17.03.2010

دفاع علی لاریجانی از بازنگری در قانون انتخابات

مردمک: علی لاریجانی ضمن حمایت از بانگری در قانون انتخابات، از شورای نگهبان با عنوان «نص صریح قانون اساسی» نام برد و گفت كمیسیون ملی انتخابات مانع نظارت شورای نگهبان نيست.
مردمک

علی لاریجانی روز سه‌شنبه 25 اسفند در آخرین نشست خبری خود در سال 88 گفت که بازنگری در قانون انتخابات ایران و تغییر در آن با توجه به شرایط، کاری متعارف است.

رئیس مجلس تایید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال تدوین سیاست‌های کلی بازنگری در قانون انتخابات است و مرکز پژوهش‌های مجلس هم به آن کمک می‌کند.

طرح پیشنهادی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره «کمیسیون ملی انتخابات» که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم مطرح شد، به پیشنهاد دوسال پیش مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور وقت دولت محمود احمدی‌نژاد بازمی‌گردد که برای «پیشگیری از تغییر مداوم قانون انتخابات» مطرح شد.

مرکز پژوهش‌های مجلس هم اوایل دی ماه سال 88 پیشنهاد داد که قوانین مربوط به انتخابات تغییر کند و «با تدوین نظام حقوق جامع انتخابات و رفع نقاط ضعف و کاستی‌های موجود، به انبوهی از مشکلاتی فراروی نهادهای مجری و نظارت پایان داده شود.»

علی لاریجانی ضمن حمایت از بانگری در قانون انتخابات، از شورای نگهبان با عنوان «نص صریح قانون اساسی» نام برد و گفت كمیسیون ملی انتخابات مانع نظارت شورای نگهبان نيست.

احتمال نامزدی ریاست جمهوری

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گمانه‌ها درباره این ‌که سفرهای استانی را با هدف نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده انجام می‌دهد را رد کرد و گفت به دعوت نمایندگان مجلس سفر کرده است.

آقای لاریجانی در نشست خبری خود پاسخ روشنی درباره احتمال نامزدی خود در دور بعدی ریاست جمهوری نداد.

وی با این گفت که اگر نامزد شود، به سیاست‌های روسای جمهور پیشین احترام می‌گذارد اما به گفته او «دليلی برای عقب‌گرد وجود ندارد و بايد شرايط حال و آينده را در نظر بگيريم.»

محمد کرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفرهای استانی علی لاریجانی گفته بود: نمی‌توان منکر این قضیه شد که احتمالا شائبه‌های تبلیغاتی بودن این سفرها نیز ممکن است به‌وجود آید. از این رو باید توجه کرد که چنین مشکلی در این سفرها ایجاد نشود.

رئیس اصولگرای مجلس که از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد است، در ماه‌های پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری به استان مازنداران، استان خراسان، مرکزی و شهر کرج سفر کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates