07.03.2010

دادستان تهران در جمع خبرنگاران خبر داد: صدور كيفرخواست براي حدود 250 نفر از متهمان روزعاشورا

ایلنا: حكم محمدعلي وليان صادر شده و در مرحله ابلاغ است و اين متهم تا 22 اسفند حق اعتراض به حكم دادگاه را دارد/سياست دادستاني تهران به صورت خاص و سياست قوه قضاييه به طور عام برخورد با مفاسد اقتصادي و دانه درشت‌ها است.

ایلنا: دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي حدود 250 نفر از متهمان حوادث روزعاشورا خبرداد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست سابق و جديد دادسراي ناحيه 27 و مراسم افتتاح دادسرا ويژه قتل و سرقت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت پرونده باند بزرگ مفاسد اقتصادي اظهار داشت: سياست دادستاني تهران به صورت خاص و سياست قوه قضاييه به طور عام برخورد با مفاسد اقتصادي است و از تاكيدات مهم قوه قضاييه در اكثر جلسات اين موضوع بوده است و اميدواريم كه دستگاه قضايي در عمل اقداماتي انجام دهد تا بتوان با دانه درشت‌هاي مفاسد اقتصادي مبارزه كنيم و نتايج را به اطلاع مردم برسانيم.
خبرنگار ديگري در خصوص خبر برخي رسانه‌هاي ضد انقلاب مبني بر اينكه محمد علي وليان از دستگير شدگان روز عاشورا محكوم به اعدام و حكم وي قرار است كه اجرا شود سوال پرسيد كه دادستان پاسخ داد: اين خبر تكذيب مي‌شود، نامبرده يكي از متهمان دادگاهي بوده كه حكم وي صادر شده و در مرحله ابلاغ است. وي تا 22 اسفند حق اعتراض دارد.
دولت آبادي ادامه داد: طبيعتا نظام قضايي ايران براساس عدل بوده و رسيدگي مراحل متعددي دارد به خصوص در جرايم مهم. اين متهم با حضور وكيل محاكمه شده و حق اعتراض در مرحله عالي را نيز دارد.
وي تاكيد كرد:عده‌اي اين حكم را بهانه‌اي براي انتشار اخبار غير واقعي خود كرده‌اند كه اجرا يا تاييد شدن آن از سوي دادگاه تجديدنظر تكذيب مي‌شود زيرا حكم در وضع فعلي صادر و در مرحله ابلاغ به محكوم است.
دولت آبادي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص آخرين وضعيت پرونده دستگيرشدگان روز عاشورا گفت: حدود250 فقره از پرونده بازداشت شدگان روز عاشورا منجر به صدور كيفرخواست شده است. البته ما كساني را كه تحقيقات در مورد آنها تكميل شده و يا دلايل براي اتهام آنها كافي نيست را به تدريج آزاد مي‌كنيم.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: براي تعيين و تكليف پرونده‌هاي مذكور در بخش دادگاه‌هاي انقلاب همكاران ما به صورت شبانه روزي در حال رسيدگي به اين پرونده‌ها هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates