07.04.2010

كاخ رياست‌جمهوري در تصرف مخالفان دولت؛ معترضان شبکه رادیو تلویزیونی دولتی قرقیزستان را تسخیر كردند

ایلنا: گزارش‌ها از قرقيزستان حاكي از آن است كه میان ماموران امنیتی و تظاهرکنندگانی که کاخ رياست‌جمهوري را محاصره کرده‌اند، درگیری رخ داده كه بر اثر تيراندازي ماموران پليس حداقل 12 تن كشته شده‌اند.

ايلنا: «قربان‌بيك باقي‌اف»، رئیس‌جمهوري قرقیزستان چهارشنبه ـ‌امروز‌ـ حکم برقراری حکومت نظامی در اين كشور را امضا کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري ريانووستي، تلویزیون دولتی قرقیزستان گزارش داد كه به دستور رئيس‌جمهوري در اين كشور حكومت نظامي برگزار مي‌شود.
گفته‌شده، این دستور برای تائید به پارلمان قرقیزستان ارائه و تاکید شده است که این تدبیر نه تنها برای پایتخت بلکه کلیه کشور را در بر می‌گیرد.
خبرگزاري ريانووستي همچنين گزارش داد كه شبکه رادیو تلویزیونی دولتی «ک ت ار» قرقیزستان چهارشنبه پخش برنامه‌های خود را متوقف کرده است.
خبرنگاران این شبکه رادیو تلویزیونی به ریانووستی اطلاع دادند که تظاهرکنندگان ساختمان با حمله به این شبکه رادیو تلویزیونی آن را تسخیر و خراب كردند.
برخی از خبرنگاران موفق به خروج از ساختمان شدند اما هنوز عده‌ای در ساختمان باقی مانده‌اند.
بنا بر اين گزارش، در حال حاضر در میدان شهر تظاهرکنندگان باقی مانده‌اند و ساختان دولت که در این میدان قرار دارد توسط ماموران نیروی انتظامی حراست می‌شود.
گفته‌شده، در جريان تيراندازي در اين ناآرامي‌ها حداقل 20 تن كشته شده‌اند اما این گزارش‌ها هنوز تائید نشده است.
مخالفان خواستار استعفای رئیس‌جمهوری هستند.
گفته‌شده، رهبران احزاب مخالف دولت از جمله حزب «سوسیال دموکرات» و حزب «آتا متن» سه‌شنبه بازداشت شدند. دادستانی قرقیزستان رهبران احزاب مخالف را به ارتکاب «جرائم سنگین» متهم کرده است.
در حالي است كه انتظار مي‌رود تظاهرات‌ها چهارشنبه همچنان ادامه پيدا كند، دولت قرقیزستان تهديد كرده كه به‌شدت با فعالیت غیرمجاز اپوزیسیون برخورد می‌کند.
نخست‌وزير قرقيزستان با اعلام اين‌كه سلاح اصلی ما متقاعد ساختن است، مردم را از شرکت در تظاهرات اپوزیسیون منع کرد.
وي گفت: «به شدت از هرگونه تظاهراتی جلوگیری به عمل خواهد آمد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates