03.03.2010

آقای بروجردی کلاه خود را بالاتر بگذارید

ندای سبز: علاءالدین بروجردی که از ابتدای وقایع خونین پس از کودتا مسئول کمیسیون رسیدگی به این وقایع در مجلس بوده است اخیراً در واکنش به فیلم پخش شده از بی بی سی که از سوی نیروهای امنیتی به بیرون درز کرده، در اولین واکنش این فیلم را مونتاژ خواند.

بروجردی سابقه روشنی در لاپوشانی جنایت‌های کودتاچیان دارد و عملکرد او و دیگر همکارانش در برابر وقایعی چون حمله به کوی دانشگاه، بازداشتگاه کهریزک و دیگر بازداشتگاه‌ها، مسئله تجاوز به زندانیان و شکنجه، قتل رامین پوراندرجانی و… نیاز به یادآوری ندارد.

اینکه حاصل کار کمیته تحت نظر او دادن گزارش‌های ناقص و جلو انداختن مهره‌های سوخته برای در امان نگه داشتن مهره‌های اصلی بوده نیز بر کسی پوشیده نیست. همه می‌دانند در حالی که بازداشت‌ شدگان کهریزک به وضوح حضور و عملکرد امثال رادان در این شکنجه‌گاه را به یاد می‌آورند، کمیته پیگیری مجلس حاضر نشده است کوچکترین اشاره‌ای به نقش رادان بکند.

با این همه شاید بسیاری ندانند که لاپوشانی‌های آقای بروجردی دلایل بسیار شخصی‌تری از ماموریتش برای دفاع از بدنه اصلی کودتاچیان دارد. با این همه با اطلاعاتی که اخیراً به دست ما رسیده، اکنون دیگر می‌دانیم که در تابستان خونین گذشته، زمانی که آقای رادان به قصابی جوانان و پیران معترض مشغول بود، فرزند آقای بروجردی با فرزند آقای رادان ازدواج کرد.

ایجاد چنین رابطه‌ای، آن هم در آن ایام خونبار، می‌تواند معانی بسیاری برای مردم داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates