02.03.2010

امضاي قرارداد توسعه ميدان نفتي آذر با مشاركت گازپروم روسيه

خبرگزاري موج – قرارداد طرح توسعه ميدان نفتي آذر در روزهاي پاياني امسال با يک کنسرسيوم‌ متشکل از شرکت‌هاي داخلي و خارجي امضا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار موج، مدير نظارت بر توليد نفت و گاز شرکت ملي نفت ايران در اين خصوص اظهار داشت: براي توسعه ميدان آذر چند شرکت داخلي و خارجي طرح توسعه پيشنهادي خود را ارائه داده بودند که سرانجام شرکت ملي نفت ايران طرح بعضي از آنها پذيرفت و با اين شرکت‌ها و از جمله شرکت گازپروم نفت مذاکره‌ و توافق‌هايي حاصل شد.
بهمن سروشي با ارزيابي مطلوب از نتيجه مذاکره‌ها با گازپروم نفت روسيه تصريح کرد: به‌ منظور نهايي کردن مذاکره‌هاي قراردادي ميدان آذر با شرکت گازپروم نفت، هيئتي از شرکت ملي نفت ايران به مسکو سفر کرده بود که در اين سفر مباحث قراردادي طرح توسعه اين ميدان نفتي تقريباً نهايي شد.
به گفته سروشي، قرارداد طرح توسعه ميدان نفتي آذر با کنسرسيومي متشکل از شرکت‌هاي داخلي و خارجي از جمله شرکت گازپروم نفت منعقد مي شود.
مدير نظارت بر توليد نفت و گاز شرکت ملي نفت ايران همچنين با بيان اين که هم‌اکنون مطالعات جامع توسعه (MDP) ميدان آذر تهيه شده است، اظهار اميدواري کرد که اگر مشکل خاصي پيش نيايد، اين قرارداد در نيمه مارس 2010 ميلادي يعني تا پيش از آغاز سال نو، در تهران امضا شود.
بر اساس اين گزارش، مجري طرح توسعه ميدان آذر پيش از اين از اعلام نتيجه بررسي طرح‌هاي پيشنهادي شرکت‌هاي داخلي و خارجي براي توسعه ميدان نفتي آذر از سوي شرکت “متن” در اسفندماه جاري خبر داده بود.
ميدان آذر در بلوک نفتي اناران بين دهلران و ايلام در استان ايلام و ميدان چنگوله نيز در 20 کيلومتري شهر مهران و در امتداد جنوب شرقي ميدان آذر واقع شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates