15.04.2010

آخرین توافقات دولت و مجلس: درآمد 20 هزار میلیاردی دولت از هدفمندی، اجرای قانون در اولین فرصت

مهرنیوز: سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: طبق آخرین توافق دولت و مجلس مقرر شد درآمد دولت از هدفمند کردن یارانه ها صرفا 20 هزار میلیارد تومان به صورت خالص و بدون پرداخت مالیات باشد و قانون هدفمندی حتما در روزهای آینده و در اولین فرصت اجرا شود.

محمد کاظم دلخوش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر چهارشنبه کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی به آخرین توافقات صورت گرفته در این کمیسیون و کمیته ویژه دولت و مجلس اشاره کرد و گفت : نتیجه جلسات این شد که دولت برای تحقق اهداف خود از هدفمند کردن یارانه ها ، در سال اول اجرا 20 هزار میلیارد تومان درآمد خالص بدون پرداخت عوارض و مالیات و هزینه های جانبی داشته باشد .

به گفته وی دولت طبق ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها موظف است در پرداخت خانواده های محروم را مد نظر قرار دهد .

سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول درپاسخ به این سئوال که آیا مطابق آنچه مسئولان دولتی اعلام کرده اند توافق شده است که این قانون از تابستان و در مدت 9 ماه اجرا شود ، گفت: خیر ، این قانون در بودجه سال 89 ابلاغ شده است و باید از آغاز سال اجرا شود .

به گفته دلخوش بر اساس اظهارات نمایندگان دولت و مجلس پرداخت های دولت احتمالا از روزهای آینده و افزایش قیمت ها از هفته های آینده آغاز می شود .

سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس خبر داد که جلسه بعدی این کمیسیون عصر شنبه تشکیل می شود .

به گزارش مهر ، بدین ترتیب قانون هدفمند کردن یارانه ها بر اساس یکی از دو پیشنهاد نمایندگان مجلس به دولت که در 18 فروردین ماه اعلام شد ، اجرا می شود . نمایندگان مجلس عضو کمیته مشترک دولت و مجلس در آن تاریخ به دولت پیشنهاد کردند که برای رفع دغدغه هایی که آنها را مانع اجرای قانون مصوب می خواند ، یکی از دو پیشنهاد “حذف مالیات و عوارض از درآمد 20 هزار میلیارد تومانی ( حدود 6 هزار میلیارد تومان )” و یا ” اجرای قانون هدفمندی در 9 ماه به جای یک سال ” را بپذیرد که ظاهرا پیشنهاد اول مورد توافق قرار گرفته است .

بنا بر این گزارش این در حالی است که روز سه شنبه گذشته 24 فروردین در پی نشست مشترک محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس ، رضا عبداللهی و علی اصغر زارعی دونماینده مجلس با رئیس جمهور ، معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری به خبرگزارها اعلام کرد: “در این جلسه تصمیم گرفته شده که براساس سناریویی که دولت در مورد جداول تغییر قیمت‌ها براساس 40 هزار میلیارد تومان ارائه کرده است، عمل شود ، ضمنا این موضوع برای 9 ماه جاری خواهد بود و از طرف دیگر پیشنهاد شد که شبکه هدفمندکردن یارانه‌ها از پرداخت عوارض، ‌مالیات و هزینه‌ برق که حدود 13 هزار میلیارد تومان بود، معاف شود .” مسعود پور همچنین گفته بود : ” ما در عین حال خواستار یک اطمینان از مجلس بودیم که بعدا این توافق مورد اعتراض قرار نگیرد و نمایندگان مجلس دراین جلسه به صراحت اعلام کردند که ما حاضریم که به صورت مکتوب نامه‌ای به شما بدهیم . ” ایرج ندیمی مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در گفتگو با مهر تاکید کرده بود که در جلسه دوشنبه شب توافق شد سقف 20 هزار میلیارد تومان از قانون هدفمند کردن یارانه ها برداشته شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates