01.04.2010

مایکل مولن از ارسال سلاح ایرانی به افغانستان خبر داد

رادیوفرانسه: رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، دریاسالار مایکل مولن که در بارۀ نفوذ تروریسم در افغانستان و پاکستان صحبت می کرد، گفت: “ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در این منطقه است”.
به عقیدۀ وی، نبرد در ولایت قندهار “سنگ بنای” جنگ افغانستان است و ضربه زدن به طالبان در این ولایت، تحرک و توان نظامی آنان را نابود خواهد کرد.

چند روز پس از سفر غیرمترقبۀ باراک اوباما به افغانستان، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، دریاسالار مایکل مولن نیزبه کابل رفت.
وی در کنفرانس مطبوعاتی خود توضیح داد که “از این پس، قندهار هدف اصلی خواهد بود”. به عقیدۀ وی، ولایت قندهار “قلب شورش است” و برای ناتوان کردن طالبان، باید به نیروهای آنان در این منطقه ضربه زد.

بعد از عملیات بزرگی که به عملیات “مشترک” معروف شد و مرکز آن مارجه بود، اینک مقدمات عملیات گستردۀ دیگری در قندهار آغاز می شود.
به گفتۀ مقامات آمریکایی، اوج این عملیات در ماه ژوئن آینده (خرداد، تیر) خواهد بود اما عملیات نظامی تدارکاتی از هم اکنون شروع شده است.

در واقع، نیروهای ناتو فعالیت های خود را در سطوح سیاسی آغاز کرده اند تا مسئولان محلی و فضای عمومی منطقه را برای عملیات بزرگ نظامی آماده کنند. مشکل اینجاست که همان طور که مقامات آمریکایی در محافل خصوصی می گویند، “قدرت ها و مسئولان محلی” قندهار فاسد اند و در نتیجه تلاش نیروهای بین المللی را برای جلب افکار عمومی بی اثر می سازند.

دریاسالار مایکل مولن در کنفرانس مطبوعاتی خود افزود: “من با پرزیدنت اوباما کاملاً موافقم که تروریسم در پاکستان ریشه می گیرد”.
وی در مورد ایران گفت: “ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است”.
مولن، این نفوذ را “بسیار منفی” توصیف کرد و سپس افزود: “من دیروز از وجود محموله های اسلحه باخبر شدم که از ایران به افغانستان می آید”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates