29.04.2007

اسماعيل گرامي‌‏مقدم: اظهارات وزير ارشاد حكايت از بهم ريختگي دولت و هياتي اداره شدن برخي دستگاههاي اجرايي دارد

ایلنا: واکنش به اظهارات صفارهرندي در مورد گراني مسکن
عضو فراكسيون اقليت مجلس‌‏هفتم در واكنش به اظهارات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص علل افزايش قيمت مسكن گفت: افزايش نرخ مسكن فقط از سياست‌‏گذاري كلان دولت نشات مي‌‏گيرد.

اسماعيل گرامي‌‏مقدم، نماينده بجنورد در گفت‌‏وگو با خبرنگار پارلماني” ايلنا” در خصوص اظهارات صفارهرندي كه عنوان كرده است قيمت مسكن به دليل سرمايه گذاري يك بانك خصوصي در اين زمينه افزايش يافته است، تصريح كرد: هر بخشي در كشور ما مسووليت و وظيفه‌‏اش بر عهده وزيري خاص با مشخصات ويژه گذاشته شده است.
وي ادامه داد: اين كه صفار هرندي به عنوان وزير ارشاد در مورد مسكن و شهرسازي وارد چنين بحث تخصصي مي‌‏شوند و اظهارنظر مي كنند، از به هم ريختگي دولت و هياتي اداره شدن برخي دستگاههاي اجرايي حكايت دارد كه وزير ارشاد وظايف خود را رها كرده و در مورد مسائل مسكن به اين شكل غيركارشناسي اظهارنظر مي‌‏كند.
گرامي‌‏مقدم خاطرنشان كرد: بر فرض اگر آقاي صفارهرندي يك مقدار به مسائل اقتصادي وارد بودند، قطعا اين اظهارنظر را نمي‌‏كردند.
وي گفت: اگر ما فرض كنيم حجم نقدينگي يك بانك آنقدر زياد شده باشد كه اقدام به خريد سرمايه‌‏گذاري در بخش مسكن كند، طبيعي است چون بانك به دنبال اين است كه پاسخ‌‏گوي سپرده‌‏گذاران خود باشد. بخش خصوصي به صورت طبيعي به دنبال سرمايه‌‏هاي ثابت است، حال ممكن است اين سرمايه‌‏ها يك روز در بخش مسكن، يك روز خودرو و گاهي در بخش آهن‌‏آلات باشد .
گرامي‌‏مقدم گفت: ايراد و اشكال اساسي از رييس‌‏ آقاي صفارهرندي است كه متاسفانه با كاهش سود بهره بانك‌‏ها به صورت غيركارشناسانه منجر به فرار سپرده گذاران از بانك‌‏ها شده و به سمت سرمايه‌‏هاي ثابت از جمله مسكن سوق داده مي‌‏شوند.
وي تاكيد كرد: امروز از بخش مسكن متوجه مي‌‏شويم كه تورم به شدت افزايش يافته است كه يك روز ديگر ممكن است يك اتقاق ديگر افتد.
عضو فركسيون اقليت خاطرنشان كرد: شاخص‌‏هاي اقتصادي با تصميم‌‏گيري دولت‌‏هاست كه جابجا مي‌‏شوند. جابجايي نرخ مسكن و افزايش آن فقط از يك چيز نشات مي‌‏گيرد و آن سياست گذاري كلان دولت است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates