22.03.2010

بیش از 1400 مصدوم در تصادفات جاده ای طی 24 ساعت

فرارو: مرکز هدايت عمليات بحران وزارت بهداشت اعلام کرد در 24 ساعت منتهی به عصر روز یکشنبه ، نيرو هاي امدادي اورژانس پيش بيمارستاني به حدود يک هزار و 400 مصدوم حواث ترافيکي کشور امدادرساني کرده اند.

به گزارش ايرنا، بنا بر اعلام مرکز هدايت عمليات بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، در 24 ساعت منتهی به عصر دیروز نيرو هاي امدادي اورژانس پيش بيمارستاني حدود پنج هزار و 600 مامورين انجام داده اند.

بر اساس اين گزارش، از اين تعداد حدود يک هزار و 400 ماموريت مربوط به حوادث ترافيکي و چهار هزار و 200 ماموريت و امدادرساني مربوط به حوادث غير ترافيکي مانند سکته هاي قلبي و مغزي، بيماري هاي گوارشي، سقوط، خودکشي و … بوده است.

همچنين نيرو هاي امدادي اورژانس پيش بيمارستاني در 24 ساعت منتهی به عصر دیروز ، حدود دو هزار و 900 مصدوم به بيمارستان هاي سراسر کشور منتقل کرده اند که از اين تعداد حدود يک هزار مصدوم مربوط به حوادث ترافيکي و رانندگي و يک هزار و 900 مصدوم مربوط به حوادث غير تصادفي بوده است.

تعداد کل پايگاه هاي فوريت پزشکي اورژانس کشور در طرح نوروزي امسال، يک هزار و 652 پايگاه است که نسبت به نوروز سال گذشته با 3/8 درصد رشد، رو به رو بوده است.

همچنين در طرح نوروزي امسال اورژانس کشور، 150 ايستگاه سلامت نيز در ورودي ها و خروجي هاي شهر هاي بزرگ کشور به مسافران نوروزي خدمت رساني مي کنند.
در طرح نوروزي امسال 15 هزار نيروي امدادي اورژانس کشور حضور دارند.

طرح امداد و نجات نوروزي پايگاه هاي فوريت پزشکي اورژانس کشور از 26 اسفند ماه سال 88 آغاز شده و تا 15 فروردين ماه سال 89 ادامه دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates