30.04.2007

دیپلمات‌های انگلیسی بررسی می‌کنند، آغاز همکاری ایران و آمریکا در عراق!

آفتاب: دیپلمات‌های انگلیسی در حال بررسی گزارش‌های محرمانه‌ای در رابطه با ایران هستند که ثابت می‌کند عواملی در ایران به نیروهای آمریکایی در دستگیری « عبدالهادی العراقی»، کرد سنی عراقی و مقام ارشد القاعده، در مرز ایران و عراق کمک کرده‌اند.

به گزارش روزنامه The hindu ، چاپ هندوستان، عبدالهادی 45 ساله، افسر سابق ارتش عراق است که به پنج زبان زنده دنیا مسلط بوده و حلقه مهم ارتباط رهبران القاعده در پاکستان با شبه نظامیان این گروه در عراق است.

این روزنامه هندی در ادامه گزارش خود به نقل از روزنامه آبزرور چاپ انگلیس، می‌نویسد:« عبدالهادی با رهبران القاعده در ایران ملاقات کرده و از آنها خواسته بود تا به شبه نظامیان این گروه در عراق کمک رسانده و در خاک ایران ایجاد دردسر کنند».

براساس گزارش روزنامه هندو، عوامل اطلاعاتی در داخل ایران با برقراری ارتباط با عوامل اطلاعاتی غربی، به دستگیری عبدالهادی کمک کرده‌اند.

این روزنامه هندی در ادامه از قول یک دیپلمات اهل آسیای غربی در پاریس می‌نویسد:« ممکن است ایرانی‌ها گمان کرده باشند که عبدالهادی در حال انجام عملیاتی تروریستی بر علیه آنها است. ایران همواره نگران ارتباط احتمالی اعضای القاعده با کرد‌های کردستان ایران بوده‌است».

چنین کمکی از سوی ایران با توجه به تنش در روابط ایران با غرب به ویژه پس از دستگیری ملوانان انگلیسی توسط ایران، محرمانه باقی مانده است.

البته مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که کمک ایران در برخی از موارد در ردگیری اعضای اصلی القاعده که قصد عبور از مرزهای عراق و افغانستان را داشتند، مفید بوده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که عبدالهادی در تلاش بود تا به عراق بازگردد تا به مدیریت گروه القاعده پرداخته و احتمالا حملاتی را در عراق و خارج از عراق بر ضد مواضع کشورهای غربی طراحی و اجرا کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates