10.04.2010

مر گ یک بلوچ دیگر در زندان های ایران

رادیوفرانسه: “شیر محمد شه بخش” یکی از زندانیان سیاسی بلوچستان به دلایل نامعلوم در بازداشتگاهی در اداره اطلاعات زاهدان جان خود را از دست داد ه است. بنا بر این گزارش ، این درحالی است که طی هفته های گذشته زندانی دیگری نیز در این بازداشتگاه جان خود را دست داده بود.

یک زندانی بلوچ در زندان های ایران جان خود را از دست داده است. به گزارش “هرانا” خبرگزاری فعالین حقوق بشر در ایران ، “شیر محمد شه بخش” یکی از زندانیان سیاسی بلوچستان به دلایل نامعلوم در بازداشتگاهی در اداره اطلاعات زاهدان جان خود را از دست داد ه است. بنا بر این گزارش ، این درحالی است که طی هفته های گذشته زندانی دیگری نیز در این بازداشتگاه جان خود را دست داده بود. در حال حاضر وضعیت سایر بازداشت شدگان در این بازداشتگاه نگران کننده ارزیابی می شود .

بنا براطلاع “گزارشگران هرانا” ، زندانی سیاسی شیر محمد شه بخش فرزند میرزا که گفته می شود تنها به دلیل رابطه خویشاوندی با یکی از اعضای اپوزیسیون بلوچستان بازداشت شده بود جاه خود را در این بازداشتگاه از دست داد ، بستگان نامبرده ضمن تائید این خبر در گفت و گو با هرانا مدعی شدند نامبرده بدون اطلاع خانواده در محل نامعلومی دفن شده و ماموران امنیتی تنها مرگ وی را به خانواده او اطلاع داده اند.

به گزارش هرانا ، بازداشت گاه اداره اطلاعات زاهدان از لحاظ شرایط محیطی و رعایت قوانین به عنوان یکی از بدنام ترین بازداشتگاه های امنیتی کشورشناخته می شود. بنا بر این گزارش ، در حال حاضر تعداد دیگری اززندانیان سیاسی بلوچستان در این بازداشت گاه بسرمی برند که نقطه اشتراک تمامی آنها وجود پیوند خویشاوندی با اعضای اپوزیسیون بلوچستان است. اسامی زندانیانی که ، به گزارش هرانا ” درمعرض بدرفتاری ، شکنجه و خطرمرگ قرار دارند عبارتند از: گل محمد شه بخش ، دین محمد شه بخش ، خالد شه بخش ، مهرالله شه بخش ، عطاالله شه بخش ، امان الله شه بخش ، رحمان شه بخش و ناصر شه بخش .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates