15.03.2010

سيد حسام​الدين سراج در کافه خبر: موانع وزارت ارشاد حضور موسیقی ایرانی را کمرنگ کرده است

خبرآنلاین: حسام‌الدین سراج تاکید کرد در حال حاضر موانع صوری و غیر مستقیم وزارت ارشاد باعث حضور کمرنگ‌تر موسیقی ایرانی شده، در حالیکه قبلا این مشکلات برای صدور مجوز وجود نداشت.

به گزارش خبرآنلاین، دومین نشست فرهنگی کافه خبر با حضور سیدحسام‌الدین سراج ساعت 16:30 روز 23 اسفند ماه در دفتر سایت خبرآنلاین آغاز شد

سراج در ابتدای جلسه از موسیقی سنتی ایرانی سخن گفت. او به تفاوت‌های موسیقی باکلام و بدون کلام اشاره کرد و افزود: «ما در کنار موسیقی باکلام، موسیقی بدون کلام هم داریم، اما موسیقی بدون کلام در تبیین یک سری مسائل به اندازه موسیقی باکلام قدرت ندارد.»

این خواننده موسیقی ایرانی در نشست فرهنگی کافه خبر در پاسخ این سئوال که چرا گروه‌های موسیقی سنتی ایرانی در سال اخیر حضور بسیار کمتری در عرصه موسیقی و اجرای برنامه داشتند گفت: «شاید یکی از دلایلش این بود که یک برنامه‌ریزی کلی برای برگزاری موسیقی پاپ در کشور شد. در واقع یک ارزش‌گذاری شد در مقابل موسیقی ایرانی که فکر نمی‌کنم کار درستی بود. مشکل دیگر این بود که به خاطر مسائل اجتماعی که پیش آمده بود مردم حوصله موسیقی نداشتند.»

او در توضیح برنامه‌ریزی برای حضور نداشتن موسیقی ایرانی گفت: «یک سری موانع صوری و غیرمستقیم از سوی وزارت ارشاد بر سر راه ما قرار می‌گیرد که باعث حضور کمرنگ‌تر ما می‌شود. مثلا وقتی برای مجوز کنسرت به وزارت ارشاد مراجعه می‌کنیم می‌گویند 20 روز دیگر مراجعه کنید. در حالیکه زمان آقای خاتمی این مشکلات برای دریافت مجوز وجود نداشت. در آن زمان فهرستی از خوانندگان وجود داشت که برای برگزاری کنسرت اصلا نیازی به مجوز نداشتند.»

سراج در این نشست آلبوم «جام الست» را که جدیدترین اثر اوست به حاضران هدیه داد. «جام الست» کار مشترکی از حسام‌الدین سراج، علی طریقت و علی قمصری است که هفته پیش به بازار موسیقی آمد.

نشست فرهنگی کافه خبر با حضور حسام‌الدین سراج، ابوالحسن مختاباد، حمیدرضا عاطفی، حمید باباوند و جمعی از اهالی رسانه یکشنبه 23 اسفند برگزار شد. گزارش کامل این نشست دوشنبه منتشر می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates