08.04.2010

احمدی‌نژاد: وقوع زلزله در تهران قطعی است

رادیوزمانه: محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که شرایط طبیعی نشان می‌دهد وقوع زلزله در تهران «قطعی» است، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد.

آقای احمدی‌نژاد امروز سه‌شنبه در جمع نیروهای امدادی و خدماتی تهران گفت که آمادگی برای مقابله با بحران در تهران، خوب است، اما کافی نیست، چرا که «هر لحظه امکان دارد که در این شهر زلزله بیاید.»

احمدی‌نژاد از ساکنان تهران خواست موضوع مهاجرت از این شهر را جدی بگیرند.

به گفته احمدی‌نژاد، در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان تهران، ساکن هستند که از این جمعیت، حدود هشت میلیون نفر در شهر تهران سکونت دارند و اگر حادثه‌ای رخ دهد، «خسارت‌بار» خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: «اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد، دسترسی به نقاط حادثه‌دیده دشوار می‌شود و حتی شاید نتوانیم به موقع وارد عرصه تصمیم‌گیری و حوزه ماموریت خود شویم.»

وی از مردم تهران خواست که به موضوعاتی چون آموزش، برخورداری از لوازم امدادی، مقاوم‌سازی سازه‌ها و همچنین سکونت در خارج از تهران، بیش از گذشته توجه کنند.

«اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد، دسترسی به نقاط حادثه‌دیده دشوار می‌شود و حتی شاید نتوانیم به موقع وارد عرصه تصمیم‌گیری و حوزه ماموریت خود شویم»

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه یک‌چهارم مردم استان تهران، امکان زندگی در سایر نقاط کشور را دارند، از ساکنان این شهر خواست موضوع مهاجرت از تهران را جدی بگیرند.

ایران از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان است. ۹۰ درصد خاک این کشور، بر روی نوار زلزله واقع شده است.

بر اساس مطالعات آماری و زلزله‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده، به طور متوسط هر ۱۵۸ سال، زلزله‌ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده است.

آخرین زلزله مرگبار در تهران، ۱۷۲ سال پیش اتفاق افتاد.

بر اساس تخمین کارشناسان، در صورت بروز زلزله در تهران، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیمارستان‌های این شهر به کلی تخریب خواهد شد.

بیمارستان‌های تهران به لحاظ فنی و سازه‌ای، ضریب ایمنی بالایی در برابر زلزله ندارند و مقاومت برخی از آن‌ها حتی در برابر زلزله شش ریشتری نیز اندک است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates