14.04.2010

دادستان یمن: 4 جاسوس ایران اعدام شوند

عصرایران: این متهمان همچنین به افراد فعال در خدمت به منافع ایران، گزارش هایی را از اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یمن و اطلاعات و تصاویری را از تاسیسات امنیتی و پایگاه های نظامی ، بنادر ، جزایر و سایت های دریایی یمن ارائه کرده اند.
دادستان یمن خواستار اعدام چهار متهم به ارتباط اطلاعاتی با ایران شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، دادستان یمن خواستار صدور حکم اعدام برای چهار یمنی متهم به ارتباط اطلاعاتی – امنیتی با ایران شد.

در نخستین جلسه دادگاه امنیت ملی و تروریسم که دیروز دوشنبه در شهر صنعا برگزار شد، نماینده دادستانی خواستار صدور حکم اعدام برای چهار نفر به نام های معمر محمد احمد صالح العبدلی (35 ساله، دانشجو)، ولید محمد علی حمود شرف الدین (33ساله ، کارمند)، عبدالله علی مطهر علی الدیلمی (34 ساله ، معلم)، صادق عبدالرحمن احمد الشرفی (26 ساله ، دانشجو) شد.

اتهام این افراد “ارتباط اطلاعاتی – امنیتی با کشور خارجی ” از سال 1994 میلادی تا 25 اوت 2009 ، تماس غیرمجاز با افراد فعال برای منافع ایران و دریافت حمایت ، پول و وسایل لازم برای اجرای طرح های اندیشه ایی و سیاسی که منافع نامشروع ایران در یمن را حمایت می کند” اعلام شده است.

دادستانی یمن اضافه کرد: این متهمان همچنین به افراد فعال در خدمت به منافع ایران، گزارش هایی را از اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یمن و اطلاعات و تصاویری را از تاسیسات امنیتی و پایگاه های نظامی ، بنادر ، جزایر و سایت های دریایی یمن ارائه کرده اند.

دادستانی یمن ادامه داد: این چهار نفر با این اقدامات سعی داشتند تا به محوریت نظامی ، اقتصادی و سیاسی یمن ضربه بزنند.

این چهار تبعه یمن همچنین متهم هستند که در گروهک مسلحی برای اقدامات جنایتکارانه عضویت داشته و از طرف رهبران معترضان مسلح در منطقه صعده مامور به فراهم کردن حمایت های مالی و لجستیکی از آنان شده بودند.

دادگاه این چهار متهم به درخواست وکلای مدافع ، دو هفته به تعویق افتاد تا وکلا ضمن اطلاع از لایحه اتهامی، لایحه دفاع را تهیه کنند.

چهار متهم یمنی نیز ضمن رد اتهامات مطرح شده از طرف دادستانی، از رئیس دادگاه خواستند تا پرونده اتهامات آنها در اختیار وکلای مدافع قرار بگیرد.

حکومت یمن ، بعد از ناکامی در برابر شیعیان صعده ، اکنون در صدد فرافکنی علل این شکست است. در جنگ صعده ، علاوه بر نیروهای مسلح یمن ، ارتش عربستان نیز علیه شیعیان می جنگید که در نهایت با به جا گذاشتن تلفات زیادی تن به آتش بس داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates