29.04.2007

نامزد جمهوریخواه جانشینی بوش: دموکرات‌ها متوجه خطر ایران نیستند!

آفتاب: «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت ماساچوست و از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای احراز سمت ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از محتوای اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای دموکرات مدعی شد که آنها نسبت به تهدید «ایران» و«جهادگرایان بین‌المللی» بی‌تفاوتی نشان داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، رامنی روز شنبه با انتقاد ضمنی از این‌که نامزدهای دموکرات عمده وقت خود را به موضوع عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق اختصاص داده‌اند گفت: «ایکاش آنها از فرصت این مناظره دموکراتیک و آزاد بیشتر برای پرداختن به تهدید ناشی از جهاد‌گرایان بین‌المللی علیه آمریکا استفاده می‌کردند، ایکاش می‌گفتند که دقیقا چه کاری برای متوقف ساختن فرآیند دستیابی ایران به تسلیحات اتمی انجام خواهند داد».

وی در ادامه گفت: «همه ما می‌خواهیم که نیروهای‌مان هرچه زودتر عراق را ترک کرده و به خانه برگردند، ولی هیچکس نباید بخواهد که این کار بدون درنظر گرفتن تبعات آن انجام پذیرد، به‌گونه‌ای که خلا‌ء ناشی از حضور آمریکا باعث گسترش بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه شده و ما را وادار به اعزام دوباره ارتش به آن منطقه سازد».

رامنی با ابراز خوشبینی نسبت به برنامه جرج بوش برای افزایش شمار نیروهای آمریکایی درعراق گفت که همچنان منتظر حصول دستاوردهایی مثبت از اجرای طرح امنیتی جدید بغداد است و از ایده رئیس‌جمهور به‌عنوان یک راه‌حل منطقی تا زمانی که احتمال موفقیت آن وجود دارد حمایت خواهد کرد.

رامنی که طی سالهای 1990 تا 1994سمت فرمانداری ایالت عمدتا لیبرال ماساچوست را در اختیار داشته آذرماه گذشته نامزدی خود را برای شرکت در مبارزات انتخاباتی سال 2008 از جانب حزب جمهوریخواه اعلام داشت. وی تاکنون پس از رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و سناتور جان مک‌‌کین رتبه سوم را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص داده و به‌نظر می‌رسد نمایندگی محافظه‌کاران مذهبی طرفدار حزب را در مبارزات انتخاباتی مقدماتی بر عهده داشته‌باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates