28.03.2010

کوچک‌زاده: نمایندگان در حال تلاش برای تامین نظر رهبری(با دستمال یزدی) هستند

پارسینه: نماينده تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخير رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح هدفمند کردن يارانه ها، تاکيد کرد : بر اساس قانون اساسي و آيين نامه داخلي مجلس لاريجاني نمي تواند پيشگويي هاي خود را به عنوان نظر نمايندگان ملت اعلام کند.

مهدي کوچک‌زاده در گفت و گو با ايرنا گفت: مجلس شوراي اسلامي در پايان سال گذشته با تصويب بودجه سال 1389 آخرين تصميمات خود را درباره قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در بودجه به نحوي که به تصويب رساند که به دغدغه هاي دولت در خصوص اين لايحه مهم توجهي نکرد.

کوچک‌زاده افزود: رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي و همچنين سخنراني خويش در حرم مطهر رضوي امسال را سال همت مضاعف و کار مضاعف اعلام کردند و با تاکيد بر اينکه دولت در عرصه اجرا وسط ميدان است، از مجلس نيز خواستند با دولت نهايت همکاري را داشته باشد.

وي ادامه داد: اين را اينگونه تفسير مي‌کنم که رهبر معظم انقلاب از مجلس خواسته‌اند که در راستاي اعمال خواست دولت براي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها همکاري کند و از ترديدي که در مجلس وجود دارد که شايد تصويب 40 هزار ميليارد تومان به آن شکل که دولت مي‌خواهد، موجب مشکل براي مردم شود کاسته شود.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به آمادگي کليت مجلس براي همراهي با نظرات رهبر معظم انقلاب و تبعيت از رهنمودهاي ايشان از تلاش عده‌اي از نمايندگان در راستاي تهيه طرحي براي تجديد نظر در قانون هدفمندسازي يارانه‌ها بعد از تعطيلات خبر داد و افزود: اميدواريم نظر مجري وسط ميدان، يعني دولت، بهتر تامين شود.

کوچک‌زاده در واکنش به گفته‌هاي علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي درباره هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: من وقتي از مصاحبه ايشان مطلع شدم اين به ذهنم رسيد که آقاي لاريجاني نماينده نمايندگان نيست و نمي‌تواند پيشگويي‌هاي خود را به عنوان نظر مجلس اعلام کند.

وي ادامه داد: اينکه ايشان گفت مجلس بر نظر قانوني خود ايستادگي مي‌کند، يک حرف است و اينکه دولت بايد طبق آنچه قانوني است بايد عمل کند، حرف ديگري است.

عضو فراکسيون انقلاب اسلامي اضافه کرد: رهبر معظم تاکيد کردند نه فقط دولت بلکه همه بايد به مرّ قانون عمل کنند اما از فحواي کلام رهبري بر مي‌آيد که قانونگذاران براي اجرايي شدن قانون هدفمند کردن يارانه‌ها تلاش کنند که ابزار بسيار مهم و اساسي در اصلاح الگوي مصرف و رفع بسياري از مشکلات اقتصادي است و از مجلس نيز خواستند که در مصوبه قانوني خود به نحوي که نظر دولت تامين شود، همراهي کند.

کوچک‌زاده در پايان با تاکيد بر اينکه “به عنوان يک مطلب منطقي و علمي، تبعيت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب هم سعادت دنيا و هم سعاددت آخرت را تامين مي کند”، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم بايد اين کار انجام شود و در حد خود تلاش مي‌کنم تا همکاران را به اين سمت هدايت کنم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates