29.04.2007

آموزه های اسلام ناب محمدی: اعترافات دو برادر نوجوان پس از قتل خواهر و مادر

عصرایران: بررسي سوابق مقتول 22 ساله حاكي از آن بود كه اين دختر جوان بي‌بند و باري اخلاقي داشته است، به طوري كه چندين سابقه دستگيري توسط پليس مبارزه با مفاسد در پرونده‌اش وجود داشت.
دو برادر در مرودشت با خفه كردن خواهر و مادرشان، انگيزه جنايت را فساد اخلاقي اين دو عضو خانواده اعلام كردند.

سرهنگ محمدي، رييس پليس آگاهي استان فارس در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح اين پرونده، گفت: مقارن ساعت 20:30 بيست و هشتم فروردين ماه سال جاري، به دنبال تماسي با مركز فوريتهاي پليسي «110» مرودشت، پليس جنايي در جريان وقوع قتلي در خيابان شهدا قرار گرفت و بدين ترتيب ماموران كلانتري 12 «بعثت» كه نزديكترين مركز انتظامي به محل جرم بودند، عازم آدرس مورد نظر شدند.

وي افزود: پس از بررسي صحت موضوع بلافاصله تيم بررسي صحنه قتل به محل اعزام و با اجساد مادر و دختري به هويت «ز ــ م» 54 ساله و «ف ــ ن» 22 ساله در حالي مواجه شدند كه كارشناسان پزشكي قانوني در نخستين اظهارنظرها، علت مرگ هر دو مقتول را خفگي عنوان كردند.

با توجه به اهميت موضوع، اكيپي از مجربترين كارآگاهان پليس جنايي به سرپرستي سروان ولي پوريان، رييس آگاهي مرودشت رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار قرار دادند و بدين ترتيب در حالي كه اين جنايات هيچ شاهدي نداشت و اعضاي خانواده مقتولان نيز از هرگونه همكاري با پليس خودداري مي‌كردند، كارآگاهان جنايي در اين اولين گام از رسيدگي به اين پرونده به بررسي روابط مقتولان پرداخته و با مسايل خاص آنها مواجه شدند.

سروان ولي پوريان در اين باره گفت: متاسفانه بررسي سوابق مقتول 22 ساله حاكي از آن بود كه اين دختر جوان بي‌بند و باري اخلاقي داشته است، به طوري كه چندين سابقه دستگيري توسط پليس مبارزه با مفاسد در پرونده‌اش وجود داشت.

از سوي ديگر پيگيري‌هاي صورت گرفته در خصوص وضعيت اخلاقي زن 54 ساله با توجه به نتايج بازجويي از فرزندان وي و تحقيقات محلي پليس مشخص كرد: اين زن كه از پنج سال پيش در قيد حيات شوهر به دلايلي منزل و فرزندانش را ترك كرده بود، به دنبال فوت شوهرش در سه سال گذشته اقدام به مراجعت به منزل كرده است.

رييس پليس آگاهي استان فارس با بيان اين كه كارآگاهان از ابتدا به دو پسر 18 و 16 ساله اين خانواده مشكوك بودند گفت: با آغاز بازجويي‌ها، برادر بزرگتر ارتكاب هر دو قتل را به گردن گرفت و معترف شد: روز حادثه، برادر كوچكترم در جريان يك نزاع با يكي از هم محله‌اي‌هايمان با صحبت هاي زننده وي درباره مقتولان مواجه شده و به دنبال اين اظهارات و حضور در منزل با خواهرم درگيري پيدا كرد.

وي در ادامه اعترافاتش به پليس گفت: از اين وضعيت به ستوه آمده بودم، به خاطر همين از برادر كوچكترم خواستم در پايان دادن به اين شرايط كمكم كند.
سرهنگ محمدي افزود: بدين ترتيب پسر 16 ساله به بهانه دعوا با خواهر عقب مانده ذهني‌اش، مادر را به حياط منزل كشاند و در همين حين برادر بزرگتر، طي درگيري با خواهر 22 ساله، وي را خفه كرد.

وي گفت: بر اساس اظهارات دو برادر متهم به قتل، به دنبال قتل دختر، مادر كه متوجه موضوع شده بود با جيغ و فرياد قصد خروج از منزل را داشت كه طي درگيري وي نيز به سرنوشت دخترش گرفتار شد.

به گفته سرهنگ محمدي، اين در حاليست كه هر دو برادر در اعترافاتشان با دفاع از عملي كه انجام داده‌اند به كارآگاهان جنايي گفته بودند نه تنها از عملمان پشيمان نيستيم، بلكه اگر دوباره زنده مي‌شدند به خاطر فساد اخلاقي‌شان باز هم همين عمل را مرتكب مي‌شديم.
بر اين اساس با دستور مقام قضايي متهمان با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates