20.03.2010

در یک برنامه زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد خواستار برگزاری رفراندوم شد

مردمک: محمود احمدی‌نژاد، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ میلیارد دلاری نشدنی دانست و خواستار برگزاری رفراندوم شد.
محمود احمدی نژاد/ فارس
محمود احمدی نژاد/ فارس
آقای احمدی‌نژاد در حالی در برنامه تلویزیونی «سفر به‌خیر» از برگزاری رفراندوم سخن گفت که در سال‌های اخیر گروه‌های سیاسی خواستار برگزاری رفراندوم شده بودند.
مردمک

محمود احمدی‌نژاد در برنامه تلویزیونی «سفر به خیر» خواستار برگزاری رفراندوم درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

او که پس از علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دومین شخصیت عالی‌رتبه‌ای بود که در برنامه «سفر به خیر» حاضر شد، بحث سلامت و احتیاط در سفر را به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کشاند.

آقای احمدی‌نژاد از اقتصادنانی که می‌خواهند مردم را وحشت‌زده کنند، انتقاد کرد. او در این لحظه، یادداشتی را از جیبش بیرون آورد و توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد.

رییس دولت دهم سپس با ذکر نمونه‌هایی تحلیل‌های منتقدان اقتصادی‌اش را «نادرست» خواند.

همچنین او از اقتصاددانان مخالف خود در مجلس هشتم، به اقتصاددانانی که «معلوم نیست چه کسی به آن‌ها مدرک تحصیلی داده» یاد کرد.

آقای احمدی‌نژاد اشاره کرد که به جای شوک‌های تدریجی متعاقب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر اقتصاد کشور، به نظر او باید چند شوک پیاپی بر اقتصاد ایران وارد کرد.

رییس دولت ار تصمیم مجلس شورای اسلامی در مخالفت با درآمد ۴۰ میلیارد دلاری دولت از هدفمند کردن یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت که ۴۰ میلیار دلار درخواستی دولت، «حداقل» نقدینگی لازم برای دولت است.

محمود احمدی‌نژاد، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ میلیارد دلاری نشدنی دانست و خواستار برگزاری رفراندوم شد. او تاکید کرد که رفراندوم، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است.

آقای احمدی‌نژاد در حالی در برنامه تلویزیونی «سفر به‌خیر» از برگزاری رفراندوم سخن گفت که در سال‌های اخیر گروه‌های سیاسی خواستار برگزاری رفراندوم شده بودند.

از زمان برگزاری رفراندم ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، تنها یک بار در سال ۱۳۶۸، رفراندوم برگزار شد که آن هم برای ارتقای جایگاه حاکمیت نسبت به مردم بود.

مخالفت مجلس با طرح افزایش بودجه دولت در سال ۱۳۸۹

مجلس شورای اسلامی ایران با درخواست رئیس‌جمهوری برای افزایش سقف درآمد دولت تا ۴۰ ميليارد دلار در سال ۱۳۸۹ موافقت نکرده بود.

محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه ۱۸ اسفند در جلسه غیرعلنی مجلس حضور پیدا کرده بود تا موافقت نمایندگان را برای تعیین سقف درآمد ۴۰ هزار ميليارد تومانی در بودجه سال آینده، از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به دست آورد.

آقای احمدی نژاد در این جلسه گفته بود که اگر درآمد دولت از محل اجرای این قانون، ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد، دولت بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان ماهانه می‌تواند به مردم یارانه نقدی بدهد، اما اگر درآمد دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، دولت می‌تواند بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت کند.

اما با وجود اصرار رئیس ‌جمهوری ایران، نمایندگان مجلس در نهایت با اختصاص درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال ۱۳۸۹ برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مخالفت کرده و به جای آن سقف بودجه دولت را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates