25.04.2010

نگرانی از شایعات درباره «بیماری» مهدی کروبی

مردمک: همسر مهدی کروبی در بیانیه‌ای، خبرهای قبلی منابع خبری نزدیک به دولت ایران از جمله روزنامه کیهان را درباره «بیماری صعب‌العلاج» مهدی کروبی رد کرد و مسئولیت سلامتی آقای کروبی و خانواده‌اش را متوجه حکومت کرد.

این بیانیه فاطمه کروبی که امروز شنبه 4 اردیبهشت در منابع خبری نزدیک به معترضان به انتخابات منتشر شده، با خبردادن از «سلامتی کامل» آقای کروبی، تاکید کرد: هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است و هرگز نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کند.

مهدی کروبی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه سال گذشته در ایران بود که همراه با میرحسین موسوی، دیگر نامزد این انتخابات، به نحوه برگزاری و نتایجه اعلام‌شده آن اعتراض دارد.

آقای کروبی در ماه‌های پس از انتخابات در نامه‌هایی سرگشاده و در مصاحبه‌ها و بیانیه‌هاش به صراحت نسبت به برخورد حکومت با معترضان و نحوه اداره کشور اعتراض کرده است.

سرطان سخت و سلامتی کامل

روزنامه کیهان که از رسانه‌های حامی برخورد حکومت با معترضان پس از انتخابات بوده و پیش از این بارها دو نامزد معترض انتخابات سال گذشته را به «دست‌نشاندگی و تبعیت از دستورها و برنامه‌های دشمنان» متهم کرده است، هفته گذشته خبر از «اختلال ذهنی» آقای کروبی داده‌بود.

پیش از آن نیز حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، در سرمقاله‌ای که در روزنامه کیهان نوشت، خبر از آن داده بود که «یکی از یاران سابق انقلاب که سال گذشته، نامش ترجیع بند غائله های گوناگون فتنه در کشور شد، دچار بیماری سختی شده است».

او در یادداشت خود آرزو کرده بود این چهره سیاسی «پیش از آن که دیر شود» از گذشته خود توبه کند.

در همین روزها، سایت خبری جهان‌نیوز که به اصول‌گرایان نزدیک است و همچون کیهان همواره موضعی منفی نسبت به اعتراض‌های پس از انتخابات داشت، ادعا کرد که مهدی کروبی «به شدت با یک بیماری صعب‌العلاج دست و پنجه نرم می‌کند و خبرها حاکی از آن است که خانواده او برای معالجه به یک دکتر اتریشی مراجعه کرده اند».

این سایت خبری همچنین نوشت که بیماری آقای کروبی «نوعی سرطان پیشرفته» است که شدیدا نیاز به درمان دارد اما خانواده او تلاش می کنند این بیماری «رسانه‌ای» نشود.

خبرگزاری فارس هم به نقل از حمید رسایی، نماینده مجلس حامی دولن، از «وخامت حال» این نامزد معترض به انتخابات خردادماه خبر داده ‌بود.

ترور با داروهای روسی

این خبرهای تاییدنشده رسانه‌های مخالف معترضان، واکنش فرزند مهدی کروبی را نیز برانگیخت.

حسین کروبی در گفت‌وگو با بی.بی.سی فارسی در پاسخ به این ادعاها از «سلامت کامل جسم و روان» پدرش خبر داد.

فرزند مهدی کروبی همچنین ابراز نگرانی کرد که این شایعات درباره سلامتی آقای کروبی نشانه «تهدید جانی» جدی برای او باشد.

حسین کروبی از شایعاتی درباره واردات داروهایی از روسیه برای ترور توسط «نیروهای خودسر» خبر داد و به ترور الکساندر لیتویننکو، مامور اطلاعاتی سابق روسیه که در لندن به قتل رسید، اشاره کرد که پیش‌تر گمانه‌هایی درباره دست‌داشتن روسیه در ترور او مطرح شده است.

در همین حال رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، بر «سلامتی کامل» آقای کروبی اشاره کرد و او نیز درباره «طرح توطئه‌ای» علیه آقای کروبی ابراز نگرانی کرد.

تهدیدهای قبلی برای خانواده کروبی

پیش از این در نمایشگاه مطبوعات آبان‌ماه سال گذشته عده‌ای به مهدی کروبی حمله کردند و علیه او شعار دادند.

همچنین در دی ماه سال گذشته در حریان سفر آقای کروبی به قزوین، خودروی حامل او هدف تیراندازی مستقیم از مبدائی ناشناس قرار گرفت. در اسفندماه 88 نیز عده‌ای از حامیان دولت در مقابل خانه این نامزد معترض تجمع کردند و به دیوار آن رنگ پاشیدند.

همچنین علی کروبی، فرزند آقای کروبی، می‌گوید در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته برای ساعاتی دستگیر شد و مورد ضرب وشتم قرار گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates