلاس دکتر علیرضا رهایی، رییس این دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان معترض خواستار رسیدگی رییس دانشگاه به خواسته هایشان شدند که از جمله این خواسته ها «رسیدگی به وضعیت بابک زمانیان از دانشجویان امیر کبیر» است که به تازگی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

نریمان مصطفوی، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان امیر کبیر در گفت و گو با رادیو فردا می گوید :«اعضای منتخب شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان امیر کبیر امروز در اعتراض به سه چیز، یعنی اخلال دانشگاه در برگزاری انتخابات انجمن اسلامی، عدم پاسخگویی رییس دانشگاه به خواسته های دانشجویان و ممنوع الورود کردن دانشجویان و بازداشت بابک زمانیان، از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر تحصن کردند.»

وی می افزاید که دانشجویان اعلام کردند فردا در بیرون سلف سرویس دانشگاه تجمع خواهند کرد.

نریمان مصطفوی می گوید رییس دانشگاه امیر کبیر به دانشجویان معترض قول داده است در ساعات آینده، با آنان دیدار کند.

یکی از موارد اعتراض دانشجویان دانشگاه امیر کبیر بازداشت بابک زمانیان مسوول روابط عمومی انجمن اسلامی این دانشگاه است.

نریمان مصطفوی می گوید دانشجویان دانشگاه امیر کبیر معتقدند مسوولین دانشگاه خود با نهادهای امنیتی برای دستگیری بابک زمانیان همکاری کرده اند.

مصطفوی:دانشجویان دانشگاه امیر کبیر معتقدند مسوولین دانشگاه خود با نهادهای امنیتی برای دستگیری بابک زمانیان همکاری کرده اند.وی می گوید «دانشجویان معتقدند این پرونده سازی برای بابک زمانیان از طرف مسوولین دانشگاه صورت گرفته و آنها درروند بازداشت وی دست داشته اند.»

این عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان امیر کبیرهمچنین می گوید: « این نخستین بار است که در دانشگاهی بازداشتی صورت می گیرد و مسوولین دانشگاه نه تنها اقدامی برای لغو بازداشت کمکی نمی کنند، بلکه این اعتقاد وجود دارد که حراست دانشگاه امیر کبیر برای دستگیری بابک زمانیان با نهادهای امنیتی همکاری کرده اند.»

از نریمان مصطفوی درباره نحوه دستگیری بابک زمانیان می پرسم. او می گوید بابک زمانی در نزدیکی خوابگاهش دستگیر شده است و می افزاید:« در نزدیکی خوابگاه بابک زمانیان یک مجتمع قضایی وجود دارد.»

به گفته وی «روز دستگیری وی چند تن از افراد مالباخته در آنجا تجمع کرده بودند. بابک زمانیان در حال عبور از آنجا از مال باختگان سوال می کند که چرا تجمع کرده اند که توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر می شود و به کلانتری منتقل می شود.»

نریمان مصطفوی در ادامه می افزاید:« از آنجایی که بابک زمانیان در زمینه اطلاع رسانی و مصاحبه های خارجی دانشجویان بسیار فعال بود و در زمینه اطلاع رسانی درباره حضور رییس جمهوری در روز ۲۰ آذر در دانشگاه امیر کبیر داشت، از پیش شناخته شده بود. وی روز چهارشنبه گذشته به زندان وین منتقل شده است.»

نریمان مصطفوی می گوید هنوز اطلاعی از وضعیت بابک زمانیان در دست نیست و تنها پدر وی گفته است با وجود مشکلات جسمی آقای زمانیان وی از دسترسی به داروهای خود محروم است.

در همین حال تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیر کبیر از سوی مقامات خوابگاه های این دانشگاه مورد کنترل قرار گرفته اند و حتی برخی از آنها از جمله علی عزیزی ، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک از ورود به دانشگاه منع شده اند.

در همین حال ۲۶ انجمن از انجمن های اسلامی دانشگاه های مختلف ایران در نامه ای به دانشجویان دانشگاه امیر کبیر اعلام کردند که از انجمن اسلامی منتخب دانشجویان این دانشگاه حمایت می کنند و انجمن دیگری را در این دانشگاه به رسمیت نمی شناسند.

در این نامه رفتار مسوولان دانشگاه از جمله علیرضا رهایی، رییس دانشگاه امیر کبیر با دانشجویان و ممنوعیت های بوجود آمده توسط وی محکوم و غیر قانونی دانسته شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates