15.04.2010

جزييات نامه دوم احمدي‌نژاد به اوباما از زبان مشایی

شفاف: ييس‌ دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه منطقه و مردم منتظر توضيحات اوباما هستند، اظهار كرد: اين سوالات،‌ سوالات ملت ايران و منطقه بود و اين سوال مطرح شد كه چرا ادعاي تغيير سياست عملي نشده و روش‌هاي گذشته ادامه يافته است.
شفاف : رييس دفتر رييس‌جمهور نامه اسفندماه احمدي‌نژاد به اوباما را در واقع سوالات ملت ايران و ملت‌هاي منطقه عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، اسفنديار رحيم مشايي در حاشيه جلسه روز چهارشنبه هيات دولت در پاسخ به سوالي در مورد نامه رييس‌جمهور به اوباما كه اسفندماه سال گذشته نوشته شده است، اظهار كرد: رييس‌جمهور در اين نامه براساس ادعاهاي اوباما كه در جهت اصلاح سياست‌هاي قبلي مطرح شده بود، سوالاتي را مطرح كرد.

وي افزود:‌ در اين نامه رييس‌جمهور درباره تلقي دولت آمريكا از ماجراي برج‌هاي دوقلو كه زمينه‌ساز حمله به عراق و افغانستان و حضور در منطقه شد، مطرح كرد.

به گفته مشايي اقدامات دولت آمريكا در منطقه كه موجب توسعه ناامني و نمايشي كه از مبارزه با تروريسم در منطقه انجام شد نيز از محورهاي اين نامه بود.

او اضافه كرد: رييس‌جمهور در اين نامه تاكيد كرد كه اگر دولت آمريكا قصد دارد با تروريسم مقابله كند بايد اين كار را از ايران ياد بگيرد در حالي كه دولت آمريكا از تروريست‌هايي نظير ريگي حمايت مي‌كرد.

رييس‌ دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه منطقه و مردم منتظر توضيحات اوباما هستند، اظهار كرد: اين سوالات،‌ سوالات ملت ايران و منطقه بود و اين سوال مطرح شد كه چرا ادعاي تغيير سياست عملي نشده و روش‌هاي گذشته ادامه يافته است.

رحيم مشايي تهديدات اخير اوباما در مجاز بودن اين كشور براي استفاده از سلاح اتمي را از جمله ديگر موضوعاتي عنوان كرد كه به سوالات اين نامه اضافه شده است.

مشايي اين نامه را دومين نامه رييس‌جمهور به اوباما عنوان كرد كه وي جواب نداده است و اضافه كرد: نامه رييس‌جمهور در چارچوب ديپلماسي عمومي و تاثيرگذاري بر روي افكار بين‌الملل و ملت‌هاي منطقه است و هم‌چنين عاملي است در اين جهت كه نگاه ايران را در اين مورد ببينند و نقدي بر سياست‌هاي دولت آمريكا باشد.

مشایی نگفت اگر این نامه در جهت تأثیرگذاری بر افکار عمومی دنیاست چرا تاکنون منتشر نشده است و قرار است هر موقع خود آقای اوباما صلاح بداند منتشر شود ؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates