29.03.2010

جاي خالي تحريك غرور ملي در آبگيري بزرگترين سد ايران

الف: هفته گذشته بزرگترين سد بتوني تاريخ ايران؛ كارون چهار با حضور رئيس جمهور در عمق كوه هاي زاگرس در استان چهارمحال و بختياري و در سكوت رسانه اي آبگيري شد.

در شرايطي كه سي سال است رسانه هاي غربي مشغول الغاي ياس و بدبيني در افكار عمومي كشورمان هستند و خوداتكايي و پيشرفتهاي فني مهندسي كشورمان را به سخره مي گيرند، انتظار مي رفت براي آبگيري اين سد عظيم اطلاع رساني و تبليغات مناسبي صورت مي گرفت بخصوص كه در سال گذشته شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب به كمك پياده نظام كودتاچي و مزدوران وطن فروش ايراني در بي بي سي فارسي و صداي آمريكا، به اتحاد و همبستگي ملي ايرانيان ضربات سختي وارد كرده اند.

در كشورهاي درحال توسعه، افتتاح چنين طرح هاي بزرگ ملي با تبليغات و شورملي فراواني همراه است بخصوص اگر مهندسان و كارشناسان داخلي در آن نقشي داشته باشند، از ماه ها پيش شهر ها را با پرچم ملي آذين مي بندند، از مسئولان پروژه در حد قهرمانان ملي تجليل مي كنند و از اين فرصت براي ارتقاي «سرمايه اجتماعي» حداكثر استفاده را بعمل مي آورند اما در كشور ما با وجودي كه تحريم هاي غرب، كار اجراي پروژه ها را مشكل كرده و اغلب طرح هاي بزرگ با فداكاري و همت مهندسان ايراني طراحي و اجرا مي شود، اما از فرصت افتتاح اين طرح ها براي تعميق وحدت ملي و رشد سرمايه اجتماعي استفاده نمي شود.

همين الان – شنبه7 فروردين 89 – سايت شركت توسعه آب نيرو (كارفرماي سدكارون4) با وجود اين اتفاق مهم، از 26 اسفند سال قبل به روز نشده و سايت وزارت نيرو كه اصلا بالا نمي آيد!

متاسفانه تيم رسانه اي و تبليغاتي دولت بيشتر عادت دارد به دهان منتقدان دولت مشت بكوبد، از رئيس جمهور تملق بگويد يا گنده گويي هاي مشايي و دكتري تقلبي رحيمي را ماست مالي كند تا اينكه پيشرفتهاي فني – علمي كشور را معرفي كند و از طراحان و مجريان و زحمتكشان اين طرح ها در سطح قهرمانان ملي تجليل به عمل آورد. رئيس جمهور محترم هم در افتتاح اين طرح ها گاهي فرمايشات اغراق آميز و محير العقول مي فرمايند (مانند برنامه براي مديريت جهان يا قرار داشتن كشور در اوج اقتدار) و اين قبيل فرمايشات آقاي رئيس جمهور هم بجاي اينكه افتتاح اين طرح ها را مايه غرور ملي كند، دستمايه تمسخر رسانه هاي بيگانه و نوچه هاي داخلي شان را فراهم مي آورد.

اشتباه نشود، منكر اين نيستيم كه ايراني و مكتب شيعي مي تواند جهان را اداره كند، اقتدارملي هم با وجود همه تلاشهاي آمريكا و متحدان غربي نوچه هاي داخلي اش در حد بالايي است اما ستاداطلاع رساني دولت مي تواند بامعرفي مدبرانه و هنرمندانه دستاوردهاي ملي، اين مفاهيم را به افكار عمومي انتقال دهد و به عموم مردم بباوراند، بدون اينكه رئيس جمهور محترم با تكرار اين مفاهيم و ادعاها از آبروي خود خرج كند.

همين جا به همه كارگران، مهندسان و مديران زحمتكش سد كارون4 و همه كساني كه كه در اقصي نقاط ايران عزيز مشغول ساختن و آبادكردن وطن هستند، درود مي فرستيم و خداقوت مي گوييم. هم چنين به رئيس جمهور محترم و همه وزرا و مديران و كاركنان دولت كه ايام نوروز را تعطيل نبودند و به هموطنان خدمت كردند.

انشاالله مسئولان محترم ستاداطلاع رساني دولت هم بجاي رنجيدن از اين تذكر خيرخواهانه، در سال جديد دستاوردهاي ملي و خادمان آنها را به روشهاي موثرتري معرفي كنند وبا اين كار، «وحدت ملي» و «سرمايه اجتماعي» در ميهنمان را هر روز بيش از پيش ارتقا دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates